Beskyttelse af øre under gigs og til koncerter?

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christmads@gmail.com
Medlem
Indlæg: 235
Sted: Aalborg

Beskyttelse af øre under gigs og til koncerter?

Indlæg af Christmads@gmail.com »

Hejsa :).
Nu er jeg efterhånden begyndt at spille meget i udlandet, og tænker det er på tide jeg får investeret i et ordentligt høreværn.
Har folk nogle steder de kan anbefale at få lavet custom made ørepropper? Helst i nærheden af Aalborg eller i jylland :).

Nogle der har erfaringer med Audionova? (http://www.audionova.dk/hoerevaern/musik/)

Mvh Mads

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

De er vel nok rimeligt ens allesammen.. det handler nok mere om prisen.

Medlemsavatar
Frost
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Midtjylland

Indlæg af Frost »

Jeps

I mine ører er der tale om en standardvare, som de fleste høreklinikker tilbyder.
Jeg har fået lavet et sæt to forskellige steder (det første blev stjålet), og jeg er superglade for dem, og jeg vender ALDRIG tilbage til "juletræer" igen

Medlemsavatar
pedemand
Medlem
Indlæg: 35

Indlæg af pedemand »

Du vil ikke fortryde det. Skifter selv lidt mellem 15 -25 DB indsatser. Alt efter lyd niveua. Brugte 9db i mit job som pædagog.

Medlemsavatar
Christmads@gmail.com
Medlem
Indlæg: 235
Sted: Aalborg

Indlæg af Christmads@gmail.com »

Tak for svar :). Prisen er sgu lidt ligemeget så længe det holdes under 2k. Kan i anbefale en dB grænse? Jeg kan godt lide tingene er høje, og vil gerne have høj klar lyd så man kan hører detaljerne og mixe ordentligt og frygter der går for meget lyd til spilde ved under de 9db? Men vil selvfølgelig beskytte mine øre. Og i tyskland hvor der ikke rigtigt er dB grænse tænker jeg det især er vigtigt. Men henholdsvis 15 og 25 lyder af meget.

Default avatar
jonasfriis
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Aarhus/Kbh

Indlæg af jonasfriis »

Undskyld jeg bryder ind i din tråd, men jeg har aldrig rigtig forstået, hvorfor der skal bruges høreværn til koncerter.
Jo, selvfølgelig hvis du er publikum eller systemteknikker eller lignende.
Men som lydmand er det vel vigtigst af alt, at høre det samme som publikum?
Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl

Medlemsavatar
Christmads@gmail.com
Medlem
Indlæg: 235
Sted: Aalborg

Indlæg af Christmads@gmail.com »

Som Dj og publikum til elektroniske musikarrangementer i henholdsvis tyskland (hvor der ingen Db grænse er) danmark, holland og belgien hvor du bliver bombarderet med 110-140db lyd med massere af bass og høje frekvenser i 10-14 timer, flere gange om måneden er overhovedet ikke sundt for din hørelse, medmindre du vil få tinitus som 30årig. Så jo, det er uhyre vigtigt, hvorfor tror du det findes? :)..

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Husk at live koncerter oftes drives af interesse, men det er også en arbejdsplads, og der skal være styr på forholdene. Men der er jo ikke tale om skumpropper, men om costum made ørepropper med gode tæt på liniære filtre, så du stadig hører det samme, bare ikke nær så højt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christmads@gmail.com
Medlem
Indlæg: 235
Sted: Aalborg

Indlæg af Christmads@gmail.com »

Præcis :)!

Default avatar
jonasfriis
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Aarhus/Kbh

Indlæg af jonasfriis »

Jeg kan sagtens forstå at du som publikum eller ventende DJ/musiker/lydmand bruger høreværn.
Jeg bruger selv høreværn når jeg er til koncert som publikum. Eller ude som lydmand og venter på at komme til at arbejde.
Men jeg kunne aldrig finde på at bruge høreværn, når jeg mixer et orkester.

Nyt svar