Ny UAD accelerator til live brug

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Ny UAD accelerator til live brug

Indlæg af Graceville »



og

https://www.uaudio.com/uad-accelerators ... -rack.html

Så er fanden løs i laksegade

Skal lige sætte mig lidt mere ind i, hvad det er, men UAD's hidtidige accelleratorer har haft det problem, at de ikke kan bruges realtime og live men kun til mastering og mix, så det er øjensynligt det de har løst nu.

Det må være noget for bl.a. Amolin?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sejt. Men der er også en pris på det.

https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and- ... IMEALw_wcB

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Yaiks, det er mange penge for 4 kerner
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og svj kan se, så kan det "kun" connecte til MADI-pulte eller interfaces.

Pro-gear.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Meget god forklaring i det her indlæg:

https://www.gearslutz.com/board/showpos ... ostcount=4

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så ret beset hører tråden til i "Live Lyd & PA".

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeps, har jeg osse opdaget, my mistake, men hvem kan mon løfte den derover?
Senest rettet af Graceville tors 17. maj 2018 21:21, rettet i alt 1 gang.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Jeps, har jeg osse opdaget, men hvem kan mon løfte den derover?
done

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

<3 Tak, Christoffer.

Så efter hvad blogindlægget konkluderer, så får jeg stadig mere ud af en Apollo 8p med de behov jeg har.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Graceville skrev: Så er fanden løs i laksegade
Er den så virkelig det, den koster spidsen af en jetjager ... Waves har lige frigivet en ny soundgrid Impact server til en 700 €/$.

Men men der er et helt andet aspekt, som Bryony October sagde meget rigtigt i SOS, og grunden til at hun slæber et analogt 4U rack med 3 DBX 160'ere og en XTA D2 på jobs:
“I’m really wary of over-reliance on plug-ins, a lot of which I feel are a bit ‘emperor’s new clothes’, because live sound is just not subtle enough to hear the nuances of a lot of these very sophisticated pieces of software. There will always be a bit of ego associated with having lots of toys, they just come in virtual format these days. I’ve seen absolute disasters where the gain structure of the entire mix is reliant on plug-ins and the console has just sat down. Having come from an analogue background where outboard was always somewhat limited I’m definitely a less-is-more kind of gal. My philosophy is very much that if you’ve set the PA up properly and the source sound is good, and the right mic is put in the right place, you shouldn’t need to mess around too much.”


Jeg syntes det svarer til mine egne erfaringer med at køre plugins in i en livepult, og hvorfor jeg undgår det i videst mulig omfang.

--sd

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det var også mine første tanker: Der er da ingen, live, der kan høre at man har en pultec eq vs ssl på. Tror det bliver et niche af et niche produkt. Når det så er sagt, så er det sjovt legetøj og hvis man arbejder med sådan noget her dagligt, kan jeg sagtens se at man køber det for at holde inpirationen i live.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fra tidligere indlæg tror jeg også ønsket var f.eks at bruge UAD's guitarampsims live.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

who me? Det gør jeg allerede :-)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Then - I'm clueless. :-P

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Kriteriet for en tråd er som udgangspunkt nødvendigvis ikke et spørgsmål andre brugere kan/skal svare på, hvis det er der din undren ligger?

Men ellers, spørg løs :-)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det var såmænd bare en almen konstatering - as you were. :dollargrin:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nu er det mig der er clueless, nå nevermind.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

the19thbear skrev:Det var også mine første tanker: Der er da ingen, live, der kan høre at man har en pultec eq vs ssl på. Tror det bliver et niche af et niche produkt. Når det så er sagt, så er det sjovt legetøj og hvis man arbejder med sådan noget her dagligt, kan jeg sagtens se at man køber det for at holde inpirationen i live.
Det man slås imod er selvfølgelig latency'en ... jeg læste lige i Dave Swallows bog at han faktisk også undlod det andet end få steder hvor det virkelig ikke betød så meget igen - noget han i stedet gjorde brug af var at sende slut signalet i en Avalon 737'er i en art "tung bus" fra LS-9'eren - som kritiske ører jo har det svært ved.

Jeg havde fornylig en lignende oplevelse, godtnok på en Midas Venice F32 som jo er analog. Men som en slags lykketræf var der en API 2500 spændt over udgangen ... det var altså en dejlig oplevelse, af at tingene var veldefinerede i mixet.

Jeg mener at hvis sådan noget bare kan ske med ens mix, ved at tage en ekstra foranstaltning i brug på udgangene, har digitale inserts meget lidt fremtid, andet end i rent pluginbasrede mixere som Lv2 eller Avid S3L ... som godtnok er rigtigt dyre systemer hvis man skulle gå hen og blive afhængige af dem.

Mine eksperimenter har været Waves Multirack, og i Logics Mainstage ... den første har det været med udelukkende Waves egne plugins, og I Mainstage finder man hurtigt ud af at det nok tilsvarende, er bedst at køre de Native Logic X ting i sine kæder. Men vi kom til at diskutere det på facebook i en eller anden gruppe - og en vaks en, havde øjnet - at det svenske Liveprofessor 2 kan sættes til at køre multi threaded uden eksterne accelleratorer ... hvilket tilsyneladende giver kortere latency tider, så man faktisk uden de helt store processor forviklinger kunne komme til at køre Klanghelms DC1A, Elysias Niveau samt Bx_Cleansweep - alle tre med intuitive grafiske interfaces, som måske kunne give den fornødne funktionalitet på kanal niveau.

Nu kan vi se hvordan det går? Men for mit indre blik kunne jeg godt se disse shenanigans erstattet af en og kun en Maäg Magnum K og et DBX 223S analogt delefilter, hvor high out i den ene side forsyner Maäg'en over 125 hz og den anden side low out sender til bundkassernes lyd - så jeg fik en slags subs on aux ud af en vilkårlig pult og selvfølgelig i mono, fordi det jo er PA ... det som det bør handle om er at få lidt styr på de spillesteds relaterede udklingningstider - og ikke om det tilfældigvis skulle være er en SSL eller en Neve lyd.

--sd

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Den koster 22k, synes ikke det er så slemt, bare ærgeligt den ikke kører Dante.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

amolin skrev:Den koster 22k, synes ikke det er så slemt, bare ærgeligt den ikke kører Dante.
Der er mere latenzy på Dante end på Madi.

Fordelen ved denne fremfor f.eks en waves server er at den kan køre som standalone dims der kan køre uden computer tilsluttet og bare forsætter som den blev efterladt efter genstart.

Jeg tror ikke at du kan finde en eneste der har kørt eller kører med waves plugins, enten native eller via server på en pult, der ikke også har oplevet at det crasher.

Antares Autotune følger i øvrigt med når man købe UA live dimsen, så skulle jeg komme i en situation hvor jeg får brug for autotune live, vil jeg så absolut gå denne vej. Derudover har man jo nogle helt sindsygt lækre klange, alt sammen samlet i en 1 unit standalone boks.
I en live situation kunne man f.eks have 4 autotune inserts og 12 klange kørende på seperate sends, det burde være nok til at man ikke behøver at tweeke klange i løbet af koncerten.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Højhus skrev:
amolin skrev:Den koster 22k, synes ikke det er så slemt, bare ærgeligt den ikke kører Dante.
Der er mere latenzy på Dante end på Madi.
Mnja, men ikke meget ;)
Jeg bruger Dante når jeg laver live lyd, og når man i forvejen kører med et Dante setup, ville det jo være fedt hvis sådan en boks kunne passe ind i det eksisterende netværk.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Nyt svar