Digitalmixer til kor

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Digitalmixer til kor

Indlæg af metrum »

Hej!
Vi er et kor, der skal have købt en digitalmixer - vi synger mest a capella... Vi har brug for 17 kanaler til mikrofoner (15 AKG 535 + 2 Shure Beta 58A), 2 kanaler til klaver samt 2 kanaler hvis vi skal bruge backingtracks (ikke alle jobs).
Jeg regner med vi på forhånd under lydprøven inden vores koncerter vil lave indstillinger til hver sang, så det bare er at trykke på en knap og så skifte. Det er nemlig ikke altid, at alle mics bliver brugt osv. Selvfølgelig skal man altid finjustere, når publikum kommer i salen...
Jeg vil gerne kunne styre via iPad, så jeg kan styre monitor-niveauer osv. Ofte er jeg alene afsted med koret - og hvis man begynder at spørge dem om monitorniveauerne er gode, får man 30 forskellige holdninger... ;-)
Udover at bruge mixeren live, skal den også bruges til indspilninger i Cubase (Mac).
Vi har et budget på ca. 20.000 kr.

Jeg har kig på Behringer X32 - umiddelbart kan den alt det vi søger. Spørgsmålet er om kvaliteten er ok og ikke mindst, om den er for "svær" at finde ud af for en nybegynder? Jeg har ikke lavet lyd på en digital pult før, men jeg har brugt analoge pulte. Jeg kan godt se fordelen i at bruge de der S16 stageboxe i stedet for almindelige multikabler.

Der er også Presonus Studio Live 24.4.2 AI. Dog kan jeg ikke helt finde ud af, om manglen på motoriserede fadere ikke er træls?

Soundcraft har også en mixer - Si Compact C24-4. Jeg er dog ikke helt sikker på, om den har interface så vi kan indspille med den?

Allen & Heath Qu-24 er også en mulighed...

Tascam DM-3200 ligger også inden for et acceptabelt prisleje.


Er der andre, I vil anbefale? Jeg håber I vil dele lidt erfaringer, så vi får købt det rigtige! :-) På forhånd tusind tak for jeres hjælp...
Mvh. Anders

Medlemsavatar
yonaz_dk
Medlem
Indlæg: 263
Sted: Kbh N

Indlæg af yonaz_dk »

Jeg ville personligt vælge X32 eller Qu24.

X32 - kan det hele, god garanti og der kommer til at være masser af mennesker der kan den.

Presonus - Please don't. Frygteligt interface, og overhovedet ikke pengene værd ifht behringer.

Soundcraft - Jeg tror du vil blive ked af dens interface også. Jeg synes i hvert fald personligt at den er langsom og klodset at arbejde med.

Allen&Heath Qu24 er fin, men meget begrænset i forhold til alle de andre. Den er til gengæld meget svær at fejlkonfigurere, så hvis der skal være mange brugere som ikke er specielt teknisk dygtige, så er den et fint bud. Den kan dog på ingen måde det samme som X32.
Jonas Rose Høeg

http://www.livecompany.dk
d&b Q, A&H iLive, Trådløst, LS9 - Teater, Koncert, Event

http://www.verdensbedstelyd.dk
verdens bedste lyd :)

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

Hej!
Mange tak for dit svar... Jamen det bliver da nok en Behringer, vi så får skaffet - umiddelbart er det også den, jeg hælder mest til efter at have læst på nettet. Dejligt med lidt erfaringer - tak for det! Nu vil jeg tage ned til min lokale musikpusher for at prøve den...
Mvh. Anders

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

Hvis du bladrer lidt herinde finder du mange meninger om Behringer - men det er det rigtige køb for dig


www.facebook.com/groups/238159426308643/
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

Tak Eskild - det vil jeg lige tjekke ud...

Nyt svar