Line6 XD V75 falder ud

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
LasseShow.dk
Medlem
Indlæg: 5

Line6 XD V75 falder ud

Indlæg af LasseShow.dk »

Hej

Jeg er entertainer og har skaffet mig noget Line6 udstyr som jeg blev anbefalet fordi det var fremtidssikret da det er digital.

Jeg har modtager stående i en rackkasse på gulvet 2 meter fra hvor jeg står. Kassen er lavet af et professionelt lydfirma, som også har installeret det i kassen. Når jeg laver lydprøve, scanner jeg altid kanalerne for at se om der er forstyrrelser på nogle af dem. Men der er aldrig forstyrrelser på nogle af kanalerne, men trods det, så falder den ud af og til.

Hva kan der være galt, er det mig der gør noget forkert?

Lasse

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Hej Lasse - er det headset udgaven du kører med, for der har jeg desværre dårlige erfaringer i omgivelser med meget wifi aktivitet.

VhJens :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Line6 er desværre ikke professionelt udstyr, og derfor ikke bygget som sådan. Der er udfald på alt hvad de laver af trådløst, de kan ikke finde ud af at lave en ordentlig løsning desværre. Kig på Shure's digitale serier hvis du vil have noget der virker.

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Det er så ikke helt min erfaring. Jeg oplever deres håndholdte mikrofoner og guitarudstyr som virkelig pålideligt.
Omend byggekvaliteten matcher prissedlen...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
LasseShow.dk
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af LasseShow.dk »

Jens Larsen skrev:Hej Lasse - er det headset udgaven du kører med, for der har jeg desværre dårlige erfaringer i omgivelser med meget wifi aktivitet.

VhJens :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hej Jens

Jeg har både headset og håndholdt. Synes den falder mest ud ved håndholdt. Har fået at vide at problemet kan læses ved at opdatere. Så det prøver jeg lige.

Default avatar
LasseShow.dk
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af LasseShow.dk »

vilddyr skrev:Line6 er desværre ikke professionelt udstyr, og derfor ikke bygget som sådan. Der er udfald på alt hvad de laver af trådløst, de kan ikke finde ud af at lave en ordentlig løsning desværre. Kig på Shure's digitale serier hvis du vil have noget der virker.
Har faktisk også kigget på noget Shure.
Skal man vælge digital eller det "gammeldags" frekvenser?

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Til mikrofon systemer skal du vælge ULXD, eller QLXD hvis du er på budget. Min erfaring er dog at ULXD, selvom de lydmæssigt er ens, er et mere pålideligt system.

Jeg har aldrig snakket med én eneste der ikke har oplevet udfald på Line6 systemerne. Det gælder mikrofon såvel som instrument systemerne.

Medlemsavatar
Rudi
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af Rudi »

vilddyr skrev:Til mikrofon systemer skal du vælge ULXD, eller QLXD hvis du er på budget. Min erfaring er dog at ULXD, selvom de lydmæssigt er ens, er et mere pålideligt system.

Jeg har aldrig snakket med én eneste der ikke har oplevet udfald på Line6 systemerne. Det gælder mikrofon såvel som instrument systemerne.
Kan kun tilslutte mig den flok.

Default avatar
LasseShow.dk
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af LasseShow.dk »

Jeg har nu opdateret bege mine modtagere, 1 håndholdt mikrofon og 1 bodypack.
Bodypack falder ikke ud. Heller ikke hvis jeg går udenfor og modtageren er inde.
Men den håndholdte falder ud bare jeg går 6 meter væk fra modtageren.

Default avatar
LasseShow.dk
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af LasseShow.dk »

vilddyr skrev:Til mikrofon systemer skal du vælge ULXD, eller QLXD hvis du er på budget. Min erfaring er dog at ULXD, selvom de lydmæssigt er ens, er et mere pålideligt system.

Jeg har aldrig snakket med én eneste der ikke har oplevet udfald på Line6 systemerne. Det gælder mikrofon såvel som instrument systemerne.
Har I en bestemt model i kan anbefale fra Shue. Bugettet betyder ikke så meget, der skal bare ikke være udfald lige meget hvor jeg optræder.

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Se min forrige post. Der er nævnt 2 modeller.

Nyt svar