Mixing InEar monitoring

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Mixing InEar monitoring

Indlæg af Mosh »

Hejsa,

Jeg søger lidt råd til hvordan man kan mixe InEar monitors så de lyder mest "naturlig". Man kæmper jo lidt med at øret og hjernen ikke arbejder sammen fordi tingene ikke kommer fra de rigtige vinkler af i forhold den lyd man vil få fra scenen af når man spiller på kasser. Vokalen er meget "inde i hovedet" hvor det kunne være rart at få den lidt "uden for hovedet" hvis i forstår?

Har læst lidt om Ambient mikrofoner, ville det give lidt mere luft?

Vil også forsøge at panne tingene i monitor sendet mere. Arbejder på en Yamaha LS9 32 hvor 1-32 er det lag jeg mixer front på og 33-64 er det lag jeg mixer InEars på. Så hvis der er nogen der har specifikke ting der kan gøres på en LS9 så tager jeg imod det med kyshånd :)
-------------------------
Chris Blaize

Default avatar
abernes konge
Medlem
Indlæg: 319
Sted: København

Indlæg af abernes konge »

Ja, du siger det selv, ambience skal der til.. Det er også sjovere når man kan høre publikum og salen, bare lidt..

Måske man kan bygge videre på Dan Dugans geniale idé om en skuldermonteret stereo mic

Billede

(just kidding)

Er det ikke nemmere at administrere monitormix via sends on fader på første lag? Husk at du også kan give rumfornemmelse med reverb, især når du skruer på early reflections-knappen

Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Indlæg af Mosh »

Nemmere og nemmere ved jeg ikke om det er, men det gør jeg kan EQ/COMP/GATE forskelligt i forhold til fronten og det er jo dejligt for at skabe en vellydende mix til de kære musikere :D

Jeg skal ihvertfald forsøge med noget stereo mic og reverb næste gang :D
-------------------------
Chris Blaize

Medlemsavatar
Speaks.DK
Forum Donator
Indlæg: 143
Sted: Vanløse, Cph.

Indlæg af Speaks.DK »

Hej

Duran Duran, har jeg set på en Blu-Ray, gør brug af ambience mics på de respektives mikronstativ. Måske en ide...
Neumann U87ai, AKG C 414 B-ULS, Focusrite ISA 220, Samson Rubicon R6a

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nogle bruger også mic's i hver side af scenen som kun bliver skudt i musikernes in-ears, men også kan bruges til at opfange klap og stemning fra koncerten til evt. live optagelser/video.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar