Installering på en anden harddisk?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Perle
Kaffedreng
Kaffedreng

Installering på en anden harddisk?

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 17:41

Hejsa allesammen.
Jeg står i den situation at jeg har fået en ekstra ssd i min macbook, jeg vil så gerne have styresystemet til at forblive hvor det er nu, men jeg ville gerne kunne installere Pro tools, superior Drummer osv på det andet drev?
Er dette ikke muligt eller? Når jeg installerer de nye programmer kan jeg ikke vælge hvilket drev det skal installeres på nemlig, det kan da ikke passe jeg ikke bare kan fylde den anden disk med programmer og altid have en til styresystem eller kan det?

Please hjælp mig ud her, det driver mig til vanvid!
Brugeravatar
benjisan
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Østerbro, København

Re: Installering på en anden harddisk?

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 18:09

Programmer som fx Pro Tools vil altid skulle installeres på systemdisken og det skal plugins for så vidt også (det fylder heller ikke alverden).
Samples til fx Superior Drummer burde du så til gengæld kunne relokalisere og lægge din anden disk. Hvis det ikke kan gøres fra installeren, s gælder det om at finde ud af hvor installationsprogrammet har lagt de samples henne og flytte dem til din nr. 2 disk.
Nu kender jeg ikke til Superior drummer, så jeg ved ikke om der er en indstilling et sted hvor man kan vælge hvor ens sample bibliotek ligger henne, men ellers kan du prøve at lave en henvisning af samplemappen fra din nr. 2 disk til det oprindelige sted hvor dine samples lå henne. Det har jeg gjort før og kan virke i nogle tilfælde.
Perle
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 18:18

Øv, jeg synes bare tingene fylder meget du ved, men måske jeg så bare løser nogle af problemerne ved at gemme de nye sange, fra protools på den anden disk.
matsgand
Forum Donator
Forum Donator
Sted: København N

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 21:21

Man skal vel altid installere et program på systemdisken på en mac, men man kan ju bare efterfølgende flytte hele program folderen til en ekstern disk og så starte det derfra.
Perle
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 23:13

matsgand skrev:Man skal vel altid installere et program på systemdisken på en mac, men man kan ju bare efterfølgende flytte hele program folderen til en ekstern disk og så starte det derfra.

Kan jeg godt det uden problemer ?Det ville være fedt jo.
matsgand
Forum Donator
Forum Donator
Sted: København N

Indlæg Skrevet: 9. nov 2019, 00:19

Perle skrev:
matsgand skrev:Man skal vel altid installere et program på systemdisken på en mac, men man kan ju bare efterfølgende flytte hele program folderen til en ekstern disk og så starte det derfra.

Kan jeg godt det uden problemer ?Det ville være fedt jo.

Jeg har gjort det med Ableton Live og Cubase på min datters mac. Virker uden problem. Man kan dog ikke se programmets ikon i launchpad. Det skal startes gennem at finde programmet på den eksterne ssd.
Brugeravatar
Søren Dyhr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Rødovre

Indlæg Skrevet: 9. nov 2019, 10:56

Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 9. nov 2019, 11:17

Jeg mener man normalvis installerer hele Superior Drummer på en seperat SSD-disk. De tilbyder vist osse, at man kan købe det præinstalleret på SSD.

Egentlig er det vel at prøve sig frem & se, hvad der kører bedst. Det kan jo altid installeres om.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Perle
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 9. nov 2019, 22:04

Søren Dyhr skrev:Der findes jo:

https://gigaom.com/2011/04/27/how-to-cr ... -on-a-mac/

--sd

Lyder jo helt rigtigt dette her, dog lidt avanceret

Tilbage til "Computer & Software"