Aletrnativ til EV SX300 til Frikirke

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
jrm
Medlem
Indlæg: 3

Aletrnativ til EV SX300 til Frikirke

Indlæg af jrm »

Hej,

Jeg er lydmand i en frikirke, som pga. pladsmangel er ved at indrette nogle nye og større lokaler til vores gudstjenester – og nej – vi spiller ikke orgelmusik.
I vores nuværende sal anvender vi 2 stk. EV SX300, men vi må nok beregne lidt mere i den nye sal. Nu er det sådan, at vi foreløbigt har meget begrænsede midler til indkøb, derfor må ønsker om line-array o.a. vente til der er lidt flere penge i kassen. Jeg tænkte derfor blot at udvide med et par eller fire ekstra SX300’er eller lign. Og så senere anvende dem som scenemonitorer, når der blev penge til nogle ordenlige.
XS300’erne er dog ikke sådan lige til at hænge op. Derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen, der har nogle alternative forslag til højtalere, som opfylder flg. Krav:

1. De skal give god lyd (selvfølgelig)
2. De skal kunne hænges op i kæder eller lign.
3. De skal senere kunne anvendes som scenemonitorer, dvs. have skrå kanter
4. De skal minimum kunne spille som en SX300
5. De skal ikke koste meget mere end en SX300.

Alle forslag er velkommen. Spørg blot for flere detaljer.

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

SX300 er nu temmelig nem at hænge op: http://www.electrovoice.com/downloadfile.php?i=970269

Default avatar
jrm
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af jrm »

Åh - det havde jeg ikke set 1000 tak

Default avatar
AnkerJ
Medlem
Indlæg: 57
Sted: Hjørring

Indlæg af AnkerJ »

Når i skal til at flytte rundt, så tag lige et kig i bogen Praktisk elektroakustik af Eddy Bøgh Brixen, om placering af højttalere og om delaykæder, inden i sætter for meget op, det kunne være der er nogle brugbare tips og ideer i bogen. Den kan lånes på biblioteket, ellers kan det anbefales at i køber den som opslagsværk.

Som et alternativ til SX300 vil jeg anbefale Dynacord D12, den lyder ikke så metallisk og har samme facon som SX´eren, og kan også findes brugt og nogen gange kan man være heldig at finde D12-3 eren brugt til en OK pris.


Hilsen Anker

Default avatar
jrm
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af jrm »

Tak Anker,

Jeg synes dog, at prisen på D12 er en del over det, som EV sx300 koster, men jeg vil holde et vågent øje med evt. gode tilbud.

Default avatar
jknutz
Medlem
Indlæg: 175
Sted: Esbjerg

Indlæg af jknutz »

Bose l1

Nyt svar