Simpel optager til mixer

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
zoooidberg
Medlem
Indlæg: 27

Simpel optager til mixer

Indlæg af zoooidberg »

Hejsa.
Jeg sidder tit ved en pult uden indbygget optager. Når bandet skal optages, bruger jeg en klodset optager som optager i alle spor. Den er fin til det.
Men ugentligt er det blot en enkelt taler der skal optages - der har jeg brugt en gammel M-Audio MicroTrack optager. Men den har en alder nu, hvor den ikke kan mere.
Jeg har derfor kigget på andre optagere. Synes bare de er dyre - den skal ikke kunne andet end at optage fra mixerens rec.-out.

Har I nogen forslag? Tascam DR-40 er mit bedste bud indtil videre - men igen. Den kan en masse jeg ikke får brug for = spild. Jeg redigerer alligevel filen på computeren, så EQ og andet den har får jeg ikke brug for.
Plain and simple :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænkte Zoom H4N, men den er jo ligesom Tascam'en på flere områder.
Ellers skal du hvis du har en computer med alligevel, overveje et lydkort, og så direkte ind i din DAW.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvis du har en iPhone kunne du købe et lille lydkort til. Alternativt en Zoom som Hald foreslår, ganske udemærket kvalitet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Enhver smartphone kan vel klare det?

Default avatar
zoooidberg
Medlem
Indlæg: 27

Indlæg af zoooidberg »

Zoom er jeg ikke vild med.
Det må blive Tascam'en så :)
Men tak for feedback.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Morten B skrev:Hvis du har en iPhone kunne du købe et lille lydkort til. Alternativt en Zoom som Hald foreslår, ganske udemærket kvalitet.
Det kan man nu også med telefoner, der ikke er Macintosh.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er ikke særligt imponeret over Zoom H4's indgange, så jeg ville heller ikke anbefale den til det formål. Dens mikrofoner er til gengæld imponerende.

M-audio AudioTrak II er også håbløs. Dens batteri holder 15 minutter, og dens indgange booster helt åndssvagt, så man er nødt til at sende den noget der er pad'ed 20-30 dB. Dens eneste fordel er, at den kan køre på USB-strøm og har rigtig SPDIF (phono-stik) ind, så hvis din mixer har en digital udgang, så er den faktisk et okay valg.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar