backingtracks live

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

backingtracks live

Indlæg af kplinc »

Jeg har bruger MBP , QLab og Apogee Duet 2 live til backingtraks, men har oplevet problemer med QLab der lige pludselig
'smider' lydkortet. Dum situation.
Jeg kører El Crapitan og det har tilsyneladende hjulpet at opdatere til 10.11.5.
I lørdags havde vi et gig (Mary Nantayiro) til et Uganda arrangement i CPH. Vi spillede backingtracks
over Dj'ens Ev PA (fedt gear med 18") og han insisterede på, at jeg skulle connecte direkte til hans Allen&Heath mixer via
MBP's headphone out. Jeg droppede QLab og afspillede filerne fra desktop, og det gik fint.

Spørgsmål: Mister man noget lyd ved at bruge headphones out live, eller er der andre problematiske ting ?

(Og ja, jeg ved godt man mister mix kontrol, men det er ikke noget issue her)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg ser ikke noget problem i at bruge headphone out i en live situation, men hvis man er nervøs for evt. brum eller lign, kan man vist sætte en lysleder i stikket da der er optisk spdif out i macbook pro'er (så vidt jeg ved) men så skal det i en konverter, og det vil give flere punkter i kæden det kan gå galt.

Så lad os sige at det kører godt med lyd direkte ud af Headphones, så kører det jo godt...

Husk at slå systemlyde fra så PA-anlægget ikke proklamere hver gang du får en mail eller opdatering.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

:-D

Medlemsavatar
Gravengaard
Medlem
Indlæg: 9
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Gravengaard »

MP3 afspiller... Click i venstre og tracks i højre. Et splitter kabel, hvor venstre går i min sub-mixer (drummer) og højre i en DI-box til mixer.

Ja, det bliver mono, men så er man sikker på, at publikum i begge sider får tracks med :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Gravengaard skrev: Ja, det bliver mono, men så er man sikker på, at publikum i begge sider får tracks med :-)
HØRT! :bow:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar