Din drøm om et delay plug-in

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Nordjylland

Din drøm om et delay plug-in

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 13:07

Som overskriften antyder, hvis du kunne ønske dig noget af et delay plug-in, hvad skal det så være?

Jeg vil ikke udelukke at drømmen kan blive til virkelighed, mere kan jeg ikke oplyse på nuværende tidspunkt :wink:
Cubase 10 pro
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Re: Din drøm om et delay plug-in

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 13:12

Feedback kontrol, der angiver antal ekkoer, snarere end volume på det signal der sendes tilbage.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 13:35

Kombinér FXPansion Bloom, ValhallaDSP ValhallaDelay, Unfiltered Audio Sandman Pro og delay sektionen fra Eventide Ultrareverb.
Gravity Assist - Full Circle - 31 minutters Soundscape, der tog mig 8 måneder at færdiggøre - Fra April 2017:
https://youtu.be/54WHe8gnhb4
Brugeravatar
derermusikanten000
Executive Producer
Executive Producer
Sted: copenhagen

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 14:43

ValhallaDSP ValhallaDelay,
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 14:46

Eventide H3500 + mit eget "Uranus" plugin som jeg endnu ikke har fået portet til VST.
Gaaaaaaaah, dovenskab... og en hånd der ikke helt virker for tiden. :|
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 16:14

Joachip skrev:Eventide H3500 + mit eget "Uranus" plugin som jeg endnu ikke har fået portet til VST.

Info om Uranus?
Cubase 10 pro
Brugeravatar
Hippo
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: FishCorp

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 17:09

david mondrup skrev:Feedback kontrol, der angiver antal ekkoer, snarere end volume på det signal der sendes tilbage.

Det er jo definitionen på en tap-delay :). F.eks. UVI Relayer (https://www.uvi.net/relayer.html) eller D16 Tekturon (https://d16.pl/tekturon) ..
Rune Broup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 18:48

Kunne man forestille sig et plug-in delay med forskellige filtrer options, grain filter f.eks. Evt. med flere effekter som Chorus, flanger, reverb indbygget for at øge workflow?

Hvad med indbygget mulighed for Ducking af forskellig art?

Multiband delay måske?

I må gerne være kreative :-P
Cubase 10 pro
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 18:50

En multieffekt? Ja, det kunne man da sagtens forestille sig... :-D

Det ultimative delay plugin skal kunne være 100% digital clean, og ca. 50-100 måder at være farvet/smadret på.
Gravity Assist - Full Circle - 31 minutters Soundscape, der tog mig 8 måneder at færdiggøre - Fra April 2017:
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 19:11

Christoffer I. N. skrev:Det ultimative delay plugin skal kunne være 100% digital clean, og ca. 50-100 måder at være farvet/smadret på.

M.a.o.: Soundtoys Echoboys ;-)
David Mondrup
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Uranus Delay

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 20:14

stralner skrev:
Joachip skrev:Eventide H3500 + mit eget "Uranus" plugin som jeg endnu ikke har fået portet til VST.

Info om Uranus?

Pointen med den er at jeg ville have en delay hvor der både er et highpass filter, lowpass filter, EQ (med valgfri LFO), chorus-agtig detune, kompressor og noget rør-agtig overstyring, alt sammen inde i feedback-loopet!

Lydeksempler:
http://www.robotplanet.dk/files/?path=buzz%2Furanus

Gratis download (kræver Jeskola Buzz):
http://buzz.robotplanet.dk/machineinfo.php?id=7804

På ToDo listen: Reverb-diffusion.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 20:34

stralner skrev:Kunne man forestille sig et plug-in delay med forskellige filtrer options, grain filter f.eks. Evt. med flere effekter som Chorus, flanger, reverb indbygget for at øge workflow?
Multiband delay måske?

Ja til det hele, men sådan noget som pitch, stretch, allehånde modulation, automatisering af alt, skulle også værer ved hånden,

Envelopes, CV, og triggere kan indarbejdes, både til den interne og externe verden, (f.eks. Expert Sleepers modulerne kan så integrere hardware)

Jeg kunne tænke mig noget der var modulært, alt kan styre alt, alt kan assignes hvorhen man vil,... men samtidig ganske overskueligt overordnet

Hovedvinduet skulle være et stort grid-mønster som drum-edit eller piano-edit i cubase sådan cirka

Man går ud fra ET punkt midt på X-aksen, som symboliserer "input" og Y-aksen er selvfølgelig tid, absolut tid i mS, eller tempe-synced grid, hvor f.eks. trioler kan highlightes etc hvis det er et trioliseret mønster man arbejder i, osv osv osv

Fra input-punktet , forgrener signalet sig så ud til nye punkter, som i et flod-delta, linier mellem punkerne.

Hver punkt er delays som man placerer, og fremstår hermed samlet tydelig grafisk som selve delay-mønsteret i total, samt overskueligt

Når der trykkes på delay-punterne går de i "edit-mode",.. og her fremstår så et modulært multi-effekt miljø hvor enhver effekt kan indsættes og editeres

Hvert eneste punkt man opretter er altså en fuldstændig selvstændig effekt-prosessor, men selvfølgelig med mulighed for diverse chain, cv, m.m. til andre punkter, eller den fysiske verden uden for computeren

Der kan selvfølgelig føres liner "baglæns" som symbolisere feedback, dette kan gøres hvor som helst

Der kan laves punkter der udfører noget andet end delay, disse kan så måske placeres under grid-mønsteret i et særskildt feldt, og/eller bare have en anden farve
/Dub
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 21:10

DUBTEMPLE skrev:
stralner skrev:Kunne man forestille sig et plug-in delay med forskellige filtrer options, grain filter f.eks. Evt. med flere effekter som Chorus, flanger, reverb indbygget for at øge workflow?
Multiband delay måske?

Ja til det hele, men sådan noget som pitch, stretch, allehånde modulation, automatisering af alt, skulle også værer ved hånden,

Envelopes, CV, og triggere kan indarbejdes, både til den interne og externe verden, (f.eks. Expert Sleepers modulerne kan så integrere hardware)

Jeg kunne tænke mig noget der var modulært, alt kan styre alt, alt kan assignes hvorhen man vil,... men samtidig ganske overskueligt overordnet

Hovedvinduet skulle være et stort grid-mønster som drum-edit eller piano-edit i cubase sådan cirka

Man går ud fra ET punkt midt på X-aksen, som symboliserer "input" og Y-aksen er selvfølgelig tid, absolut tid i mS, eller tempe-synced grid, hvor f.eks. trioler kan highlightes etc hvis det er et trioliseret mønster man arbejder i, osv osv osv

Fra input-punktet , forgrener signalet sig så ud til nye punkter, som i et flod-delta, linier mellem punkerne.

Hver punkt er delays som man placerer, og fremstår hermed samlet tydelig grafisk som selve delay-mønsteret i total, samt overskueligt

Når der trykkes på delay-punterne går de i "edit-mode",.. og her fremstår så et modulært multi-effekt miljø hvor enhver effekt kan indsættes og editeres

Hvert eneste punkt man opretter er altså en fuldstændig selvstændig effekt-prosessor, men selvfølgelig med mulighed for diverse chain, cv, m.m. til andre punkter, eller den fysiske verden uden for computeren

Der kan selvfølgelig føres liner "baglæns" som symbolisere feedback, dette kan gøres hvor som helst

Der kan laves punkter der udfører noget andet end delay, disse kan så måske placeres under grid-mønsteret i et særskildt feldt, og/eller bare have en anden farve

uhh kreativt, point for det DUB :clap:
Cubase 10 pro
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Uranus Delay

Indlæg Skrevet: 28. okt 2019, 21:15

Joachip skrev:
stralner skrev:

Info om Uranus?

Pointen med den er at jeg ville have en delay hvor der både er et highpass filter, lowpass filter, EQ (med valgfri LFO), chorus-agtig detune, kompressor og noget rør-agtig overstyring, alt sammen inde i feedback-loopet!

Lydeksempler:
http://www.robotplanet.dk/files/?path=buzz%2Furanus

Gratis download (kræver Jeskola Buzz):
http://buzz.robotplanet.dk/machineinfo.php?id=7804

På ToDo listen: Reverb-diffusion.

Gør den færdig, lyder sgu okay :)
Cubase 10 pro
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Roskilde

Indlæg Skrevet: 29. okt 2019, 10:52

Lav en delay hvor du kan putte andre plugins i feedback kæden;)
Eller lav en klon af ams 1580. Den er flittigt brugt af Nigel godrich på en masse Beck/Radiohead plader. Lyder fantastisk.
Gamme digital delay med pitch shift.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
SIDwave
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 29. okt 2019, 11:02

I Renoise kan jeg tegne en kurve, punkter, eller step programmere og route dem over i en effekt. Så jeg kan lave den delay som jeg vil. Og jeg kan også kombinere flere, ved at route et track til et andet track, hvor der så opstår en post effekt.
Brugeravatar
bluefonia
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg Skrevet: 29. okt 2019, 11:38

Gad vide, hvordan et GUI vil se ud, hvis alle de foreslåede funktioner skal implementeres - der skal jo ret så mange kontroldimser til at styre alt det.

Personligt bruger jeg ValhallaDelay og Shimmer, UVI Relayer, NI Replika og Echoboy Jr. og drømmer egentlig ikke om mere i delay-afdelingen.
Nå, jeg er nok bare gammel og fantasiforladt - gammel er jeg ihvertfald :).

Held og lykke med projektet
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 29. okt 2019, 13:05

Nårh ja, omkring det med "byg selv" effekter, så har Blue Cat Audio nogle relevante ting..
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 29. okt 2019, 15:10

Jeg tænker at en del af de foreslåede features opfyldes her: https://klevgrand.se/products/modley. Især det med den modulare approach.
David Mondrup
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. okt 2019, 20:16

david mondrup skrev:Jeg tænker at en del af de foreslåede features opfyldes her: https://klevgrand.se/products/modley. Især det med den modulare approach.

Det gør de i den grad også i denne her, men dette "drømme delay" skulle gerne bidrage med noget den Ikke har. :-D

Cubase 10 pro

Tilbage til "Computer & Software"