Bass strenge.

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Birger
Medlem
Indlæg: 23

Bass strenge.

Indlæg af Birger »

Hej. Jeg vil gerne høre jeres mening om bas strenge hvad der bedst,jeg spiller på en Fender standart jas bas og spiller meget forskelligt musik de må gerne være varme i lyden

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Strenge er jo en personlig ting. Det har meget med feel at gøre.
Det der med "varme" - det er langt mere spilleteknik og forstærkerindstilling IMO.

Jeg er ikke den store bassør. Men dapler lidt bas ved siden af guitarspillet.
Jeg er lige gået over til de her: https://www.thomann.de/dk/daddario_nyxl ... ss_set.htm

Jeg bruger også NYXL til guitar. :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg selv spiller på en Fender Jazz bass. Jeg foretrækker , til den, det som kaldes roundwound . Modsat flatwound, som mere er til båndløs bas. Selvom jeg har spillet bas i et par år har jeg ikke dem store erfaring med strenge. Da basstrenge holder længe. Derimod syntes jeg at hvis man efterstræber en blød og varm lyd er fingerbas at foretrække. Jeg kan godt spille med plekter, men jeg syntes, for det meste, at jeg opnår en smukkere lyd med fingrene. Andre har det måske modsat. Men som nævnt det er teknik og indstilling af forstærker og pickupper som er afgørende.

Forbandede stavekontrol. Bundløs bas. :)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Altid flatwound her, kan bedst lide den fornemmelse det giver, og der er masser af varme i den lyd - spiller på Fender Jazz - bruger normalt Fender 9050L.

Nyt svar