Hvilket udstyr skal jeg bruge live?

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
molli
Medlem
Indlæg: 18

Hvilket udstyr skal jeg bruge live?

Indlæg af molli »

Hej

Jeg er ved at finde ud af hvad jeg egentlig skal bruge, for at optræde live med mine produktioner.

Jeg kommer nok ikke udenom noget back track af en eller anden art.

Men hvis jeg fx selv vil styre mine beats på scenen, skal jeg så ikke have fat i en sampler? Og i så fald - hvilken?
(Den skal være meget brugervenlig). (Og ikke for dyr).

Kan sådan en sampler rumme alle sangenes forskellige beats? Eller er jeg tvunget til at lade nogle af beats'ne/lydene gå igen i sangene?

Jeg laver meget vokalarbejde og har i den sammenhæng tænkt på at købe en TC Helicon.

Jeg har i tankerne at få fat i en synthmand eller -kvinde til at styre leads, pads mm.

Hvad skal jeg ellers have?

God dag derude

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og hvad skal du lave - trykke på knapper? Skal du ikke bare have fat i Ableton Live.....?

Default avatar
molli
Medlem
Indlæg: 18

Indlæg af molli »

Jeg skal synge, spille guitar, spille trommer (nok bare en tam og en snare), på sigt spille Theremin - og ja, styre knapper.
Men de beats jeg skal styre/trigge er nogen jeg selv har lavet af reallyde der er manipuleret mm.
Derfor skal jeg have en sampler, tænker jeg.

Har bare nada forstand på tekniske løsninger, så håber der er nogen seriøse herinde der gider hjælpe

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du skal have Ableton live - gerne med en controller. Der kan du lave det, du gerne vil.

Default avatar
molli
Medlem
Indlæg: 18

Indlæg af molli »

Ja, det er selvfølgelig en mulighed. Men jeg ville være ked af at skifte DAW. Bruger Logic pro x.
Hvilke andre muligheder er der?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Synes du skal checke Mainstage ud. Det kan det hele - har samme lyde som Logic - autosampler til det, der skal samples og koster kun 235,- - så hvis det ikke var sagen, så har du ikke spildt så mange penge.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvem siger du skal skifte DAW. Du skal bare udvide:)
Mainstage - jeg er stor fan og bruger, men jeg vil tvivle på, at det er sagen for dig. Genialt til programmerede og planlagte forløb - men intuitivt, nej.

Default avatar
molli
Medlem
Indlæg: 18

Indlæg af molli »

Jeg regner netop med at liveoptrædenerne skal være planlagte.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvad mener du så med, at du vil styre dine beats på scenen? Hvis du ikke har brug for stor fleksibilitet, men "bare" bruger preproducerede backtracks, så vil Mainstage være fint.

Default avatar
molli
Medlem
Indlæg: 18

Indlæg af molli »

ja... Bliver nok nødt til at snakke med en om det, har virkelig svært ved at formulere noget jeg ikke ved noget om. Men tak for hjælpen

Nyt svar