MATRIX

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
sheriffen
Medlem
Indlæg: 124

MATRIX

Indlæg af sheriffen »

Da jeg nu har erhvervet mig Presonus StudioLive 32 III. Har jeg tjekket den rimelig ud.
Men jeg vil høre om nogen kunne forklare mig hvorledes Matrix fungere, Jeg har en forståelse af at
man bruge det til evt. anden Mixer, Video, eller Broadcast.
Så spørgsmålet, hvilke output fra Mixer sender den Matrix signal. ??

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Matrix fungere således at mennesker bliver lagt i inkubatorer og brugt som batterier for AI'ens mainframe. For at menneskerne ikke skal gå til at AI'en oprettet en virtuel verden hvor menneskerne "lever" deres fulde liv.

Der er dog nogle mennesker, som Neo der vælger at trodse den virkelighed han befinder sig i. Med hjælp fra Morpheus udfordrer han "virkelighedens" realitet.

Default avatar
sheriffen
Medlem
Indlæg: 124

Indlæg af sheriffen »

Matrix fungere således at mennesker bliver lagt i inkubatorer og brugt som batterier for AI'ens mainframe. For at menneskerne ikke skal gå til at AI'en oprettet en virtuel verden hvor menneskerne "lever" deres fulde liv.

Der er dog nogle mennesker, som Neo der vælger at trodse den virkelighed han befinder sig i. Med hjælp fra Morpheus udfordrer han "virkelighedens" realitet.



FATTER IKKE EN PIND AF HVAD DU SKRIVER HER. ????????????????

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det er fordi du skal vælge den røde og ikke den blå. Vælger du den blå, så bliver du i den nuværende "virkelighed"!

Vælg den røde.

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Han refererer bare til film-trilogien Matrix med bl.a. Keanu Reeves, Laurence Fishburne... :-D

Noget så læsterligt off-topic, men egentligt meget morsomt :-)
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Default avatar
sheriffen
Medlem
Indlæg: 124

Indlæg af sheriffen »

bredal187 skrev:Det er fordi du skal vælge den røde og ikke den blå. Vælger du den blå, så bliver du i den nuværende "virkelighed"!

Vælg den røde.


Jeg ville være tilfreds hvis dem som har forstand på MATRIX ville skrive, og ikke lave gættelege, eller hvad du kalder det du skriver.
Så hvis ikke du ved noget om MATRIX, så lad være med at skrive. Tak.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hej Alf - Allen og Heath prøver at forklare det her:



--sd

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

sheriffen skrev:og ikke lave gættelege, eller hvad du kalder det du skriver.
Seriøse overskrifter får seriøse svar. :censored:

Default avatar
sheriffen
Medlem
Indlæg: 124

Indlæg af sheriffen »

Søren Dyhr skrev:Hej Alf - Allen og Heath prøver at forklare det her:



--sd

Den video har jeg set og prøvet at forstå, men fatter ikke en Pind.
Det kan godt være at min hjerne er helt med, men Fysisk hvordan gør man.
Altså sende fra en mixer til en anden. ??

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ok, hvis den sidder på dine subgrupper, så kan du opfatte den som post-fadersends lige som fra enkelt kanalerne, men her er det så efter insert'ene, så hvis du kører med en kompressor på din trommebus vil det som bliver sendt andet steds hen have den kompression med. Det vil typisk gøre det helt ubrugelig til egentligt medhør via skråkasser, men man kan derimod sende hele sit tromme mix afsted i mono til et helt andet rums PA, det kunne være inde i Idrætsparken hvor der er loger til VIP med glas foran og som ikke får særligt meget igennem dem, så kan man supplere op på det som de modtager derinde, og typisk lyder ting ude af balance når de kommer om på den anden side af glasset. Så mixer man et andet mix fra grupperne til dem, og måske kun i mono.

Shure havde engang sådan en dims her:

https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... 8_Aux.html

Det var så meningen at man kylede den i kanal inserts'ne ... men her overfører man systemet til subgrupperne, som så eksempelvis samles i trommer, keyboards, guitare, vokaler og effekter, hvor man så laver 8 sends fra hvor balancen imellem dem måske er en helt anden end ude i fronten.

--sd

Default avatar
Bonné
Medlem
Indlæg: 121

Indlæg af Bonné »

En matrix mixer er simpelthen muligheden for at regulere n' stks. indgange, uafhængigt til n' stks. udgange. F.e.k.s. kan du i en 8:8 matrixmixer kontrollere 8 signaler i 8 udgange:

in
1 2 3 4 5 6 7 8
x x x x x x x x 1
x x x x x x x x 2
x x x x x x x x 3 out
x x x x x x x x 4
x x x x x x x x 5
x x x x x x x x 6
x x x x x x x x 7
x x x x x x x x 8

Krydspunktet er en volume kontrol. Hvis det blot er en on/off bliver det til en matrix switcher...

VH

Nyt svar