Tilslutning af Boss GT-100 til stereoanlæg.

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Axident
Medlem
Indlæg: 1

Tilslutning af Boss GT-100 til stereoanlæg.

Indlæg af Axident »

Jeg er blevet rådet til at prøve at spørge her, da det er et lidt usædvanlig spørgsmål.
Jeg er den glade ejer af en Boss GT-100 multieffekt. En guitareffekt med preamp, udgange til en guitar forstærker mono/stereo og hovedtelefoner.
Der findes masser af information om hvordan man forbinder den direkte til en mixer og ud i et PA.
Men intet sted findes der information om hvad man gør, hvis man som jeg har et stereoanlæg, ok det er et surround system, uden det nok gør nogen stor forskel.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at spare nogle penge, ved ikke at skulle købe en mixer og et PA bare for at kunne få lyden i stereo.

Jeg har dog en guitar forstærker, så det er ikke fordi jeg ikke kan spille. Men lydspektret på en guitarforstær er betydeligt mindre end hvad GT-100 kan levere. Og det er her jeg bliver anbefalet at forbinde den direkte til et PA uden forstærker. Mange sværger til den direkte forbindelse og selv producenten anbefaler direkte tilslutning i forbindelse optagelser.

Jeg har forsøgsvis prøvet at tilslutte hovedtelefon udgangen til en video lydindgang. Resultatet var en meget lav lyd, selv med preampen skruet helt op skulle der virkelig også skrues lang op for forstærkeren. Og her bliver de gode råd dyre, da denne tilslutning er det eneste jeg er blevet anbefalet, men som dog ikke virker særligt optimalt.
Skulle der være nogle herinde, som ligger inde med viden om hvad kan gøre, eller er det et håbløst projekt?

På forhånd tak.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Du skal tilsutte via de to normale jackudgange på din GT-100 til din HIFI-forstærkers aux eller line indgang med kabler som disse (6,3 mm mono jack til RCA):

Billede

Nyt svar