EV ZLX 12P & ELX 118P - hvad kan det?

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
ricodh
Forum Donator
Indlæg: 198
Sted: Skovlunde

EV ZLX 12P & ELX 118P - hvad kan det?

Indlæg af ricodh »

Hvis man har,
4 x ELX 118P
4 X ZLX 12P
Og stativer så man kan flyve topperne i op til 4m højde, hvor meget tør man så løbe an på man spille op. Det er backing track og 3 vokaler.

Jeg spørg fordi der er jobs i kalenderen hvor det er i hal med op til 700 mennesker, vil det så være nok PA eller skal man tilkøbe et par toppe og bund mere, eller måske finden en anden løsning?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Du får et problem med spredningen bliver pænt ujævn i toppen ... Men ellers er der kun muskelkraft til ca. 250 publikummer, med det setup!

Det egentlige problem er at du ikke kan vælge en høj delefrekvens på subben, fordi selvom du har i nabolaget af 500w at sende i dine 12" vil den ikke spille særligt højt fordi den skal sysle (lange membranvandringer) med området 100hz til 200 hz og de valgte enheder i kassen er discount enheder og der lyves lidt med spec.s, som den indbyggede processering kun til en vis grad vil kunne tage hånd om. Man vælger at dele så dybt, fordi man så undgår en del bundkasse forvrængning - det gør man for at få tingene til at lyde så godt som muligt med den billigste mekanik fra Kina, velvidende at der altid er nogle suppe-steg-is musikere der aldrig kommer til at presse dem ud i hjørnerne af dens formåen.

Men her er du ude i noget som skal fordobles i hvertfald et par gange for at kunne nå de publikum-størrelser du skyder efter, og at du ved at sætte de samme topkasser op i nærheden af hinanden får store mængder interferens, som alt andet end lige vil give meget uforudsigelige spredningsmønstre ... du kan prøve at læse op på Bessel Arrays og se hvor ineffektive de bliver fordi du bliver nødt til f.eks 5 stk. top/bund-sæt i hver side at have 2 af dem der kører på halv kraft og endnu en der kører i modfase ... det betyder at du kun henter +4,5 dB fra hele arrayet, hvor man skulle have troet at have købt sig til +8,4 dB ... det betyder at du taber 3,9 dB på at få styr på spredningen.

--sd

Medlemsavatar
ricodh
Forum Donator
Indlæg: 198
Sted: Skovlunde

Indlæg af ricodh »

Hej Søren,

Tak for super fed response, I like !
Jeg kan godt se at jeg bare skal i byen og leje noget i stedet for at prøve med det jeg selv ligger inde med, leje udgiften er formentlig godt give ud med jobs af den størrelse.

vh Rico

Medlemsavatar
yonaz_dk
Medlem
Indlæg: 263
Sted: Kbh N

Indlæg af yonaz_dk »

Hej :)
Smid en PM hvis du vil leje. Har anlæg i mange størrelser og lager lige på kanten mellem Herlev og Skovlunde :)
Jonas Rose Høeg

http://www.livecompany.dk
d&b Q, A&H iLive, Trådløst, LS9 - Teater, Koncert, Event

http://www.verdensbedstelyd.dk
verdens bedste lyd :)

Medlemsavatar
ricodh
Forum Donator
Indlæg: 198
Sted: Skovlunde

Indlæg af ricodh »

Cool, det er hermed noteret :-)

Nyt svar