Hvem er I og hvem laver I live lyd for

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Re: Hvem er I og hvem laver I live lyd for

Indlæg af Bregendahl »

Boa skrev:forstår ikke helt hvad folk ser/hører i en hvis linearray som starter med E.
Som i EV? :shock:

Default avatar
Boa
Medlem
Indlæg: 14
Sted: Ribe, Denmark

Indlæg af Boa »

Jeps... men det var ikk' mig der sa' det først :?

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Hold da kæft.... Nu er der kaffe over hele køkkenbordet....

I min verden er EV's XLC et af de bedst lydende systemer der findes. Kan godt nok ikke lige spotte hva' der skulle være træls med det?

Default avatar
Boa
Medlem
Indlæg: 14
Sted: Ribe, Denmark

Indlæg af Boa »

Hi hi.
Jeg mente det mest som en smag & behag kommentar.
Men vi ka' da li' ta' en omgang om det på Paletten på Fredag, og hvis du li' ta'r dit køkkenbord med, så skal jeg nok tørre kaffen op for dig ;)

Boa

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Det er sq et statement jeg gerne vil ha' uddybet..... Heldigvis har jeg dig trængt op i en krog på fredag, med et dejligt fadølsanlæg i nærheden...... I WANT ANSWERS!!!!!

Medlemsavatar
yonaz_dk
Medlem
Indlæg: 263
Sted: Kbh N

Indlæg af yonaz_dk »

Nåh, men så må jeg også hellere.

Jeg ejer og driver Lydfolket I/S sammen med min ven Micki. Vi laver en masse forskelligt og så er jeg selv fast mand på Søren Berlevs GasShow og Midnight Blues til de store jobs.
Jeg er superglad for d&b Q, som vi også kører med i Lydfolket. Det kan i øvrigt lejes, og det kan ls9'ere og diverse tilbehør også ;)

(Bregendahl +1 mht EV XLC)
Jonas Rose Høeg

http://www.livecompany.dk
d&b Q, A&H iLive, Trådløst, LS9 - Teater, Koncert, Event

http://www.verdensbedstelyd.dk
verdens bedste lyd :)

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

yonaz_dk skrev:
(Bregendahl +1 mht EV XLC)
Du var også blevet opsøgt af en skaldet, og gnaven mand hvis du havde sagt det modsatte..... Det system sagde i hvert fald jordbær med fløde på Langeland.... Igen igen fristes man til at sige..

Medlemsavatar
yonaz_dk
Medlem
Indlæg: 263
Sted: Kbh N

Indlæg af yonaz_dk »

Ja, det var en fryd. Og H2k er jo heller ikke nogen dårlig pult.
Jonas Rose Høeg

http://www.livecompany.dk
d&b Q, A&H iLive, Trådløst, LS9 - Teater, Koncert, Event

http://www.verdensbedstelyd.dk
verdens bedste lyd :)

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

yonaz_dk skrev:Ja, det var en fryd. Og H2k er jo heller ikke nogen dårlig pult.
Bevares..... Selvom den jeg havde med der ned, var lidt træt af dage....

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Bregendahl skrev:Det system sagde i hvert fald jordbær med fløde på Langeland.... Igen igen fristes man til at sige..
Hæhæ - havde det også været positivt, hvis man havde sagt om et system på Roskilde, at det lød af Jordbær (rødgrød?) med fløde :?:
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
yonaz_dk
Medlem
Indlæg: 263
Sted: Kbh N

Indlæg af yonaz_dk »

Ja.
Jonas Rose Høeg

http://www.livecompany.dk
d&b Q, A&H iLive, Trådløst, LS9 - Teater, Koncert, Event

http://www.verdensbedstelyd.dk
verdens bedste lyd :)

Default avatar
Anders Sørensen
Medlem
Indlæg: 29

Indlæg af Anders Sørensen »

Bregendahl skrev:
yonaz_dk skrev:
(Bregendahl +1 mht EV XLC)
Du var også blevet opsøgt af en skaldet, og gnaven mand hvis du havde sagt det modsatte..... Det system sagde i hvert fald jordbær med fløde på Langeland.... Igen igen fristes man til at sige..
Skal vi rotte os sammen. For har kun positive ord om det anlæg, næsten. Det er et af de nemmeste anlæg at faa til at lyde godt, det er lidt blødt i lyden men ja som en god æblekage med fløde paa toppen.
Eneste lille minus er at det forsvinder lidt efter en 60 meter, men saa skal man jo bare have flere kasser eller delay, eller hive en stak y-18'ere ud af bilen...

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

NICOPA skrev:Jamen jeg er Thomas Nicolajsen, og er hustekniker ved Der Bruunske Pakhus i Fredericia. Et meget lille sted, med stor kæræighed for den gode opblevelse, både for gæster, kunder & musiker.

Mon fra FOH - Crest Century 32ch, d&b Q7 front og de gode gamle Ev mon kasser. Ellers er der vist ikke meget der er værd at nævne...
Så har du lavet lyd for et af mine bands et par gange. Strange Days - The Doors Jam.

Kan du huske det?

/BB

Default avatar
thiim
Medlem
Indlæg: 23

Indlæg af thiim »

Hejsa. Jeg har et lille lydfirma i Vestjylland ( Thiim Sound & Light.. Som forøvrigt er til salg. Tjek 123hjemmeside.dk/thiimsalg ) og er ansat som pedelpasser med ret til at skrue knapper på Tobakken i Esbjerg. Kan se jeg har mødt en del af jer herinde rundt omkring...
Har lavet lyd og leveret gear for bla : Wenche and the Hartmann Band, Spar2, Dan Baird ( fra Georgia Satellite )sammen med Shaky Ground, Møller Nalle og Thessink, Jooks, Beth Hart, Helmig Jam,Neighbours, Johnny Madsen, Dissing, osv osv...
Har egentlig ikke et favorit gear, men Adamson er sgu ikke så tosset :dollargrin:
Syns nogle gange det er teknikeren, der er noget galt med og ikke anlægget..
Har lært det at lave lyd på den hårde måde, altså watch and learn og det har tit været lidt " prøven frem "..
Skal på tour her i foråret med bla Møller, Nalle og Thessink og Upcoming On Tour...

Det var lige et par hurtige linier om mig.... Vi ses derude..

Thiim
Pedelpasser / tekniker

Default avatar
thiim
Medlem
Indlæg: 23

Indlæg af thiim »

NICOPA skrev:Jamen jeg er Thomas Nicolajsen, og er hustekniker ved Der Bruunske Pakhus i Fredericia. Et meget lille sted, med stor kæræighed for den gode opblevelse, både for gæster, kunder & musiker.

Mon fra FOH - Crest Century 32ch, d&b Q7 front og de gode gamle Ev mon kasser. Ellers er der vist ikke meget der er værd at nævne...
Skal jeg ikke over til dig med Møller, Nalle og Thessink ? Syns Det Bruunske er blevet nævnt ??

Thiim
Pedelpasser / tekniker

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hejsa!

Har lige joinet det her forum og tænkte den her thread var et godt sted at starte.

Jeg hedder Rune Borup, kendt som Hippo blandt venner. Jeg er helt klart mest en studie-tekninker, men laver live lyd for venner og bekendte - bl.a. I got you on tape. Førhen har jeg lavet en hel del lyd for SMALL, incl. føromtalte koncert på Spot for et par år siden. Sammen med nogle andre bavianer har jeg har et ydmygt studie ved navn FishCorp på Vesterbro, København, som f.eks. har lavet det meste af I got you on tape's udgivelser, SMALL's plade, The Late Great Fitzcarraldos og en masse andre ting.

Jeg synes det er rigtig hyggeligt at lave livelyd for gode bands, men jeg prøver på ingen måde at kratte alt det arbejde til mig jeg kan; thi jeg vil hellere sidde i et studie og koge. Med få undtagelser er jeg rimelig ligeglad med mixer og anlæg - analog eller digi er mig lige fedt. Jeg kan ikke bruge Digico til noget som helst, men kan sagtens arbejde på det. Jeg *hader* Nexo arrays - specielt deres subs lyder forkasteligt! Ellers - så længe et anlæg er vel-diminsioneret, og gør hvad jeg ber det om er jeg glad. Jeg betragter det at lave live lyd som 80% æstetik og 20% teknik (eller deromkring ;). Mit "special move" er at bruge sidechain-kompression live, hvilket tit resulterer i et blank blik fra husteknikkeren når jeg prøver at rigge sådan et setup ud af hvad end grej der er på stedet.

Alt godt herfra,
/Rune/

PS: Er jeg den eneste som synes at PA'et til Orange Scene i år (2010) ligner en katastrofe?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

Hippo skrev:Hejsa!

/Rune/

PS: Er jeg den eneste som synes at PA'et til Orange Scene i år (2010) ligner en katastrofe?

Kan du uddybe dette ???
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Jeg kan da prøve.

Hvis du checker:
http://www.roskilde-festival.dk/fileadm ... dition.pdf

.. så ser det ud til, at PA'et er en blanding af alt muligt stads og krat - måske endda alt der var på lager. Vertec top + Nexo Subs til Main PA'et. Vertec + Turbosound subs til innerfill. Martin W8L som delays. Mange forskellige ting som opfører sig meget forskelligt og ikke nødvendigvis spiller rart sammen; der ligger et stort arbejde foran sys-tech'sne sådan som jeg lige kan se. Dog synes jeg det er positivt med analog FOH.

Men altså - jeg håber selvfølgelig at anlæget lyder af en million, og at min nexofobi bliver gjort til skamme. Cosmopol sidste år derimod .. synes jeg lød helt og aldeles fantastisk!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hippo skrev:Jeg kan da prøve.

Hvis du checker:
http://www.roskilde-festival.dk/fileadm ... dition.pdf

.. så ser det ud til, at PA'et er en blanding af alt muligt stads og krat - måske endda alt der var på lager. Vertec top + Nexo Subs til Main PA'et. Vertec + Turbosound subs til innerfill. Martin W8L som delays. Mange forskellige ting som opfører sig meget forskelligt og ikke nødvendigvis spiller rart sammen; der ligger et stort arbejde foran sys-tech'sne sådan som jeg lige kan se. Dog synes jeg det er positivt med analog FOH.

Men altså - jeg håber selvfølgelig at anlæget lyder af en million, og at min nexofobi bliver gjort til skamme. Cosmopol sidste år derimod .. synes jeg lød helt og aldeles fantastisk!
Fedt med sådan et dokument! Jeg skal netop på Roskilde i år og glæder mig til at høre de forskellige anlæg. Har du links til dokumenter for de andre scener også, så jeg ved hvad jeg har at glæde mig til? :)

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]


Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Hippo skrev: PS: Er jeg den eneste som synes at PA'et til Orange Scene i år (2010) ligner en katastrofe?
Der er jo ikke noget nyt under solen dér. Orange SKAL lyde af pose.

Medlemsavatar
Kole
Medlem
Indlæg: 431
Sted: Copenhagen

Indlæg af Kole »

Hmm, Tool på Aspect og Radiohead på Vertec lød da pænt fedt, men i har ret i, at der er lidt langt mellem snapsene.
Kunne det tænkes, at PA-systemer kun lyder fedt med den rigtige bag knapperne?

Har lige været i tyskland til Rock am Ring. Main PA = 24 K-1, delay-systemer = 8x 8 V-dosc. Bang!

Så kun Muse. Lød fedt stort set ligegyldiggt hvor langt fra scenen man var...

Min scene var 24x J-system. Hurra for smør. Tyskerne har styr på tingene!

Medlemsavatar
Kaaber
Medlem
Indlæg: 810
Sted: Taastrup

Indlæg af Kaaber »

Hippo skrev:Jeg kan da prøve.

Hvis du checker:
http://www.roskilde-festival.dk/fileadm ... dition.pdf

.. så ser det ud til, at PA'et er en blanding af alt muligt stads og krat - måske endda alt der var på lager. Vertec top + Nexo Subs til Main PA'et. Vertec + Turbosound subs til innerfill. Martin W8L som delays. Mange forskellige ting som opfører sig meget forskelligt og ikke nødvendigvis spiller rart sammen; der ligger et stort arbejde foran sys-tech'sne sådan som jeg lige kan se. Dog synes jeg det er positivt med analog FOH.

Men altså - jeg håber selvfølgelig at anlæget lyder af en million, og at min nexofobi bliver gjort til skamme. Cosmopol sidste år derimod .. synes jeg lød helt og aldeles fantastisk!
Jeg har hørt at de for nogle år siden prøvede systemet af med de originale Vertec bunde (omni), men der var så meget sub-overhør på de nærliggende scener, specielt Odeon, at de valgte at pille dem ned og hænge cardioid subs (Nexo'er) op i stedet. :)
KaaberSound - Udlejning af Lyd & Lys
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]

Default avatar
Stone
Medlem
Indlæg: 25

Indlæg af Stone »

Mht. Delay kæden, har det jo noget at gøre med at det er et andet firma der leverer det.
Vertec subberne er mildt sagt ubrugelige, og så må man jo vælge noget andet...
Der er efter hvad jeg har hørt, en del firmaer der laver festival løsninger med Nexo Subs og Vertec, så man har jo nok kigget lidt på udlandet da man har truffet det valg :)
Der er ikke nogen turbo subs, udover som sidefill...

Nyt svar