Tuning af leadvokal

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Re: Tuning af leadvokal

Indlæg Skrevet: 27. nov 2019, 15:38

SustainerPlayer skrev:Ikke at jeg føler, at jeg er 1000 meter meter i det. Men jeg kan ikke lige se en case, hvor man ikke kan enten fade eller cross-fade?

Jeg har været ude for tilfælde hvor fadningen/crossfadningen bare ikke kan ramme lige i et ord/vokal som jeg vil ha´ det, så synes jeg et nyt track neden under (nyindspillet) som passes til virker bedre for mig. Hvis der er noget jeg overser tar´ jeg gerne imod forslag :)
Brugeravatar
TJJ
Gearslæber
Gearslæber
Sted: Danmark

Indlæg Skrevet: 27. nov 2019, 20:11

Lyder godt med hensyn til Revoice Pro, tak for info.
Så vidt jeg kan se, koster det dog boksen, så jeg tror, jeg foreløbig holder mig til klippe/klistre-metoden :-) Jeg har ikke brug for at tune ret meget; de første to numre, vi har færdiggjort, har jeg slet ikke tunet. Men det aktuelle nummer er en lidt en sjov størrelse/stil at håndtere for sangerinden, som samtidig har nærmest perfekt gehør og hører de mindste, (for mig) mikroskopiske afvigelser. De få ord, hun gerne vil have tunet generer faktisk ikke mig - kan godt høre det, hvis jeg virkelig tager mig sammen, men det er helt ok til rock i min bog :-)
Tror måske, det ville være nemmere at tune, hvis det hele var lidt off, så det var ren tune-lyd. Så måske jeg bare skulle prøve at tune mig selv :-).

Vh TJJ
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 28. nov 2019, 19:11

Hugo skrev:
SustainerPlayer skrev:Ikke at jeg føler, at jeg er 1000 meter meter i det. Men jeg kan ikke lige se en case, hvor man ikke kan enten fade eller cross-fade?

Jeg har været ude for tilfælde hvor fadningen/crossfadningen bare ikke kan ramme lige i et ord/vokal som jeg vil ha´ det, så synes jeg et nyt track neden under (nyindspillet) som passes til virker bedre for mig. Hvis der er noget jeg overser tar´ jeg gerne imod forslag :)

Vi skal næsten se/høre et eksempel, for at det ikke bliver for akademisk?
Måske vi også skal tage det i en seperat tråd? :)

Tilbage til "Computer & Software"