Wave Alchemy Bassynth

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Wave Alchemy Bassynth

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har man været kunde ved Wave Alchemy tidligere, så har man fået en personlig rabatkode så man sparer mere.

Doven c/p af introtekst:

Imagine having instant access to the most revered Bass instruments in existence; Filthy analogue mono synths, the grittiest modular systems and polysynths. Imagine epic live brass sections, designed bass guitars and heavily processed acoustic instruments… How about the deepest 808s & subs, wavetables and the most diverse collection of oscillators and creative sound design ever committed to tape?

Imagine being able to morph, transform and combine any of these sources into new, ground-breaking hybrid patches, inside a single intuitive instrument…



Produktside:
https://www.wavealchemy.co.uk/bassynth/pid190/

Manual:
https://www.wavealchemy.co.uk/product_d ... Manual.pdf














Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er da vist det første 3. parts Kontakt bibliotek jeg støder på, der gør brug af Kontakt 6 Wavetable mulighederne.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg beklager hvis nogle var gået igang med at se videoerne i den oprindeligt postede rækkefølge. Jeg har lavet om, så den burde følge den rækkefølge deres gennemgang er i.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hmmm... Troede de var blevet indlemmet af Apple. Måske det kommer i en Logic update :)
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Noteret imens jeg ser gennemgangen:

Design:
Unison: Mærkeligt nu det er en bass synth at man ikke har en mono feature her.

Modulation:
Ret gode muligheder. Jo, det ser noget låst ud, at der er valgt de faste parametre, men mængden af modulators, link og unlink gør det hurtigt at bruge, og samtidigt mulighed for kompleks mod. Vil man tweake endnu mere er der jo macros.

Motion designer:
Og som nævnt, de macros giver noget mere. Jeg kunne godt ha' brugt en retning pr. Motion Designer lane, lignende deres Kodiak Blocks sequencere. Reaktor, ikke Kontakt, jeg ved det godt..

Tone & Mix:
OK dér var min "mono knap". Fint at den er der pr. lag. Dog ville det ha' været fedt at ha' en "mono under denne frekvens" knap.


Tweakeren i mig kunne godt tænke mig muligheden for at forme response curves for macros, lignende man kan i eksempelvis Serums modulation matrix.


Creators video:
Sjovt at se en NS10 bass-enhed brugt som mikrofon, det havde jeg ikke set før. :)


Generelt virker det jo som et ret godt gennemtænkt instrument. Og så lyder det godt.
Med det her, NI's Straylight, og hvad NI ellers har lavet af nye instrumenter til Kontakt 6, så er fremtiden godt sikret hvad angår mulighederne i Kontakt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev:Hmmm... Troede de var blevet indlemmet af Apple. Måske det kommer i en Logic update :)
Nej, du tænker på Camel Audio Alchemy synthen... :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ah æv :)
skriver noder

Nyt svar