Reaktor 6.3 - Blocks med front patching

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Reaktor 6.3 - Blocks med front patching

Indlæg af AvS »

[Har tilladt mig at rette overskrift så den dukker op i søgning - Mod]

Synes dette er en temmelig stor nyhed:
http://www.synthanatomy.com/2019/04/nat ... r-6-3.html

Reaktor Blocks har altid været meget frustrerende at bruge pga. bøvlet patching. Det har slet ikke følt som en software modular synth men mere en synth builder. Nu har de endeligt lavet front patching, som det skulle have været fra starten af. Har leget med det og det er SÅÅÅÅÅ meget sjovere at bruge nu. :party:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det må da prøves.
Lyder til at det er muligt at starte som rack, og derfor undgå at gemme et ensemble, fordi rack'et kan gemmes sammen med ens sequencers (Cubase/Logic/Live/Blah..) projekt-fil - som vi kender det fra nærmest alle andre plugins.

Umiddelbart er jeg fint tilvænnet med det gammeldags patch view, men nogle gange kan det også være uoverskueligt på forsiden hvad der er routet til hvad. Så på den måde kunne kabler nok godt hjælpe mig.

Og så nye moduler iform af Blocks Primes pakke, det bliver altid spændende at prøve deres nye moduler af.

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Helt essentiel update, mærkeligt det ikke var tænkt ind fra starten.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Reaktor 6.3 manual, inklusiv en sektion om Racks:
https://www.native-instruments.com/file ... h_0419.pdf

Reaktor Blocks quick start:
https://www.native-instruments.com/en/r ... uickstart/

Folk er ikke ubetinget glade for de restriktioner der er på Racks.
https://www.native-instruments.com/foru ... ed.355009/


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

PluginGuru har lavet en video om Reaktor 6.3:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har set de første 20 minutter, og spolet igennem de sidste 10. Der er ingen speciel grund til at glo videoen. Spild af tid.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen der ved om de her front panel patching blocks kan bruges på den gammeldags måde, med forbindelser lavet i structure view? Det ville da være dejligt at kunne bruge user blocks (som måske ikke har fpp), sammen med eksempelvis Toybox Audio modulerne. Sidstnævnte ser ualmindeligt fede ud!

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:Nogen der ved om de her front panel patching blocks kan bruges på den gammeldags måde, med forbindelser lavet i structure view? Det ville da være dejligt at kunne bruge user blocks (som måske ikke har fpp), sammen med eksempelvis Toybox Audio modulerne. Sidstnævnte ser ualmindeligt fede ud!
Det kan du sagtens. Har lige testet det :)

Du kan dog IKKE hvis du vælger "patch mode". Så får du fejlen "Cannot load user content in rack".

Det kan du omgå ved at gå op i File-->New ensemble.

Så har du stadig patchkabler på fronten til de blokke der understøtter dette og mulighed for structure samtidigt mellem alle blokke.

Eksemplet jeg lige hurtig byggede var ikke for at lavet noget spændene men, for at vise at muligheden for at blande blokkene er der :)

Har selv den gratis pakke af Toybox modulerne. Har bare ikke fået leget med dem endnu.
Vedhæftede filer
Reaktor 6.3 eksempel på userblocks.png
Reaktor 6.3 eksempel på userblocks.png (682.28 KiB) Vist 988 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super. Jeg får leget med det næste gang computeren bliver tændt. Mange fede moduler i den gratis Toybox pakke. Også mange fede i deres betalte pakker. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et par demoer af Toybox tingene. Vær dog opmærksom på at de bruger lidt af det hele, både gratis og betalte. Men fede ting.



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige fået testet nogle af de gratis Toybox moduler, de er mega fede og godt gennemtænkt.

Det er dog lidt irriterende at der bliver vist Wires, og jeg kan ikke lige finde hvor jeg skal slå det fra. View>Panel View>Wires er grå'et ud så det ikke kan vælges til eller fra.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Toybox Audio har 20% "Halloween" rabat ved brug af koden SPOOKY19
Overvejer klart om der skal gøres brug af den, eller om de kunne tænkes at have en større rabat til black friday.

Derudover lidt nyheder fra dem:

Hey Guys

We have been working hard to finish the upcoming 'SYNTH PACK' collection for Reactor Blocks which should be released mid November.. There's a sneak peak of the included PIANO ROLL above! :)

Also TOYBOX V1.1 is almost ready, just needs some additional testing.. If anyone wants to try out the new collection of 32 step sequencers and the super powerful POSITION block, which will be part of the free pack update, please drop me a message on the website.




Billede
Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De Toybox wavetable blocks kommer jeg til at få mange timer til at gå med.. :-D Fik shoppet den fulde bundle med 20% rabat. Det virker til at være de Blocks jeg har der sluger mest CPU, men jeg kan ikke forestille mig jeg sådan lige maxer ud.
Nu ved jeg godt at man kan få en masse gratis og af meget høj kvalitet til Reaktor, men alle de her muligheder, looper, granular, wavetable m.m. for under 450 kr, det er en fin pris.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så landede Toybox Synth Bundle, med hvad der ligner mange fede moduler. Black Friday koden skulle virke resten af ugen.
https://www.toyboxaudio.com/pages/synth-pack-details

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Cheat sheet til Toybox piano roll block'en:

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Følgende kræver så nok Reaktor 6.4, eller hvad der nu er nyeste udgave.
Gratis "All Pass Bank" block der lyder ganske spændende. Den bliver prøvet af her ved lejlighed.
https://www.native-instruments.com/en/r ... how/14341/

Det er Toybox Audio's User Library bruger den er uploadet på, så man kan finde deres andre gratis Blocks - som ikke er at finde på deres egen hjemmeside.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lavede en patch med den medfølgende Kodiak Duality osc, og Kodiak Morph filter (og en masse post proc.) igår, og i løbet af patchen gik det op for mig, at jeg var endt i E, selvom jeg triggede et G. Men godt nok fede klange man kan få ud af standard-modulerne. Her efter lidt læsning i Blocks manualen gik det op for mig, at multiplieren i Duality osc er på Main osc, det er nok der kæden røg af i forhold til tonen..
Og efter at ha' kigget i manualen ser jeg standardmoduler jeg ikke erindrer at have loadet nogensinde, derudover dukker der nye idéer op til at bruge eksempelvis offset i Bento CV Processor med audiorate signaler. Fedt lige at få genopfrisket at Bento Mix har polaritets flip pr. input, en funktion jeg også ofte bruger i U-He Bazille, altså at flippe polaritet for fede udfasninger af parallelle filtre o.m.a.
Nårh jo, Trig In var også fed lige at blive mindet om. Jeg har flere gange gerne villet trigge en envelope forsinket, det kan så gøres her. Note In modulet kan jo bare begrænses til den range man vil spille, og så vælger man toner højere eller lavere til Trig In.

Nyt svar