Behringer X32 og X32 Rack

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Behringer X32 og X32 Rack

Indlæg af metrum »

Hej!
Jeg vil ud og købe en digitalmixer - er her på Lydmaskinen blevet anbefalet at købe en Behringer X32, da den opfylder mine behov mht. antal indgange osv. (Skal hovedsageligt bruge den i korsammenhæng og indspilning)... Jeg har tænkt på, at skulle have en S16 stageboks med, men nu kom jeg til at se, at der også findes en Rack version. Når jeg kigger rundt på diverse fora, så ser det ud til, at man godt kan bruge den som stageboks. Er der nogle af jer, der har prøvet det?
Vil man stadig kunne lave sceneskift osv. på sin X32? Og kan man bruge sin iPad på samme måde som hvis det bare var en S16, man koblede sammen med sin X32?

Fordelen ved at købe en Rack-version frem for en S16 stageboks er, at jeg i min dansetrio kunne nøjes med at tage Rack-udgaven med ud, når vi skal spille "balle" - og så styre den via min iPad... Og prisen er jo næsten ens...

Tak for jeres svar ;-)
Mvh. Anders

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg skifter selv til den kommende Behringer XR18 de lige har sendt første sending fra fabrikken i denne uge. X32 er for stor til mit behov og budget, men XR18 passer til mit behov.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

Efter at have søgt lidt på det, ser det ud til at det kan man godt. Hvordan ved jeg ikke, men der linkes til forskellige guides:

http://www.blue-room.org.uk/index.php?showtopic=62538

Mvh
Søren Petersen

Default avatar
Bonné
Medlem
Indlæg: 121

Indlæg af Bonné »

Jeg gør præcist som du foreslår på mit arbejde. Har en X32 rack der normalt kører stand-alone. Når jeg vil have pult i "salen" stiller jeg en x32 producer op, og bruger x32 rack som in/out sammen med en S16. Det fungerer perfekt incl fjernbetjening af gain. Du skal bare konfigurere Aes50 og remote korrekt.

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

Tak for jeres hjælp - tror jeg vil købe sådan et sæt så :-D

Rigtig godt nytår!

Mvh. Anders

Nyt svar