Stereomikrofon til ambience i in Ear monitor

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
janusklitte
Medlem
Indlæg: 1

Stereomikrofon til ambience i in Ear monitor

Indlæg af janusklitte »

Hej.

Er ved at opsætte in Ear monitorering og vil i den forbindelse høre om der er nogen der har erfaring med hvilken stereomikrofon der er bedst til formålet når man gerne vil have "rummet" med. Prisklasse ca 2.000,-

På forhånd tak

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hvad har du at tilslutte den mikrofon til?
Noget der har to XLR-inputs og phantom power?

Edit: Jeg opdager lige at vi er inde i PA-delen, så det øger jo sansynligheden for at du netop har XLR stik og phantom power. Umiddelbart vil jeg nok anbefale kondensator-mikrofoner til at optage rum med, men hvad er formålet? At optage noget der foregår live, gætter jeg på?

Hvis jeg skal anbefale to mics jeg kender, ville det billigste gæt nok være to styks SE Electronics X1 eller to Oktava MK-012. Men begge går lige akkurat en smule over dit budget med mindre du måske kan finde dem brugt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi har spillet in-ear længe, og jeg må erkende, jeg ikke rigtig synes, det er besværet værd at sætte rum mikrofoner op. Vi får i hvert fald aldrig taget os sammen til det.
Vi har prøvet forskellige kondensator mikrofoner, og de har alle virker fint.
Hvis vi skulle give det et nyt seriøst forsøg, ville jeg kigge på shotgun mikrofoner, da de er ret gode til at sortere scene lyden fra

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Smittefar skrev: Hvis vi skulle give det et nyt seriøst forsøg, ville jeg kigge på shotgun mikrofoner, da de er ret gode til at sortere scene lyden fra
Noget som kunne tale for at det ikke var kondensator mikrofoner ... dog læste jeg lige op på hvad andre gør, og en del taler om at det helst ikke skal være et stereo signal fordi det giver kognitiv dissonans hvis man vender sig om og kommunikerer med folk på scenen. Et interessant forslag er at lægge én grænseflade mikrofon foran lead sangeren pegende ud mod publikum ... og her kommer jeg i tanke om:

Sennheiser 901 ... som når nu proximitien ikke virker forholder linært op til 1K hvor den så får en bred hævning meget lig Fletcher Munson kurven, så tale forståeligheden er i top.

--sd
Senest rettet af Søren Dyhr man 18. sep 2017 08:06, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker også at Stereo kan forvirre lidt, ville nok montere en i hver side af scenen, og afspille dem som mono i in-ears, så har man stemningen fra salen uden at have en retning.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Ogdal
Medlem
Indlæg: 5
Sted: Hillerød

Indlæg af Ogdal »

Jeg har erfaring med at opstille én kondensator i hver side af scenen og route dem ud i mono til musikerne. Alternativt kan opstilles en enkelt i center af scenen.

Hvis in-ear mixet er i stereo, kan man med fordel panorere dem lidt væk fra hinanden uden at køre dem helt ud.

Der findes et hav af udemærkede kondensatorer inden for budgettet. Eks. RØDE NT-5, AT-Pro37 osv.
Alexander Ogdal Møller
http://www.vmpro.dk - Lyd- og Lysudstyr

Nyt svar