Midas 32 og Logic X

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Brugeravatar
Claus Flid
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Slagelse(DK)

Midas 32 og Logic X

Indlæg Skrevet: 23. jul 2018, 17:30

Har fået lidt tid til at lege med en dejlig Midas M32 og da jeg jo er Logic tosse tænkte jeg det var oplagt at hooke op og øve en live optagelse eller 3. Jeg har hørt det skulle være muligt med dette setup samt muligt at downloade optagelse/band spor til at øvemixe med.
- men hvor ? Google gav ik lige noget resultat.
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk
[url]https://www.facebook.com/TwoKnobs[/url]
Brugeravatar
Søren Dyhr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Rødovre

Re: Midas 32 og Logic X

Indlæg Skrevet: 23. jul 2018, 17:52

Her i forrige Weekend, gjorde jeg det ud af en USB port neden under udgangene der er en rød lysdiode lige ved siden af den. Så snart du forbinder din mac til den, dukker der en lydkort definition op i Systemindstillinger. Om du så kan finde definitionen inde fra logic er en anden sag, men gør dig selv en tjeneste - download: https://www.waves.com/mixers-racks/trac ... racks-live

Mest fordi du så kun bruger 2-3% af maskinkraften til rådighed - hvilket er en fordel hvis du kører på batteri (færre kabler) . Capture kan det samme, men ser ikke 3. parts "lydkort" (læs her Presonus)

Jeg tror det vil virke, fordi det gjorde det på den X32'er jeg gjorde det fra som jo skulle være nærmest identisk softwaremæssigt.

--sd
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 23. sep 2018, 13:10

En ven spørger, om det kun er Logic man kan køre på den. Vi vil gerne rippe vores koncert ned, men har ikke mulighed for at bruge logic. Mixeren kender jeg ikke.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 23. sep 2018, 13:25

Den burde kunne dukke op som lydkort i enhver DAW

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. sep 2018, 13:36

Netop, godt, så lige en video om det.

Han har fået ind i hovedet, at den kun er forberedt til Logic.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Søren Steinmetz
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Gislinge området

Indlæg Skrevet: 23. sep 2018, 13:49

Den er ligeglad med hvilken DAW du har på computeren, det er helt og holdent der man kan have et issue (hvis computeren ikke vil kendes ved pulten) ;)

Til ren tracking vil jeg også gå efter Waves Tracks live som linket til, det er let, hurtigt, bruger meget få ressourcer og gratis :)
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. sep 2018, 14:15

Mange tak.

Det vil jeg anbefale ham at gøre.

Tilbage til "Live Lyd & PA"