Hvem er I og hvem laver I live lyd for
Hvem er I og hvem laver I live lyd for
Nå for lige at fyre lidt op under dette forum så lad os lige få en who is who på banen
Hvem er i og hvem er i ude med eller for hvem laver i lyd?
Hvilket grej bruger i mest og hvad kan i bedst lide.
Jeg selv er freelance for et firma nede på falster og laver fast lyd på Elvisshow og new york city man. Ellers er det mest med firmaet på div jobs. såsom ballerup kræmmerfestival og i den størrelse.
Af gear har jeg lige anskaffet mig en ls9 32 - mangler et par adat kort så jeg kan lave live optagelser med min 24 spors fostex.
Front er hovedsagligt Dynacordsforum line XA28. Udover det kører vi med Crest på fronten hovedsagligt.
Af monitors er vi igang med at snedkerere noget rigtig lækkert. B&C enheder og snedkergjorte kasser - kommer til at minde rigtig meget om DB max kasserne. Drevet af Yamaha p7000 forstærkere.
Ikke det helt store festival setup, men i mellemstørrelsen.
Derudover har vi via et supergodt samarbejde mulighed for at greje op til festivalstørrelse både med scene og linearray NEXT LA systemet
Det var lidt om mit virke!
you are next!
Hvem er i og hvem er i ude med eller for hvem laver i lyd?
Hvilket grej bruger i mest og hvad kan i bedst lide.
Jeg selv er freelance for et firma nede på falster og laver fast lyd på Elvisshow og new york city man. Ellers er det mest med firmaet på div jobs. såsom ballerup kræmmerfestival og i den størrelse.
Af gear har jeg lige anskaffet mig en ls9 32 - mangler et par adat kort så jeg kan lave live optagelser med min 24 spors fostex.
Front er hovedsagligt Dynacordsforum line XA28. Udover det kører vi med Crest på fronten hovedsagligt.
Af monitors er vi igang med at snedkerere noget rigtig lækkert. B&C enheder og snedkergjorte kasser - kommer til at minde rigtig meget om DB max kasserne. Drevet af Yamaha p7000 forstærkere.
Ikke det helt store festival setup, men i mellemstørrelsen.
Derudover har vi via et supergodt samarbejde mulighed for at greje op til festivalstørrelse både med scene og linearray NEXT LA systemet
Det var lidt om mit virke!
you are next!
Pc core i5 / 8 gb ram / Cubase 7.5 / TC Konnekt48 /Lynx Hilo AD/DA / SE titan, røde nt 1 /1290 preamp, Elberg mp8/ type 4000 SSL comp/ Gibson hummingbird true vintage med fishman matrix infinity pickup / avalon u5
Denne her post er under live lyd og PA og er egentlig myntet på live lyd og PA forummets brugere og ikke generelt lydmaskinens brugere. Den er også postet for at høre hvad de forskellige bruger af grej live og hvem de laver lyd for og hvilket firm de er tilknyttet
Pc core i5 / 8 gb ram / Cubase 7.5 / TC Konnekt48 /Lynx Hilo AD/DA / SE titan, røde nt 1 /1290 preamp, Elberg mp8/ type 4000 SSL comp/ Gibson hummingbird true vintage med fishman matrix infinity pickup / avalon u5
Synes også det er på sin plads med en separat post under Live afdelingen..
Jeg er også freelancer, hvor jeg primært laver The Dreams og Surfact som første prioritet. Der er andre bands også, men de er i øjeblikket i studiet de fleste af dem, så det er ikke meget man får lavet med dem.
Ellers er jeg på et par spillesteder i byen, bl.a. The Rock og Rust i København. Af udstyr er det primært en lille kuffert med mikrofoner jeg hiver med rundt på jobs. Prøver så vidt muligt at holde mig fra at stille front op osv. Mit arbejde starter ved tuning af anlæg, alt der kommer før det, er jeg sgu blevet for gammel til!
Jeg er også freelancer, hvor jeg primært laver The Dreams og Surfact som første prioritet. Der er andre bands også, men de er i øjeblikket i studiet de fleste af dem, så det er ikke meget man får lavet med dem.
Ellers er jeg på et par spillesteder i byen, bl.a. The Rock og Rust i København. Af udstyr er det primært en lille kuffert med mikrofoner jeg hiver med rundt på jobs. Prøver så vidt muligt at holde mig fra at stille front op osv. Mit arbejde starter ved tuning af anlæg, alt der kommer før det, er jeg sgu blevet for gammel til!
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]
Kewl Sylle
Jeg har været tilknyttet det samme firma i 11 nu men er egentlig ikke træt af opsætninger. Vi har et pisse godt samarbejde og hygger os og det giver også pote når man i den anden enden høster en masse ros hos kunderne. Savner dog også at være mere fast et sted eller på et par bands. De bands jeg er for i øjeblikket har ikke så frygtelig meget at se til lige nu.
Men det er heller ikke helt nemt, syns jeg, at få foden inden for her i byen Ring endelig hvis du mangler en afløser. Personligt ville jeg gerne ind og lave lidt mere monitor. Der har man efter min mening den fedeste kontakt til musikerne! Lavede et job i Jylland med Rasmus Nørh på LS9'eren. Det var jo super fedt!
Jeg har været tilknyttet det samme firma i 11 nu men er egentlig ikke træt af opsætninger. Vi har et pisse godt samarbejde og hygger os og det giver også pote når man i den anden enden høster en masse ros hos kunderne. Savner dog også at være mere fast et sted eller på et par bands. De bands jeg er for i øjeblikket har ikke så frygtelig meget at se til lige nu.
Men det er heller ikke helt nemt, syns jeg, at få foden inden for her i byen Ring endelig hvis du mangler en afløser. Personligt ville jeg gerne ind og lave lidt mere monitor. Der har man efter min mening den fedeste kontakt til musikerne! Lavede et job i Jylland med Rasmus Nørh på LS9'eren. Det var jo super fedt!
Pc core i5 / 8 gb ram / Cubase 7.5 / TC Konnekt48 /Lynx Hilo AD/DA / SE titan, røde nt 1 /1290 preamp, Elberg mp8/ type 4000 SSL comp/ Gibson hummingbird true vintage med fishman matrix infinity pickup / avalon u5
- Bregendahl
- Forum Donator
- Indlæg: 230
- Sted: Århus
Godt enme dér.....
Jeg Hedder jo så Allan Bregendahl, er 32 somre, og roder rundt i alle mulige sammenhænge. Desværre har jeg ikke PT noget original musik jeg er afsted med, men laver mest sådan noget luxus balle, når jeg er afvikler. Der ud over er jeg hustek på Paletten i Viborg. (Det forhenværende Regionale spillested ) Af gear har jeg altid et par skabe med selv. Et til scenen, og et til FOH. Scene racket har lidt IEM, og så en trådløs Shure KSM9'er. Der ud over gemmer skufferne på alle mulige herligheder af mikrofoner. Audio Technica AE2500, MD421, E906, et par meget gamle 451'ere med CK1s hoveder, og så lidt småting. I FOH skabet sidder så 2 af mine mest elskede stykker gear EVER! En Focusrite ISA430 mkII, og en Joe Meek SC2'er (IKKE en SC2,2 som er den mest udbredte!!!!) ISA'en til lead vokal. Den spiller simpelthen så sindssgt godt sammen med min KSM9'er, og lyder sindssygt dejligt. SC2'eren NUKE'er jeg trommer med, og det gør den på sin helt egen og ret pumpede måde. I den kan man for det meste hente en hel verden af smæk. Selv med fesne slagere! Der ud over sidder der en skuffe med en Tablet PC og en trådløs router. Med det hooke'd op til div digipulte, kan man skyde med flere højdere, plus det faktum at man kan tune PA meget mere efektivt, og tjekket. I pauserne kan man så lyste sig med div. porno site's, men det kan evt. gemmes til en anden tråd
Om sommeren er jeg så festivaltosse for Nordic. Her er jeg primært monitor tek, med en enkelt FOH tjans ind i mellem.
Af favoritgear må der jo så være 2 lister: Monitor og PA.
Monitor: Så længe man har hands, (Og det HAR man, Langelandsfestival..... Grrrrrrr) er Midas XL4 ikke til at komme uden om. Ud af den, og videre i nogle LAB amps, da de sjællent piver, og så noget Adamson M-15, JBL 723 i den anden ende. Så lover jeg det nok skal blive højt nok. Som Nordic freelancer af den lidt ældre genneration, kan man jo heller ikke løbe fra at ha' et eller andet kærlighedsforhold til d&b Max kasser. Ikke specielt højtydende, men for helvede den lyder dejligt. Når det er andre firmaer der betaler hyren, kan jeg godt li' Turbo TMF 330 fordi den simpelthen spiller så hjernedød højt, at man aldrig har øjenkontakt med monitorliderlige sangere. De har ALTID nok! I den digitale verden, kan jeg egentlig godt li' Yamaha pultene. Selv LS9 kan sættes op til at være en god lille monitor pult.
Som FOH bliver jeg helt blød i knæene når vi ruller EV xlc ud af trækkeren. Det spiller ikke SINDSSYGT højt, men til gengæld lyder det af krystal, og fløjel. Hele Adamson Y axis linien er jo et kapitel for sig. Der følges krystal og fløjel hånd i hånd med power og nosser af en anden verden. Af pulte er XL4 Heritage 2000 (3 og 4000 er jo en monitorpult) lækre, så længe jeg ikke skal rode med at slæbe på den, og smide kabler ud. Digitalt er jeg ret stor fan af Digidesigns Venue pulte. Ikke verdens fedeste festival pult, men den giver dig en verden af muligheder, ingen andre pulte tilbyder. Soundcraft VI4 og VI6 er også super fede. Specielt til festivaller, da man kan arb. 2 mand på samme tid på pulten. I mit grundskab SKAL der mere eller mindre være en EQstation. Med den kan man få det meste til at sige ssssssiiiiing. Og hvis man er en frækkert inserter man hva' man har til overs af kanaler i den på nogle grupper, og pumper så vokaler, trommer ect. op på den onde måde.
Jeg Hedder jo så Allan Bregendahl, er 32 somre, og roder rundt i alle mulige sammenhænge. Desværre har jeg ikke PT noget original musik jeg er afsted med, men laver mest sådan noget luxus balle, når jeg er afvikler. Der ud over er jeg hustek på Paletten i Viborg. (Det forhenværende Regionale spillested ) Af gear har jeg altid et par skabe med selv. Et til scenen, og et til FOH. Scene racket har lidt IEM, og så en trådløs Shure KSM9'er. Der ud over gemmer skufferne på alle mulige herligheder af mikrofoner. Audio Technica AE2500, MD421, E906, et par meget gamle 451'ere med CK1s hoveder, og så lidt småting. I FOH skabet sidder så 2 af mine mest elskede stykker gear EVER! En Focusrite ISA430 mkII, og en Joe Meek SC2'er (IKKE en SC2,2 som er den mest udbredte!!!!) ISA'en til lead vokal. Den spiller simpelthen så sindssgt godt sammen med min KSM9'er, og lyder sindssygt dejligt. SC2'eren NUKE'er jeg trommer med, og det gør den på sin helt egen og ret pumpede måde. I den kan man for det meste hente en hel verden af smæk. Selv med fesne slagere! Der ud over sidder der en skuffe med en Tablet PC og en trådløs router. Med det hooke'd op til div digipulte, kan man skyde med flere højdere, plus det faktum at man kan tune PA meget mere efektivt, og tjekket. I pauserne kan man så lyste sig med div. porno site's, men det kan evt. gemmes til en anden tråd
Om sommeren er jeg så festivaltosse for Nordic. Her er jeg primært monitor tek, med en enkelt FOH tjans ind i mellem.
Af favoritgear må der jo så være 2 lister: Monitor og PA.
Monitor: Så længe man har hands, (Og det HAR man, Langelandsfestival..... Grrrrrrr) er Midas XL4 ikke til at komme uden om. Ud af den, og videre i nogle LAB amps, da de sjællent piver, og så noget Adamson M-15, JBL 723 i den anden ende. Så lover jeg det nok skal blive højt nok. Som Nordic freelancer af den lidt ældre genneration, kan man jo heller ikke løbe fra at ha' et eller andet kærlighedsforhold til d&b Max kasser. Ikke specielt højtydende, men for helvede den lyder dejligt. Når det er andre firmaer der betaler hyren, kan jeg godt li' Turbo TMF 330 fordi den simpelthen spiller så hjernedød højt, at man aldrig har øjenkontakt med monitorliderlige sangere. De har ALTID nok! I den digitale verden, kan jeg egentlig godt li' Yamaha pultene. Selv LS9 kan sættes op til at være en god lille monitor pult.
Som FOH bliver jeg helt blød i knæene når vi ruller EV xlc ud af trækkeren. Det spiller ikke SINDSSYGT højt, men til gengæld lyder det af krystal, og fløjel. Hele Adamson Y axis linien er jo et kapitel for sig. Der følges krystal og fløjel hånd i hånd med power og nosser af en anden verden. Af pulte er XL4 Heritage 2000 (3 og 4000 er jo en monitorpult) lækre, så længe jeg ikke skal rode med at slæbe på den, og smide kabler ud. Digitalt er jeg ret stor fan af Digidesigns Venue pulte. Ikke verdens fedeste festival pult, men den giver dig en verden af muligheder, ingen andre pulte tilbyder. Soundcraft VI4 og VI6 er også super fede. Specielt til festivaller, da man kan arb. 2 mand på samme tid på pulten. I mit grundskab SKAL der mere eller mindre være en EQstation. Med den kan man få det meste til at sige ssssssiiiiing. Og hvis man er en frækkert inserter man hva' man har til overs af kanaler i den på nogle grupper, og pumper så vokaler, trommer ect. op på den onde måde.
Jeg er også fan af grupper og div comps! Brugte selv inden jeg fik LS9'eren Gssl klonen på tromme gruppe! Nøj det spiller lækkert! Hvis jeg skal bruge den som insert nu kommer der jo et lille delay fra digipulten - ved dog ikke om det overhovedet er hørbart! Det må komme an på en tester. Ellers må jeg jo bare kører gruppen direkte ud, uden om stereo out og ind i Gssl og derfra gennem multikablet.
Hvordan sætter jeg egentlig ls9'eren op til at fungere trådløst? kan man kører den direkte i trådløs router? Ja den funker vel egentlig som en "normal" computer med netadresse osv!
Meget rart hvis man er alene om at skulle ringe monitorkasser ud. Trådløst fra scenen med tablet!
Nå men ja fedt at høre hvad i går og roder med!
Jeg skal helt klart også have samlet mig en lille kasse med yndlings mics der skal med rundt fast sammen med gssl'eren
Forøvrigt er der nogen der har nogle adat kort til ls9'eren liggende de vil af med?
Hvordan sætter jeg egentlig ls9'eren op til at fungere trådløst? kan man kører den direkte i trådløs router? Ja den funker vel egentlig som en "normal" computer med netadresse osv!
Meget rart hvis man er alene om at skulle ringe monitorkasser ud. Trådløst fra scenen med tablet!
Nå men ja fedt at høre hvad i går og roder med!
Jeg skal helt klart også have samlet mig en lille kasse med yndlings mics der skal med rundt fast sammen med gssl'eren
Forøvrigt er der nogen der har nogle adat kort til ls9'eren liggende de vil af med?
Pc core i5 / 8 gb ram / Cubase 7.5 / TC Konnekt48 /Lynx Hilo AD/DA / SE titan, røde nt 1 /1290 preamp, Elberg mp8/ type 4000 SSL comp/ Gibson hummingbird true vintage med fishman matrix infinity pickup / avalon u5
- Jens Ledet
- Forum Donator
- Indlæg: 2402
- Sted: Århus
hvis du sætter din pult op til at køre en gruppe ud af pulten (1x d/A= lantency ud) og så igennem multikablet og retur, får du jo så 1x A/d = latency ind. Altså må det være den samme latency som at inserte? eller havde du tænkt noget andet?
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet
Nu med en otari mtr 90 i studiet
jo det er at inserte men så skal signalet ud igen =1 x d/a konvertering igen og så bliver der vist lidt delay. Det eneste problem ved at køre det direkte ud i Gssl'eren er vel at man ikke kan eq efter komp. men det gør jeg alligevel sjældent i live situationer.
Pc core i5 / 8 gb ram / Cubase 7.5 / TC Konnekt48 /Lynx Hilo AD/DA / SE titan, røde nt 1 /1290 preamp, Elberg mp8/ type 4000 SSL comp/ Gibson hummingbird true vintage med fishman matrix infinity pickup / avalon u5
- Jens Ledet
- Forum Donator
- Indlæg: 2402
- Sted: Århus
Du får da det samme antal konverteringer.
1 signal ind, 2 signal ud til comp (gruppe eller insert out) 3 comp retur )enten i kanal eller insert retur om man så må sige) og så L/R til sidst.
Men ja jeg har selv tænt på det med en ls9 fks, da jeg tit har 2x gssl med. Men har aldrig gjort forsøget..
Mvh Jens
1 signal ind, 2 signal ud til comp (gruppe eller insert out) 3 comp retur )enten i kanal eller insert retur om man så må sige) og så L/R til sidst.
Men ja jeg har selv tænt på det med en ls9 fks, da jeg tit har 2x gssl med. Men har aldrig gjort forsøget..
Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet
Nu med en otari mtr 90 i studiet
jamen så snart du går ud af det digitale domaine og ind igen får så at gå ud har du da en myg delay. Ligesom hvis du går ud af cubase og ind igen - vel derfor man bruge delay compensation ??
Pc core i5 / 8 gb ram / Cubase 7.5 / TC Konnekt48 /Lynx Hilo AD/DA / SE titan, røde nt 1 /1290 preamp, Elberg mp8/ type 4000 SSL comp/ Gibson hummingbird true vintage med fishman matrix infinity pickup / avalon u5
- Bregendahl
- Forum Donator
- Indlæg: 230
- Sted: Århus
Se HER går det jo ikke mindre end forrygende Mht at holde sig til topic......
- Jens Ledet
- Forum Donator
- Indlæg: 2402
- Sted: Århus
Hehe ja du får jo en latency hvergang du convertere..
Nå må hellere stoppe nu, så man kan holde sig til topic
Nå må hellere stoppe nu, så man kan holde sig til topic
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet
Nu med en otari mtr 90 i studiet
Var det dig der lavede lyd for small her i torsdags?Sylle skrev:Synes også det er på sin plads med en separat post under Live afdelingen..
Jeg er også freelancer, hvor jeg primært laver The Dreams og Surfact som første prioritet. Der er andre bands også, men de er i øjeblikket i studiet de fleste af dem, så det er ikke meget man får lavet med dem.
Ellers er jeg på et par spillesteder i byen, bl.a. The Rock og Rust i København. Af udstyr er det primært en lille kuffert med mikrofoner jeg hiver med rundt på jobs. Prøver så vidt muligt at holde mig fra at stille front op osv. Mit arbejde starter ved tuning af anlæg, alt der kommer før det, er jeg sgu blevet for gammel til!
Ja, det var mig.. Var sgu ellers noget af en aften..Malthelm skrev:Var det dig der lavede lyd for small her i torsdags?Sylle skrev:Synes også det er på sin plads med en separat post under Live afdelingen..
Jeg er også freelancer, hvor jeg primært laver The Dreams og Surfact som første prioritet. Der er andre bands også, men de er i øjeblikket i studiet de fleste af dem, så det er ikke meget man får lavet med dem.
Ellers er jeg på et par spillesteder i byen, bl.a. The Rock og Rust i København. Af udstyr er det primært en lille kuffert med mikrofoner jeg hiver med rundt på jobs. Prøver så vidt muligt at holde mig fra at stille front op osv. Mit arbejde starter ved tuning af anlæg, alt der kommer før det, er jeg sgu blevet for gammel til!
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]
Digitalism? Det har jeg ikke lige hørt noget om?Malthelm skrev:Ja for fanden, heller ikke jordens bedste koncert fra min side af, men der var da mange bajere!Ja, det var mig.. Var sgu ellers noget af en aften..
Skal du så også være lydmand til digitalism?
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]
uh uh hvad med MSTRKRFT d. 31 maj?
www.k76.dk | www.soundcloud.com/k76 | facebook.com/k76music
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
Jamen jeg er Thomas Nicolajsen, og er hustekniker ved Der Bruunske Pakhus i Fredericia. Et meget lille sted, med stor kæræighed for den gode opblevelse, både for gæster, kunder & musiker.
Mon fra FOH - Crest Century 32ch, d&b Q7 front og de gode gamle Ev mon kasser. Ellers er der vist ikke meget der er værd at nævne...
Mon fra FOH - Crest Century 32ch, d&b Q7 front og de gode gamle Ev mon kasser. Ellers er der vist ikke meget der er værd at nævne...
Småt men dejligt sted at spille.NICOPA skrev:... Der Bruunske Pakhus i Fredericia. Et meget lille sted...
... aka Ebbe Frej
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]
Sylle, lavede du lyd på Small til Spot sidste år?Sylle skrev:Ja, det var mig.. Var sgu ellers noget af en aften..Malthelm skrev:Var det dig der lavede lyd for small her i torsdags?Sylle skrev:Synes også det er på sin plads med en separat post under Live afdelingen..
Jeg er også freelancer, hvor jeg primært laver The Dreams og Surfact som første prioritet. Der er andre bands også, men de er i øjeblikket i studiet de fleste af dem, så det er ikke meget man får lavet med dem.
Ellers er jeg på et par spillesteder i byen, bl.a. The Rock og Rust i København. Af udstyr er det primært en lille kuffert med mikrofoner jeg hiver med rundt på jobs. Prøver så vidt muligt at holde mig fra at stille front op osv. Mit arbejde starter ved tuning af anlæg, alt der kommer før det, er jeg sgu blevet for gammel til!
... aka Ebbe Frej
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]
Nej, jeg har ikke været på spot de sidste par år.. Og det var første gang jeg lavede lyd for Small her forleden..pekka skrev:Sylle, lavede du lyd på Small til Spot sidste år?
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]