Køb af digital mixer m. 32 kanaler.

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Fednok
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Ringsted

Køb af digital mixer m. 32 kanaler.

Indlæg af Fednok »

Hej

Har et koncertsted hvor vi skal have skiftet det gamle analog udstyr ud med digitalt. Da vores lydmænd udefra og bands sætter det som krav efterhånden.

Håber der er nogen herinde som kan anbefale et par maskiner. Vi har kigget på X32 compact med 2 stk stageboks til og nogen kabler - I det, vi har hørt at den er ret nem at at benytte.

Hvis der er andre forslag til en mixer med det hele til så kom glad - Er åben for det meste, det skal dog ikke være mega dyrt - Den skal kun bruges 10-15 gange om året.

Et par krav.

min. 32 kanaler
min. til 4 monitors ( meget gerne mulighed for flere )
skal være meget bruger venlig, ikke alt muligt besvær.
skal naturligvis have surveræn lyd, ihvertfald mulighed for det med sine lydmand skills.
- Størrelses mæssigt er ligegyldigt.

Er der desuden nogen som ved hvor man kan få sådan nogen splitbokse ? (tror jeg det hedder ) , så man lige kan smide en boks over til trommesættet og mic'e dem på der.
- Ved ikke hvad de hedder og søger med lys og lygte.

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

for at starte bagfra, så har Tor et sådan remotesystem til salg

Tor Bach Kristensen Lige en update. Jeg har haft et par bud på pulten, og det kunne godt se ud som om det er muligt at finde en køber. Måske bliver patchsystemet dog ikke solgt. Pinanson har et billede af lige præcis mit system på deres side: http://www.pinanson.com/.../1529-digi-rack-box... Det er efterfølgende modificeret med split af morten løkken, så det er lavet prof, dog er det ikke nogen skønhed, men prisen er vist mere end fair

DIGI RACK BOX. CUSTOM MADE: PT20584 - Pinanson
www.pinanson.com
Digi Rack with:48 patchcords with the input signal from 3 remote boxes (36 sends...Se mere
22. februar kl. 20:04

https://www.facebook.com/groups/163438823855137/
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Default avatar
Victor Lang
Medlem
Indlæg: 5
Sted: København

Indlæg af Victor Lang »

Hey

her er to forsalg på en YAMAHA CL-1 og en MIDAS PRO 1. ved ikke om det er over pris klassen men her kommer de!
alle priser er taget vejledning fra thomann.de så i kan sikkert få det billigere ved at kontakte den danske forhandler da der er noget rabat og hente!

YAMAHA CL-1 Pris eks. moms 83200.-
RIO 3224-D (stagebox) pris eks. moms 40000.-

TOTAL 123.200.- eks. moms


MIDAS PRO1 Pris eks. moms 67200.-
DL251 (Stagebox) pris eks. moms. 29600.-

TOTAL 96.800.- eks. moms


der er nok en fordel ved Yamaha'en da næste alle lydmænd mere eller mindre kan en yamaha pult.
den er dejlig nem og gå til også for jer selv. og ville være mest oplagt vil jeg mene

midas'en er lidt mere en anden sag og er svære at lære hurtigt. den kan for nogle godt have et lidt indviklet patch system
men når man tilgengæld kommer ind i den og lærer den at kende er den super fed! , og så er det en af de bedste lydene digital pulte efter min mening!


-af små stagebokse er der en nem og forholdshvis billig løsning man kan købe dem på thomann pris 828.- inkl moms

http://www.thomann.de/dk/pro_snake_mts_ ... re_15m.htm



Mvh

Victor Lang

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

har i et budget - så er det lidt lettere at hjælpe
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Default avatar
Fednok
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Ringsted

Indlæg af Fednok »

budgettet er ca. 40-100k inkl. moms. og der skal være ALT til.

Vi går ikke efter at købe brugt, da vi ligeså godt kan købe nyt.

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Køb en x32 og nogle stageboxe hos thoman, så har du brugt 20.000, og det er rigeligt til det behov du beskriver. Et nyt pinanson remote system (det er mit Eskild henviser til) koster i sig selv 40-50.000 + moms, så nej, man kan ikke ligeså godt købe nyt, hvis man er oppe i grej i den prisklasse.

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

Og på et spillested bør du købe noget kvalitets remote - Thomann boxe med kina stik holder ikke ugen ud

Pinanson er kvalitet ... :)
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

http://www.thomann.de/dk/behringer_x_32 ... e_plus.htm

Er det ikke bare sådan? Og så nogle små lokale stagebokse man kan trække ind på scenen til trommer osv?

(Lyt endelig til Eskild og Vilddyr, de ved ting! )
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Fednok
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Ringsted

Indlæg af Fednok »

Så hvis jeg forstår det rigtigt, kan jeg stå købe dit remote system til de der 25k+moms (ifølge dit ark) og så en X32 ?
- snakker det sammen?

skal jeg bruge mere?


off topic : Hvad vil i vurdere vores gamle system til i brugtsalg (fejler ingenting) ( det skal jo nok skydes af )

1 x Yamaha GA 32/12 mixer incl. flightcase.
4 x DBX 266XL
2 x DBX 231
1 x TC Electronic G-Sharp M350
1 x Supreme 24/8 stagebox 30 meter.

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Ja, det snakker fint sammen. Mit system er blot et analogt remote kabel system, det kan bruges til alle mixere. Det var nu ikke en salgstale, det er lidt lovet væk til anden side, når jeg har solgt min digitalpult. Det er også med integreret split og andre ting i ikke har brug af, selvom prisen er god. Med mindre i har større bands (som kommer over de 32 kanaler), så synes jeg X32 er et godt valg. Jeg vil dog som eskild siger, investere i nogle gode remotebokse. Tag fx kontakt til SC Sound som har nogle solide bokse, og som kan give jer et tilbud på nogle færdige løsninger.

På en god dag ville jeg give 10.000 for jeres gamle setup, men der er ikke noget der jeg ville gide at købe må jeg så sige.

Default avatar
Fednok
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Ringsted

Indlæg af Fednok »

Vi skal helt sikkert have en X32

så må vi finde noget kvalitet remote, stageboks system af en art. Må forhøre mig hos SC Sound.

- Så du er helt ærlig og mener vores gamle system har en brugt-pris-værdi der ligner 10.000kr?
Det vel også en god deal for nogen som gerne vil igang for billige penge.

vh Louis

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Jeg ville i hvert fald ikke mene at det er mere værd, for én der ved hvad han køber :)

Default avatar
Fednok
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Ringsted

Indlæg af Fednok »

Fint tak.

- Vi køber en Si expression 3
Dejlig maskine, noget sejere og hurtig at arbejde på end x32

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu ved jeg godt at det ikke var et krav/ønske til mixeren, men selv om Si expression 3 er fed, så syntes jeg der mangler mulighed for at tracke fra den. Men hvis man aldrig gør det, så betyder det selvfølgelig ikke noget.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Fednok skrev:Fint tak.

- Vi køber en Si expression 3
Dejlig maskine, noget sejere og hurtig at arbejde på end x32
Håber det er en joke. Ulideligt langsom pult, med alt for få muligheder. Det giver ingen mening i min verden.

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

vilddyr skrev:
Fednok skrev:Fint tak.

- Vi køber en Si expression 3
Dejlig maskine, noget sejere og hurtig at arbejde på end x32
Håber det er en joke. Ulideligt langsom pult, med alt for få muligheder. Det giver ingen mening i min verden.

+1
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Default avatar
jonasfriis
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Aarhus/Kbh

Indlæg af jonasfriis »

Hejsa

Jeg ved godt du ikke vil købe brugt, men jeg har en Allen & Heath Ilive T80 surface med et IDR48 stagerack til salg for Carpark North.
Systemet har 48 inputs og 24 outputs.

Systemet består af følgende:
Allen & Heath Ilive T80 surface
Allen & Heath IDR 48 stagerack, med Madi kort
Allen & Heath PL10 remote module

Systemet er købt i 2010, og lige blevet fuldt serviceret i England af Allen & Heath

Det koster 40.000kr +moms

Mvh Jonas Friis
+45 4055 0637

Default avatar
frede4500
Medlem
Indlæg: 295

Indlæg af frede4500 »

bæhringer x32 ,får i kun problemer med ,den vil ikke holde længe ,har serviceret flere ,de er fulde af kolde lodninger ,dårligt bølge loddede print ,noget være skidt
de holder ikke til transport på landevejen ,de lyder eller ret godt ,håbede de var færdige med at lave digi pulte efter katastrofen ddx3216 ,der også lød godt ,men faldt fra hindanden som x32

jeg ville klart rykke på det allen og heat der tilbyddes ,det er lysår bedsre end bæhringer

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

frede4500 skrev:bæhringer x32 ,får i kun problemer med ,den vil ikke holde længe ,har serviceret flere ,de er fulde af kolde lodninger ,dårligt bølge loddede print ,noget være skidt
de holder ikke til transport på landevejen ,de lyder eller ret godt ,håbede de var færdige med at lave digi pulte efter katastrofen ddx3216 ,der også lød godt ,men faldt fra hindanden som x32

jeg ville klart rykke på det allen og heat der tilbyddes ,det er lysår bedsre end bæhringer
Kender flere der er meget glade for dem - Thomann har solgt 2000+ og det er jo kun en forhandler -

En del bands er begyndt at bruge dem med en på scenen og en i FOH som sæt - og så kan monitorpulten gå med hjem i øvelokalet
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Default avatar
frede4500
Medlem
Indlæg: 295

Indlæg af frede4500 »

x32 lyder godt ,men ikke bedre end sine konkurrenter ,men er ikke bygget kraftigt nok ,jeg vil stadig ud fra et teknikker syn
fraråde at købe x32 ,da de ikke er lavet ,så de kan holde til live brug ,og komponent kvaliteten er den absolut ringeste og billigste der kan opdrives
og så har de en stor procent kolde lodninger

ja problemet i dag er at mange lydmænd ikke kan lave lyd mere og er blevet afhængige af pressets
kender alt for mange der kalde sig lydmænd ,og som ikke aner hvad treshold er

Nyt svar