logic oven på Pro tools Hardware

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
ecozyz
Medlem
Indlæg: 435

logic oven på Pro tools Hardware

Indlæg af ecozyz »

Er det stadig tilfældet at "mange" kører logic oven på en omgang pro tools hardware, eller er det ved at være fortid..
Uanset hvad, hvordan fungerer det egentlig..( config)
Vælger man blot DAE og er så kørende hvis man skulle være så heldig at falde over noget hardware, eller hvordan..
Og...
Er PT stadig så properitær at det hverken er muligt at køre VST eller AU ting i hardwaren, uden at wrappe etc..
ville det f.eks være muligt at køre en powercore samtidig, eller hvordan??
Er der efterhånden andre fordele ved PT, end zero ( close to) latency.. ( og nogle plugs der lyder godt)..
pt ren software

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er nogle routingsmæssige ting som er lidt irriterende ved at køre DAE i Logic, mens ellers fungererer det faktisk ok. Jeg har selv i sin tid kørt Logic med ProTools, og performancemæssigt var der ikke noget at udsætte (udover at det er meget dyrt at få mere DSP til PT).

Og ja, i PT kan du kun køre RTAS/TDM, men du kan jo godt få en RTAS wrapper, som du selv siger.

Jeg synes ikke der nogle synderlige fordele ved at køre PT i Logic, udover et par fede plug-ins. Men jeg kan godt nævne et par ulemper.

Nyt svar