Hej lydmaskinen. Endnu et spørgsmål fra en grøn lydmand :o)
- Jeg har ovenstående microfoner, jeg har set andre lydmænd bruge begge to på samme tid i en stortromme.
Det skulle jeg da også prøve, men hvad bruger man det egentlig til ? Jeg fik langt fra det ud af det jeg havde forventet.
Har i nogen gode råd og tips til hvordan jeg kan få noget ud af det i mit setup? eller bør jeg kun holde mig til 1 af disse microfoner?
Mvh Louis
Shure beta 52A & beta Shure 91A
Det er svært at generalisere, lad mig prøve alligevel....
91'eren kan være lidt "hit eller miss" alt efter typen af tromme du lægger den i, for mig fungerer den bedst i "moderne" sammenhæng ( velstemte yamaha ell. DW tønder med fornuftigt stemt bundskind, hvor lyden er naturligt "scooped", med rigeligt sub og højfrekvent klik.
52'eren placeret direkte i hul i frontskind har bedre "kød" i low mid, og mid til et rock mix fx, og fungerer ofte bedre i monitorsammenhæng af samme årsag. Når du kombinerer de 2 mics korrekt, enten placeret i tid med delay, eller inverteret polaritet på den ene mic, kan du (nogengange!) få det bedste fra begge verdener.
91'eren placeret på bunden af trommen er mest placeringsfølsom, det kan virkelig betale sig at arbejde med underlag og afstand til front/bundskind.
mvh
Bonné
91'eren kan være lidt "hit eller miss" alt efter typen af tromme du lægger den i, for mig fungerer den bedst i "moderne" sammenhæng ( velstemte yamaha ell. DW tønder med fornuftigt stemt bundskind, hvor lyden er naturligt "scooped", med rigeligt sub og højfrekvent klik.
52'eren placeret direkte i hul i frontskind har bedre "kød" i low mid, og mid til et rock mix fx, og fungerer ofte bedre i monitorsammenhæng af samme årsag. Når du kombinerer de 2 mics korrekt, enten placeret i tid med delay, eller inverteret polaritet på den ene mic, kan du (nogengange!) få det bedste fra begge verdener.
91'eren placeret på bunden af trommen er mest placeringsfølsom, det kan virkelig betale sig at arbejde med underlag og afstand til front/bundskind.
mvh
Bonné