Digital Mixer - HVILKEN?

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kew
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Haderslev

Digital Mixer - HVILKEN?

Indlæg af Kew »

Hello!

Jeg skal på tourné med et band, hvor jeg skal lave noget live lyd for dem :)

Jeg skal derfor bruge en mixer der ikke er fandens stor, men som samtidig sparker røv. Lige pt. er der intet loft på prisen!

Minimum 48 kanaler.

Kom med lidt bud!

Kew

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

en yamaha LS9-32 den har 32 convertere i pulten. så skal du derud over have nogle ved siden af for at kunne nå op på de 48 kanaler. men pulten kan vist 64 kanaler mener jeg? dejlig nem og lille pult MEN du har 32 kanaler på fadere på en gang og det er jo lidt fedt
/jens

link: http://www.yamahaproaudio.com/products/ ... index.html
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

LS9'eren er bestemt en lækker pult, dog synes jeg der er lidt for meget klikkeri for at udføre nogle handlinger. Du skriver selv der intet loft er på prisen, så jeg vil tillade mig at komme med andre (og noget dyrere) forslag:

Digidesign Venue - lækker brugervenlig pult med mulighed for brug af plugins. Dog skal man have en ekstern skærm til den, og det kan godt være et problem når det skal fungere som en touring desk.

Yamaha M7CL - storebror til LS9'eren, men med touchscreen og 48ch version. Den er overkommelig i pris og størrelse, og ganske hurtig at arbejde på.

Soundcraft Vi6 - min favorit uden sammenligning. Studer preamps, 5 touchscreens og oversigt over alle parametre på alle kanaler samtidigt. Virkelig logisk opbygget og nyskabning der ikke spænder ben for ens kreativitet. Den lyder svinegodt og fylder faktisk ikke så meget. Som skabt til landevejen hvis du spørger mig.
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Kew
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Haderslev

Indlæg af Kew »

Okay.. Jeg tænker lidt på nogle mindre digitale mixere, hvor der er stadig er 48 kanaler.. Ikk større end f.eks. 60x70x80 cm

Bare kom med jeres bud! Det er jo nogle lækre mixere, bare en anelse for store..

Kew

Medlemsavatar
Alex - Aural Invasion
Medlem
Indlæg: 541
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Alex - Aural Invasion »

tascam dm-3200 måske? ved ikke om den opfylder størrelses kravet.

Medlemsavatar
Kew
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Haderslev

Indlæg af Kew »

Alex - Aural Invasion skrev:tascam dm-3200 måske? ved ikke om den opfylder størrelses kravet.

Jo, den har jeg kigget på, men jeg så en lille lækker sag, med kun 8 spor til control og så 48 spor digitalt. Den var super fed! Kissaway Trails lydmand Ole brugte den i onsdags. Og jeg er imponeret! Ikke over hans live-lyd, for det feedede en del gange, men den var handy og moderne. Nåede ikke at få set på hvad den hed. Men den må da ku findes et sted!

Kom endelig med flere bud :D

Kew

Medlemsavatar
Tue
Medlem
Indlæg: 141

Indlæg af Tue »

Hey.

Overvej lige hvorfor du vil have en mixer med rundt selv. Det vil være en lidt flad fornemmelse at stå og arbejde på en Tascam model kååål hvis der står en H2000 på stedet og tid til at bruge den. HVor skal du lave lyd? Indland/udland?

Hvis du skal op og arbejde med 48 kanaler skal du meget seriøst overveje ikke at kaste dig i lag med en middelmådig mixer. Klogt ville det være at gå efter en Digico D1. Den kan have stereo kanler på 1 fader og den skfter fader layer 8 af gangen. Den lyder superb og er ikke så stor, men dog større end det der er nævnt. Hvis din kunde ønsker fast pult, men ikke vil betale for D1 er du lidt "dækket ind" når du vejer en ls9 og finder den for let.

Vh Tue

Medlemsavatar
Kew
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Haderslev

Indlæg af Kew »

Der er 4 jobs her hjemme og ellers er der 62 jobs i udlandet - Japan, New Zealand, Australien, U.S.A., England osv.. næsten 4 måneder væk fra hjemmet. Og synes vi kommer til at stå lidt med røven i vandskårben, hvis vi kommer ud til steder hvor de ikke har en pind andet en nogle højtalere. Men ja, vil bare gerne være sikret på at at have udstyret med og i orden :)

Kew

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Hvem er det du skal lave, Kew?
Hmm, jeg ville nu stadig prøve at få en af de større pulte med, for som det rigtig nok bliver sagt, så mister det jo lidt sin berettigelse hvis du kommer til nogle hi-end steder og du slæber rundt på en LS9. Og skal det være 48 kanaler, så får du det altså ikke mindre end Soundcrafts Vi6.. Den har altså et ret lille footprint..
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Kew
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Haderslev

Indlæg af Kew »

Det er Rumskib - Odenseansk dreampop/indie.. Men jeg tror jeg slår koldt vand i blodet og ser hvad der sker, for det kan være jeg bare for tildelt en mixer fra bandet og en masse effektmaskiner, da deres musik er ret storladent og med en del effekter på vokal osv.

Kew

Medlemsavatar
Kole
Medlem
Indlæg: 431
Sted: Copenhagen

Indlæg af Kole »

Kew skrev:...det kan være jeg bare for tildelt en mixer fra bandet og en masse effektmaskiner, da deres musik er ret storladent og med en del effekter på vokal osv.
Tildelt?!? - Træd dog i karakter, mand...

Antal sends, matrix, EQ's osv. er vel også interessant? - Umiddelbart ville LS9-32 (lidt større end rackbredde) være perfekt til formålet. Født med 32 kanaler, kan udvides til 64, 16 mixbusser (aux-sends eller grupper), matrix, 8 grafiske EQ's, 4 effektmaskiner osv. osv.

DM1000 (rackbredde) er heller ikke helt ueffen, dog har den kun 8 aux-sends med 8 faste grupper, men ingen matrix og grafiske EQ's.

Begge kan betjenes trådløst.

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

nej dm1000 den har ikke grafiske eq´s men den har parametriske på alle outputs.

/jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
Kole
Medlem
Indlæg: 431
Sted: Copenhagen

Indlæg af Kole »

Jens Ledet skrev:nej dm1000 den har ikke grafiske eq´s men den har parametriske på alle outputs.

/jens
Yes, comps og parametriske EQ's all over - L/R, grupper og aux'er, samt på samtlige inputs. Fin pult, lille størrelse.

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Ja meget jeg toure rund med en nu og har gjort det de sidste 2-3 år det virker fint.. har lige indkøbt en ls9 det bliver fedt med den også.
/jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Nyt svar