Midas 32 og Logic X

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Midas 32 og Logic X

Indlæg af Claus Flid »

Har fået lidt tid til at lege med en dejlig Midas M32 og da jeg jo er Logic tosse tænkte jeg det var oplagt at hooke op og øve en live optagelse eller 3. Jeg har hørt det skulle være muligt med dette setup samt muligt at downloade optagelse/band spor til at øvemixe med.
- men hvor ? Google gav ik lige noget resultat.
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Her i forrige Weekend, gjorde jeg det ud af en USB port neden under udgangene der er en rød lysdiode lige ved siden af den. Så snart du forbinder din mac til den, dukker der en lydkort definition op i Systemindstillinger. Om du så kan finde definitionen inde fra logic er en anden sag, men gør dig selv en tjeneste - download: https://www.waves.com/mixers-racks/trac ... racks-live

Mest fordi du så kun bruger 2-3% af maskinkraften til rådighed - hvilket er en fordel hvis du kører på batteri (færre kabler) . Capture kan det samme, men ser ikke 3. parts "lydkort" (læs her Presonus)

Jeg tror det vil virke, fordi det gjorde det på den X32'er jeg gjorde det fra som jo skulle være nærmest identisk softwaremæssigt.

--sd

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

En ven spørger, om det kun er Logic man kan køre på den. Vi vil gerne rippe vores koncert ned, men har ikke mulighed for at bruge logic. Mixeren kender jeg ikke.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den burde kunne dukke op som lydkort i enhver DAW

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Netop, godt, så lige en video om det.

Han har fået ind i hovedet, at den kun er forberedt til Logic.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Den er ligeglad med hvilken DAW du har på computeren, det er helt og holdent der man kan have et issue (hvis computeren ikke vil kendes ved pulten) ;)

Til ren tracking vil jeg også gå efter Waves Tracks live som linket til, det er let, hurtigt, bruger meget få ressourcer og gratis :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Mange tak.

Det vil jeg anbefale ham at gøre.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Nu er dette en efterhånden gammel tråd... MEN er du på en mac er det bare at sætte x32 til og så dukker den op som et lydkort, og det er lige meget hvad daw der bruges.
Er du på en pc, KAN det godt være du skal installere en driver.
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

En tommelfingerregel på Mac er alt med USB er class compliant, dvs. du sætter bare stikket i og så kan du altid finde enheden som et alm. lydkort i både system og Logic Pro X

For mere avancerede ting, dvs. kontrol af avancerede funktioner i lydkortet, fx intern routing, osv. der kræver det installation af et separat kontrolpanel. Ikke en driver som sådan.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Så er der Zoom R16 og R24, der kan man spare tid ved ikke at downloade driver, for det kommer ikke til at virke alligevel.

(jævnfør https://discussions.apple.com/thread/3153423)

Virker fortrinligt med SD-kort dog.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar