Ny Macbook Pro i studiet til Maschine2 og Protools 2019

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
reposity
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vanløse

Ny Macbook Pro i studiet til Maschine2 og Protools 2019

Indlæg Skrevet: 13. nov 2019, 11:31

Hejsa,

Jeg har haft min Macbook Pro siden 2014 og brugt den både på min uddannelse på Berklee College of Music og i mit daglige studiearbejde med Protools. Mix og mastering af bands og solister etc.

Men jeg overvejer at opgradere den til måske 2018 da jeg synes jeg løber ind i lidt for meget " blæser" og varme og hak specielt når jeg arbejder i Native Instruments Maschine. Jeg bygger rigtigt mange ideer i Maschine 2 og tager det så i Protools og arbdjer videre på det der. I Protools render jeg også ind i nogle performance problemer når jeg bruger den nye Massive X, men løser det med at committet eller fryse tracks, så går det fint. Og jeg sørger også for at bruge Universal Audio Plugins så jeg har DSP power fra mit Apollo Tine Duo.
Synes også at Izotope Ozone 8 trækker tænder ud og når jeg så også har nogle af deres plugs på så får jeg tit fejl i Pro Tools 2019.

Så jeg kan godt klare mig men synes at den nu har tjent mig godt og tænker på hvad jeg så skal have som min hovedstudie computer. Jeg kan godt lide at den er bærbar så jeg kan tage den rundt i studier etc. og arbejde på projekter når jeg er ude og rejse.

Specs på nuværende er : 2,5 Ghz Intel Core i7 16 GB Ram 512 SSD Disk. 4 core

Jeg render iøvrigt også lidt ind i at Macbook begynder at arbejde hårdt når jeg har begge mine eksterne skærme sat til via HDMI.

Så hvad ville i anbefale at opgradere til ?. Jeg kan se at de nye Mac Book pro 2019 15 tommer med 32 GB 512 GB SSD 2,4 8 Core rammer ca 32.000 kr for det jeg gerne vil have

Men kunne jeg " nøjes " med en 2017 6 core som er maxes ud og så få lidt mindre " blæse støj" " varme" og mere power ?

Man kan jo købe en i Bluecity som er brugt men med garanti.

Råd er velkomne.

Mange tak

Michael
Michael Hoelgaard Meinhardt Larsen
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Re: Ny Macbook Pro i studiet til Maschine2 og Protools 2019

Indlæg Skrevet: 13. nov 2019, 11:38

Kender ikke så meget til det, men findes der ikke eksterne grafikkort som kan gøre det. Eller hvad det nu hedder.

Måske risikerer du at sidde i det samme problem, fordi mac book pro's grundlæggende ikke er gearet til tung grafik, men kræver noget andet.

Ellers vil jeg gå efter de nye mac mini & købe en tilforladelig skærm. Mere for pengene men dog stationært desværre.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Søren Dyhr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Rødovre

Indlæg Skrevet: 13. nov 2019, 11:48

reposity skrev:Jeg render iøvrigt også lidt ind i at Macbook begynder at arbejde hårdt når jeg har begge mine eksterne skærme sat til via HDMI.

Ja det er muligvis derfor blæseren går igang ... der findes til det problem:

https://www.sonnetstore.com/products/eg ... y-puck-570

https://www.proshop.dk/Dockingstation/S ... gKKZ_D_BwE

--sd
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 13. nov 2019, 12:06

Det Søren siger.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
reposity
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vanløse

Indlæg Skrevet: 25. nov 2019, 23:47

Hejsa

Tak for svar . Tror jeg i første omgang lige vil have renset min macbook og så køber jeg en buet LG skærm istedet for de 2 skærme.

Og hvis det ikke hjælper så har jeg besluttet at opgradere til den helt nye Macbook Pro 16 tommer der også har fået det gamle keyboard tilbage .
Michael Hoelgaard Meinhardt Larsen

Tilbage til "Computer & Software"