Shure beta 52A & beta Shure 91A

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Fednok
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Ringsted

Shure beta 52A & beta Shure 91A

Indlæg af Fednok »

Hej lydmaskinen. Endnu et spørgsmål fra en grøn lydmand :o)

- Jeg har ovenstående microfoner, jeg har set andre lydmænd bruge begge to på samme tid i en stortromme.
Det skulle jeg da også prøve, men hvad bruger man det egentlig til ? Jeg fik langt fra det ud af det jeg havde forventet.

Har i nogen gode råd og tips til hvordan jeg kan få noget ud af det i mit setup? eller bør jeg kun holde mig til 1 af disse microfoner?

Mvh Louis

Default avatar
Bonné
Medlem
Indlæg: 121

Indlæg af Bonné »

Det er svært at generalisere, lad mig prøve alligevel....
91'eren kan være lidt "hit eller miss" alt efter typen af tromme du lægger den i, for mig fungerer den bedst i "moderne" sammenhæng ( velstemte yamaha ell. DW tønder med fornuftigt stemt bundskind, hvor lyden er naturligt "scooped", med rigeligt sub og højfrekvent klik.
52'eren placeret direkte i hul i frontskind har bedre "kød" i low mid, og mid til et rock mix fx, og fungerer ofte bedre i monitorsammenhæng af samme årsag. Når du kombinerer de 2 mics korrekt, enten placeret i tid med delay, eller inverteret polaritet på den ene mic, kan du (nogengange!) få det bedste fra begge verdener.
91'eren placeret på bunden af trommen er mest placeringsfølsom, det kan virkelig betale sig at arbejde med underlag og afstand til front/bundskind.

mvh
Bonné

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Hvad Bonné sagde :thumbup:

Default avatar
Fednok
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Ringsted

Indlæg af Fednok »

Tusind tak for et rigtigt godt reply.

- Jeg vil prøve det af en aften, og se hvordan det arter sig. Men det er dejligt med et indblik i hvad formålet egentlig er med det.


Vi ses!

Medlemsavatar
Topsøe
Medlem
Indlæg: 42

Indlæg af Topsøe »

Det Henrik siger + man kan også bruge dem hver for sig ,hvis bandet spiller meget foskellige numre kan ma fx bruge 91 + snare og OH til lidt jazz'et lyd og B52 m tammer, snare ,hh og oh til de mere rockede ting og 91 + B52 combi til. Det poppede
If in doubt ask !

Nyt svar