TC Electronic Finalizer Mastering Software - ude 20. august

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

TC Electronic Finalizer Mastering Software - ude 20. august

Indlæg af SustainerPlayer »

Finalizer Mastering Software - Coming August 20


Finalizer is our new, professional mastering software and we are extremely excited to announce that it launches on 20th of August, 2019.

Want a chance to win a Finalizer license on launch (Aug 20)?
Then click here: http://bit.ly/Finalizer

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Altså, hvis det er en softwareudgave af deres gamle finalizer enhed er det da lidt sjovt, at de vælge at skrive "Mastering like you have never seen it before"
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Altså, hvis det er en softwareudgave af deres gamle finalizer enhed er det da lidt sjovt, at de vælge at skrive "Mastering like you have never seen it before"
I det hele taget er det sjovt at skrive "se" i stedet for at "høre" når det gælder lyd.

Men det er jo TC - mon ikke det er endnu et plugin med medfølgende uundgåelig boks ... :roll:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og så er de ikke fantastiske til at vedligeholde softwaren. Synes jeg har haft dårlige erfaringer med produkter de forlader.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

gs-dk skrev:Og så er de ikke fantastiske til at vedligeholde softwaren. Synes jeg har haft dårlige erfaringer med produkter de forlader.
Jeg har desværre også haft dårlige erfaringer med TC software ..., men det bliver nu alligevel spændende at se hvad de disker op med. Jeg har haft deres TC Finalizer 96K, og var godt tilfreds med den. Nu kører jeg 100% software master ...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har haft lidt blandet hardware fra dem, der altsammen har fungeret godt.

Af deres software har jeg kun deres polytuner-plugin. Det er som sådan udemærket. Men af for mig uforståelige grunde, kan man kun have en instans af den kørende i et projekt - hvilket er stort set ubrugeligt.

Jeg ville nok være lidt mere interesseret i nogle af deres plugs, hvis man ikke var påtvunget de medfølgende bokse.

Der er meget fedt software på markedet, så det bliver spændende at se, hvordan de vil byde ind på det.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil tro TC lægger sig, så de prismæssigt konkurrerer med Ozone og FabFilter. Hvis det er rigtigt skal de godt nok stå mere end almindeligt tidligt op

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev: Af deres software har jeg kun deres polytuner-plugin. Det er som sådan udemærket. Men af for mig uforståelige grunde, kan man kun have en instans af den kørende i et projekt - hvilket er stort set ubrugeligt.
Har du set, at Melda er kommet med et gratis polytune plugin (jeg har ikke prøvet det endnu)
Billede

https://www.meldaproduction.com/MTuner
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Næ - jeg har faktisk ikke en gang installeret nogle af de Melda plugins jeg ejer.

Men måske det skal checkes ud på et tidspunkt. Det var mest kritisk, da jeg prøvede at køre ren software mht. guitarmodeling.
Tuneren i Axe III fungerer ret godt. :-P

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

SustainerPlayer skrev:Men af for mig uforståelige grunde, kan man kun have en instans af den kørende i et projekt - hvilket er stort set ubrugeligt.
Det er mildest talt underligt, for det kræver mig bekendt ekstra arbejde at detektere om der kører mere end 1 instans af et plugin. Så enten har de gjort en ekstra indsats for at opfinde den begrænsning, eller også er der en bug.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Joachip skrev:
SustainerPlayer skrev:Men af for mig uforståelige grunde, kan man kun have en instans af den kørende i et projekt - hvilket er stort set ubrugeligt.
Det er mildest talt underligt, for det kræver mig bekendt ekstra arbejde at detektere om der kører mere end 1 instans af et plugin. Så enten har de gjort en ekstra indsats for at opfinde den begrænsning, eller også er der en bug.
De har så nok gjort en ekstra indsats - it's not a bug - it's a feature :censored: :

"You can use only one instance of the PolyTune plug-in at a time. If you try to launch a second instance, an error message will be displayed." (side 4):

http://cdn-downloads.tcelectronic.com/m ... nglish.pdf

Men det er pokkers ufleksibelt at arbejde med. Jeg indspiller jo gerne noget på et spor. Så kopierer jeg sporet (uden det indspillede - men med alle plugins) til næste gang take - und so fort. Og der skal jo gerne stemmes før hvert take. Så forestiller TC sig, at man går ind og sletter plugin-instansen på det forgående spor, for at man kan anvende den på næste spor. Det er altså lige lovligt pre-DAW-agtigt for mig. :roll:

Men deres plugins med tvungen hardware osv viser også, at de ikke rigtigt er "på samme side" som undertegnede. :?

Jeg kan ikke erindre et andet plugin, der har haft samme begrænsning - og alle andre tuner plugins jeg har prøvet, kører gladeligt med masser af instanser. :!: :idea:

Nå - sidespor - tilbage til at vi afventer Mastering softwaren to end all mastering software. :arrow:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Den underligste begrænsning jeg har hørt om.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

gs-dk skrev:Den underligste begrænsning jeg har hørt om.
Det er nok fordi, det kun koster $49,- :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Finalizer by TC Electronic - Official Product Video


How To Use TC Electronic Analyzer


How To Master with Finalizer Mastering Software

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Intropris på $99 - iLok kræves.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Ser slet ikke værst ud til $99! ... henter en trial.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Også mig. Ja - dumt.
Senest rettet af gs-dk tirs 20. aug 2019 17:53, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fortæl endelig jeres erfaringer. Jeg synes umiddelbart det lagt meget an på "at kigge" - og det jo typisk stjæler opmærksomheden fra at man lytter med ørene.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:Fortæl endelig jeres erfaringer. Jeg synes umiddelbart det lagt meget an på "at kigge" - og det jo typisk stjæler opmærksomheden fra at man lytter med ørene.
Jeg bruger Ozone 7, og er egentlig godt tilfreds med de resultater der kommer ud i den anden ende. Men, jeg er da spændt på om TC Finalizer kan erstatte det? :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Lyder spændende ...

"Users can upload their own tracks and compare them directly to hundreds of songs that TC Electronic has already pre-analyzed and added to the continuously growing online library, spanning different musical genres and periods of time.

A key concept is that every song that has appeared on Billboard’s Top 20 within a quarter are pooled together as a bulk of songs that are representative for how hits sound today – and the company will continue to maintain this ‘sound of today’ by updating this library on a quarterly basis.

Uploading original tracks, as well as browsing the pre-analyzed songs, gaining an understanding of how music was/is mixed and mastered, is a free service. And ultimately, by comparing their own songs, users will be able to get a clear indication if they will match the sound of today – or yesterday if that is the goal. In case, there is a significant mismatch, the analysis result offers hints of what might be the best things to adjust for the next revision.

The free mastering analysis tools are now available at finalizer.com"

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Tilbuddet er ved at løbe ud - er der erfaringer?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En kort forklaring af Spectro Lab featuren:





edit: endnu en video:


Nyt svar