Trådløst system til harmonika?

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Trådløst system til harmonika?

Indlæg af svenning »

Hej folkens.

Er der nogen derude, som har et godt råd til et fiks trådløst system, som monteres på en harmonika, så man kan bevæge sig rundt på scenen?

Hvad bliver brugt hos de professionelle, for det skal bare virke hver gang!

På forhånd tak

Mvh Michael

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har fået bygget mikrofoner ind i min harmonika hos Alfred Christensen (som jo så desværre er lukket fornylig). Det er et system med 3 mikrofoner i tangentsiden og en i bassiden, som så mixes med et par drejeknapper lige over tangenterne, og kommer ud af et jackstik på undersiden af dyret. Jeg har også set andre der har en XLR udgang, så der eksisterer flere systemer. Jeg har endnu ikke prøvet at køre det trådløst, men det burde være en smal sag at føre signalet ned i en standard trådløs sender i baglommen, og modtage det på almindelig vis.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

Hej David

Ja det er særdeles ærgerligt og typisk at Alfred Christensen er lukket/konkurs, for planen var at tage fat i dem, om de kunne trylle lidt - men hvem henvender man sig til nu? Jeg skal ikke til at rode med det selv, harmonikaen skulle også gerne virke bagefter :)

Jeg har set nogle TV shows, hvor der sidder en trådløs mikrofon klipset på harmonikaen, og så går den jo sikkert via et jack-kabel ned til en sender man evt. har i lommen eller andet sted, men hvilke trådløs systemer der bliver brugt, er jeg ikke klar over - nogen bud?

Mvh Michael

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

http://www.sonus.dk/ + et trådløst sæt fra Shure/sony/Sennheiser(line-6 (jeg anbefaler normalt Sennheiser)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Bacher skrev:http://www.sonus.dk/ + et trådløst sæt fra Shure/sony/Sennheiser(line-6 (jeg anbefaler normalt Sennheiser)
Jeg skulle faktisk til at anbefale at kontakte Jesper Vinther Petersen fra Phønix, som jeg ved har rejst verden tynd med harmonikaer med XLR stik, for at høre hvad han kan anbefale. Men så kan jeg se på Bachers link at det er Jesper der er på forsidebilledet hos Sonus - så der er en mere end rimelig chance for at det er dem der har lavet det. Med Phønix' turneaktivitet må man sige at Sonus' system dermed har bevist sin holdbarhed. Og det plejer også at lyde ret godt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Toppen af deres referenceliste her: http://sonus.dk/kunder.htm er samtidig også toppen af harmonikaspillere indenfor dansk folkemusik (også selv om Mette Kathrine står der to gange ... ). Der er vist ikke så meget at betænke sig på.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

Ja det er da vist dem jeg skal have fat i :)

Mange tak for hjælpen, god søndag til jer.

/Michael

Default avatar
Jens Kristian
Medlem
Indlæg: 151
Sted: Nykøbing Mors

Indlæg af Jens Kristian »

Ham her er MEGET dygtig.. har brugt ham nogle gange altid super service...

http://www.harmonikaeksperten.dk/
Venlig Hilsen

Jens Kristian Østergaard

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

Hej Jens

Tak for dit indlæg - god søndag til dig!

/Michael

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

Hvad med en clips-mikrofoner til en trådløs sender/modtager, det kunne vel også være en mulighed?

Hvad anbefaler i der, hvad med AKG C 516 ML - er det noget værre skrammel?

På forhånd tak

Mvh Michael

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Inden jeg fik bygget mikrofoner ind i min harmonika legede eg også lidt med tanken om mikrofoner udenpå instrumentet. Men det var i praksis svært for mig at finde noget sted på min harmonika hvor jeg kunne montere mikrofonen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

Ja jeg har også godt tænkt, hvor pokker clips-mikrofonen lige skal sidde, hvis det er - hmm.

Kender du til mikrofonen AKG C 516 ML ?

Mvh Michael

Medlemsavatar
Jacob_VigO
Forum Donator
Indlæg: 349
Sted: København / Odense

Indlæg af Jacob_VigO »

Det er et gammelt indlæg - jeg ved det. Men jeg er i mellemtiden blevet harmonikamand og kunne godt tænke mig at høre, hvad det blev til.
Macbook Pro, Apogee Duet 2, Logic, Roland RD-700GX

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg ved at en af de teknikere der var hos Alfred Christensen er hos Rainbow nu, man kan da kontakte og spørge dem om det er ham der har lavet det tidligere.
http://rainbowmusic.dk/content/6-rainbow-servicecenter
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar