ERROR CODE (10021)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

ERROR CODE (10021)

Indlæg af CMF »

Hi guys

Tillykke med det nye forum. Dejligt, fedt er nok ordet, at der er nogle der tager branchen seriøst med et nyt forum, og med kvalificerede folk ved roret...thumbs up. Jeg arbejder selvstændigt som producer og støder i ny og næ på ting der ikke lige lader sig forklare.
En af dem er at Logic(pro 7.2.1) nu er begyndt at smide en "Invalid input code 10021" på skærmen når jeg arbejder på kopier af det samme track; feks. Voc eller soloer hvor jeg kopierer sporet feks. x 10. Det bliver mere udpræget jo længere jeg kommer ned af "stigen" af tracks/takes. Når tracket er i Rec mode, bliver det til Play mode når rec forsøges. Monitorering gennem ekstern pult. Jeg har søgt efter info på nettet uden større resultat. Anyone????

G5, dual 2
3 gb ram
OS 10.4.6
RME 9632
Powercore PCI

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hej & velkommen til

Umiddelbart tænker jeg at det har noget med hvilket Input du bruger du på sporene og/eller dit lydkorts opsætning.

Er det præcis det samme input som står på alle kanalerne?

Hvad er max. antal spor sat i preferences i Logic? Du kan sætte en begrænsning på I/O på dit RME, det kunne måske være en forklaring, selvom det ikke burde ske lige pludselig, men være en fejl som hele tiden har været der.

Fejl -10021 (bemærk minustegnet) er en internal/external error, dvs. måske en I/O error i kommunikationen mellem Logic og dit lydkort. Så kig først i preferences under I/O kanaler.

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Hej Holger

Tak for svaret. Alle preferencer er dog (sat) i skønneste orden. Det er det der undrer mig. Én ting har jeg dog kunne spore fra et forum: Én havde samme problem, og mente at det kunne skyldes brugen af Templates. Det er lidt det samme her: efter en produktion, har jeg fjernet alle filer(i Logic), og importeret nye til samme setup. Jeg har endnu ikke taget springet med at kopiere filer over i en Autoload...og tag den derfra, da det handler om en snes produktioner. GISP...

-10021 fænomenet synes da heller ikke at forekomme ved Autoloads !! ..men brugen af templates kan være en tidsbesparende feature, hens ville det være skidt ikke at kunne benytte den. Det lugter lidt af en Logic bug...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er ret overbevist om at det ikke er en Logic bug, men nærmere en rettighedsting eller lign.

Autoload/templates er det samme med den ene forskel at Autoloaden er den som loades automatisk ved opstart.

Har du checket om templates er skrivebeskyttet? Eller om rettighederne står forkert.

Det kunne virke som noget med record path og/eller rettigheder. Prøv at slette record path i de sange hvor problemet opstår (gøres via Audio Configuration vinduet). Og lav en ny.

Det burde fixe det.

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Du mener formegentlig Rec path i "set audio recording path" vinduet!? Ny path.. ingen effekt.

Audio Configuration vinduet er, så vidt jeg ved, da kun til plug-inn og I/O routing!?? Har da prøvet med en anden setting i I/O Labels.. nitte.

Rettigheder ok.

Iøvrigt..: fænomenet opstår kun når "punch on the fly" er aktiveret...og når jeg når til 7-8 take.
Og nu har jeg lige erfaret følgende: Det er KUN på spor 10..!!! og hvis én af regionerne ikke er muted.

Hmm.. bug eller ej, det er vist til at leve med. Omend særdeles mystisk :shock:

Test slut for i dag. Tilbage til produktionerne.
Yo..

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Er det audio spor " tomt " når det sker, eller er der en region liggende på det?
Har du nogen plug's på sporet?
Måske er din HD ved at være fyldt op? Det kan nogle gange komme til udtryk på de mærkeligeste måder.
Tror lidt det er et hastigheds problem, men er ikke sikker. Det sker jo kun når du er i punch mode, og det kræver lidt mere af dit system.
Bruger selv 9652, men har ikke haft det problem.

MVH

XSF

Medlemsavatar
AsgerP
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Karlstrup

Indlæg af AsgerP »

Record path = rec path, og kan fjernes i Audio Config vindue som sagt. Så prøv det via Audio Config og ikke Audio Window.

Hvor meget max. tid er din prefs sat til i Audio Window? Som Nikolaj siger, så kunne det også være med ledig hard disk plads.

PS. Siger min søn
[url=http://www.homestead.com/dorkingbreed/dorking.html]Hønseavleren[/url]
[url=http://bedandbreakfast1.homestead.com/]Bed And Breakfast i Karlstrup[/url]

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Der er 130 GB tilbage på disc, og det er bestemt ikke et hastighedsproblem. Har prøvet forskellige buffer størrelser etc. Ingen plugs på track.!!!
Ny rec path gav samme resultat..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvilke templates laver problemet? Og har du checket rettigheder...

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Jeg startede en produktion af sange som skulle have det samme lydmæssige udgangspunkt, med en Autoload.
Den første blev derefter brugt som en slags Template..fjernede som sagt bare filerne, savede som ny sang og lavede en ny rec path( i "set audio recording path" ).

Jeg formoder at rettighederne du omtaler er at finde i finderens INFO for den pågældende savede sang. ? i så fald kan der læses og skrives..

XSF :

Der er som sagt en del audioregioner på sporet(som jo er det samme), sorteret oppefra og ned.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du bør prøve at ændre disse rettigheder frem og tilbage, ændre ejer og skifte tilbage m.v. Det er en alm. procedure hvis en bestemt fil opfører sig underligt.

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Ok. Man lærer noget nyt hver dag :-). Det må da prøves. Tak for hjælpen

Kaffedrengen..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Cool, og så vælger du ja til at ændre for alt indholdet.

Men kunne godt tænke mig at sidde ved din computer og se problemet og prøve mig frem.

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Du skal da være velkommen. Er altid funky at udveksle mac historier/erfaringer med andre producenter(endsige nørder.. :wink: )

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Holger nok ret i at det er et rettigheds problem.
Det er ikke det samme når du er i punch ind/ out mode. Dit spor afspiller jo det der ikke er mutet, og kan måske resultere i det du beskriver, især hvis der er problemer med permissions.
Du har vel kørt en repair permissions?

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Disktilladelser er repareret. Bliver de tit. Det besynderlige her er bare at der kan Punches ind på alle andre tracks med tilsvarende mange takes..også selv om der er takes der IKKE er muted. Det forekommer kun på track 10... hmmm. Indspiller 5-6 takes(henholdsvis under hinanden), og så på 7-8... 10021. Må teste rettighedsprincipet og se hvad der sker.
G5 Quad 2.2 intel, Logic 8, TC Powercore, Kontakt 3...Komplete synth collection, BFD, Stylus, Antares, RME Fireface, Mackie Control..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Men jeg ville nu også prøve bare lige at slette og genoprette selve audioobjektet i environmentet?

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Virkede ikke. Jeg har desværre en deadline produktion, så der er ikke så megen tid til tests. Men jeg har kunne spore følgende:

Det er alligevel alle tracks.. det er, som du nævnte, et Logic/RME problem. Rec opfører sig forskelligt, alt efter hvilke af de 12 input jeg vælger. Er dog kun koplet til SPDIF ind/ud til en Yamaha 01v. Har prøvet forskellige settings for HDSP driver såvel som dens mixer settings. RME har ikke udgivet en driver til HDSP9632 siden juli 2005, men vil prøve at genindstallere den.
I sidste ende kan det jo også være en fejl på 9632.

Har prøvet med en helt frisk Autoload(Logics egen). Virkede først som om at der var forskel på om 9632 var master el slave, men igen ustabilt udfald.
G5 Quad 2.2 intel, Logic 8, TC Powercore, Kontakt 3...Komplete synth collection, BFD, Stylus, Antares, RME Fireface, Mackie Control..

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Har du checket om der er en firmware update til HDSP 9632?
Måske er det kort du har et af de tidlige?

MVH

XSF

Medlemsavatar
CMF
Medlem
Indlæg: 14
Sted: DK

Indlæg af CMF »

Firmware up-to-date. Har også prøvet at genindstallere ny mixerdriver(RME´s).
G5 Quad 2.2 intel, Logic 8, TC Powercore, Kontakt 3...Komplete synth collection, BFD, Stylus, Antares, RME Fireface, Mackie Control..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Æv, jeg vil have det løst :-) Aldrig oplevet denne sjove fejl før (prøver at se det fra den positive vinkel ik?)

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Har du fjernet de gamle hammerfall DSP settings og hammerfall DSP mixer, inden du har updated dine drivers?
Det kan være derfor, bare et vildskud

MVH

XSF

Nyt svar