Hjælp til prissætning - 2stk Yamaha 01V

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Hjælp til prissætning - 2stk Yamaha 01V

Indlæg af jawin »

Hep

Jeg har 2stk 01V - begge inkl. rackører. Den ene har expansion MY8-AD24 (nypris ca 3500kr) og den anden har MY8-AT (nypris små 3000kr).
Jeg havde tænkt mig at linke dem i en master/slave konfig og få en stor digitalmixer ud af det. Men jeg kommer aldrig så langt og jeg har heller ikke brug for det.

Så mit spørgsmål er: Hvad kan jeg tillade mig at tage for det hele samlet i salg ?
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Alt sådan noget er et gæt - men måske skulle du også overveje enkeltsalg. Så vidt jeg har set, så går de for (alt for) lidt. Jeg købte en 01V96 med det dyre analogkort for ialt kr. 3000 - så jeg ville gætte på omkring kr. 5-6000 samlet.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Tak for input. Jeg havde 4000kr i tankerne så det er i hvert fald ikke for meget :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg tænkte faktisk selv det samme - men ville gerne være optimist:). Det er et dårligt marked derude for den slags pulte - jeg har selv en ekstra 01V og 02R med diverse ekstra og jeg vil hellere have dem på lageret end sælge dem til spotpris.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Hehe

Det kan også være at jeg bare beholder dem :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nu kan jeg jo nogenlunde huske hvad du gav for den ene :wink: - og det er jo alligevel nogle år siden. Jeg tror såmænd Gerts bud er meget godt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

david mondrup skrev:Nu kan jeg jo nogenlunde huske hvad du gav for den ene :wink: - og det er jo alligevel nogle år siden. Jeg tror såmænd Gerts bud er meget godt.
Har jeg købt den af dig ?? Det husker jeg ikke :lol:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det mener jeg da?!? Den med ADAT udvidelsen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har også set dem blive foræret væk i lang tid ,.. og undret mig ,... men ved ikke så meget om den

1. Hvad er det som er kommet på markedet der gør at folk max vil give et par tusinde, (og helst incl expansions),... ?

2. Går de i stykker ?

3. Kan de ikke bruges til øvelokalet i det mindste ?

4. Sløjt med outputs, men en del inputs, så hvorfor ikke som alm "keyboard-mixer" i studiet ? er det bøvlet at opsætte stereo-inputs pr fader ?

5. Og har den slet ingen værdi som Multi-effect ? (f.eks. den gamle A3000 andvendes jo mange steder som ren effect-maskine i dag)

6. Kan den iøvrigt ikke patches op som ren adat-converter med 8 ind 8 out ?

Jeg syntes dog der trods alt måske burde være en del opgave den kunne løse, og sikkert nogen jeg end ikke har tænkt på her :-)

(men den er selvfølgelig lidt af et skrummel rent fysisk)
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg tror, at der er kommet mange til, som slet ikke bruger miksere, men klarer alt "in the box" og højest har et par preamps i lydkortet.Man kan sagtens lave fine ting på de miksere også i dag.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg solgte min - så vidt jeg husker til Jacob - da jeg sjældent brugte den til andet end at forstærke min master bus. Mixing foregik for mig, og foregår stadig, in the box.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Analoge pulte sælges nu til ca. kr. 100,- pr. kanal - og det er vel og mærke noget der oven i købet lyder godt - hvorimod, salgspunktet i en 01v'er ligger et helt andet sted ... Med så få kanaler ligger den jo og skal konkurrere med en https://www.thomann.de/dk/soundcraft_ui ... rch_prv_11 eller Behringer X Air XR16 hvor begge kan styres fra en (endda en flok) iPhone/iPad/Smart et eller andet. Hvorfor dine brugte prismæssig højest må ligge på det halve af disse højest.

Ebay siger ca. $350 Hvilket er lidt højere end mit forslag, men man bør lige overveje hvad man rent faktisk skal bruge den til???? ... hvad er pointen i midi implementering af fader bevægelser egentlig værd??? Med mindre man skal bruge den i det samme lokale i længere tid på den samme "ting" - allokeringen af features er ret så meget en afstikker fra man bruger en PA pult til. Ville man f.eks kunne sidechaine gate'e et par urolige tammer???

Hvad skal man med features, hvis de blot står i vejen for at få tingene til at virke, det er jo ikke som på en analog pult at man bare lægger en flok fadere op i 0, og så giver sig til at rettte bagefter, på de ting som ikke svinger, nej man skal lowcutte og gaine om indtil flere gange for ikke at få en lidt anstrengt lyd igennem...

--sd

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

01V'eren er en genial mixer, savner nogle gange min, mindes at jeg solgte den for 3000-3500 kr for ca. 3 år siden.

Nogle af dem havde en fejl med en stelforbindelse på motherboardet som nemt kunne fixes, og derefter havde man så en klippestabil digitalmixer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hald skrev:01V'eren er en genial mixer, savner nogle gange min, mindes at jeg solgte den for 3000-3500 kr for ca. 3 år siden.

Nogle af dem havde en fejl med en stelforbindelse på motherboardet som nemt kunne fixes, og derefter havde man så en klippestabil digitalmixer.
Men efter som der ikke er flere lag i faderen, hvorfor så automatikken??

--sd

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fordi det er super nemt at gemme indstillingerne, samt opsætning af monitors på AUX mix bare var genial, og med Comp, gate og EQ på alle kanaler, samt et par indbyggede effekter og mulighed for at forsinke signalet, det blev ikke smartere til prisen. Altså før i dag hvor man kan få det til ca. samme pris i de små mixere uden fadere, og det er også et stort trade-off.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Søren Dyhr skrev:
Hald skrev:01V'eren er en genial mixer, savner nogle gange min, mindes at jeg solgte den for 3000-3500 kr for ca. 3 år siden.

Nogle af dem havde en fejl med en stelforbindelse på motherboardet som nemt kunne fixes, og derefter havde man så en klippestabil digitalmixer.
Men efter som der ikke er flere lag i faderen, hvorfor så automatikken??

--sd
Der er flere lag. Ét lag mix kanaler, ét lag effect sends, og 2 lag mix til aux busser. Og så er det iøvrigt fedt at kunne gemme mix presets, ligesom man også kan automatisere faderbevægelser med MIDI via sin DAW.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Det er rigtigt, jeg glemte aux sends'ne!

--sd

Nyt svar