Backingtracks live

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Backingtracks live

Indlæg af metrum »

Hej!
Jeg er leder af et a capella kor. Når vi optræder plejer vi a have et backingtrack til at køre med percussion, som koret så synger til. Jeg har før brugt min iPad til afvikling, men er træt af, at jeg ikke kan bruge wav filer men kun mp3. Derfor er jeg på udkig efter en afspiller, der ikke fylder ret meget - en computer med lydkort er for voldsom at have til at stå. Jeg faldt over denne fra Boss http://www.thomann.de/dk/boss_micro_br_br80.htm Den passer meget godt prismæssigt med det koret har til rådighed...
Er der nogle, der har erfaring med denne? Eller er der en anden løsning? Evt. en afspiller til iPad, der kan afspille wav-filer?
På forhånd tak for jeres hjælp!
Mvh. Anders

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

metrum skrev:Jeg har før brugt min iPad til afvikling, men er træt af, at jeg ikke kan bruge wav filer men kun mp3.
Det er så ikke helt rigtigt, man kan sagtens afvikle wav filer, det er operativsystemet som ikke sådan automatisk tillader tilgang til enkeltfiler, men hvis du lægger dine filer på et dropbox drev, som jo til en vis grad er noget virtuelt på en iPad ... vil ikonerne skifte alt efter type, med tilhørende værktøj associeret. Desuden vil iTunes lave filer i AAC formatet med extensionen .m4p typisk, som default.

Men tag dog og download: https://itunes.apple.com/us/app/dropbox ... 30330?mt=8

...og gør noget lignende på din stationære og sæt dem op til at sync'e og din iPad spiller wav-filer!

--sd

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Må jeg spørge, hvorfor I ikke bare bruger en live percussionist i stedet?

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

Hey!
Tak for svar - bruger også Dropbox i dag... Den er ikke helt så smart med play og især stop - vores filer er bare et loop, der kører, så jeg skal selv stoppe dem. Kan man købe noget, der måske via bluetooth kan stoppe filerne i Dropbox? Vidste ikke den kunne afspille wav-filer, så det vil jeg da prøve :-)

Vi kan desværre ikke altid have en percussionist med, selvom det ville være rart. Vi får ikke det store honorar ved vores koncerter, så der er ikke altid penge til det. Også når vi øver er det fedt at have vores backingtracks til at synge efter...

Endnu engang tusind tak for jeres svar!
Mvh. Anders

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

metrum skrev:Hey!
Tak for svar - bruger også Dropbox i dag... Den er ikke helt så smart med play og især stop - vores filer er bare et loop, der kører, så jeg skal selv stoppe dem. Kan man købe noget, der måske via bluetooth kan stoppe filerne i Dropbox? Vidste ikke den kunne afspille wav-filer, så det vil jeg da prøve :-)

Vi kan desværre ikke altid have en percussionist med, selvom det ville være rart. Vi får ikke det store honorar ved vores koncerter, så der er ikke altid penge til det. Også når vi øver er det fedt at have vores backingtracks til at synge efter...

Endnu engang tusind tak for jeres svar!
Mvh. Anders
Måske det i stedet kunne løses med sådan noget her: https://itunes.apple.com/us/app/beat-vi ... 85800?mt=8

--sd

Nyt svar