Cubase vindue ændret udseende

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Cubase vindue ændret udseende

Indlæg af dr_tolle »

Hvorledes kan det være at Cubase vinduet nu er begyndet at opføre sig som vinduer på Mac. Referer billede

Er det en generel ting for Cubase og har andre ogsaa dette problem ? Kan man i så fald ændre det tilbage ?

Venligst Thomas
Vedhæftede filer
Screenshot_2.png
Screenshot_2.png (321.51 KiB) Vist 437 gange

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Har det ikke været sådan længe? Prøv at trykke på Hub

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. hvis du er skiftet fra en version før V7, hvor hele interfacet blev QT-baseret, så er det derfor .. det er kun gået ned af bakke - interface-wise!

Og ja - jeg føler din smerte, tolle ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Tak for svaerene.

Hippo :haha ja interface/GUI mæssigt er der godt nok meget der er blevet ringere. Det er rystende. Men ok man maa lære at leve med det.

Lakrids : Jeg har trykket paa Hub. Men hvad mener du så jeg skulle gøre derefter ?

Venligst Dr Tolle

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så kommer “start” skærmen der har været der længe(årevis). Det virkede bare til at du ikke kunne komme videre

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

hehe nej jeg kan skam godt komme videre. Jeg er bare ærgelig over hvis dette virkelig er det udseende som Steinberg har valgt for Cubases hovedvindue eller hva vi skal kalde det. Det skaber ogsaa det problem at naar jeg treakker samples ind fra et andet vindue saa kan jeg ikke leangere klikke paa cubases vindue for at faa windows explorer vinduet til at laegge sig i baggrunden. Nu skal man klikke frem over tilbage mellem de to vinduer 2 gange foer det leagger sig i baggrunden.

Haaber min forklaring giver mening.
Vedhæftede filer
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (131.55 KiB) Vist 351 gange

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvad hvis du hover over CB ikon på proceslinjen?

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Hvis jeg gør det sker der ikke noget. Men det skal der jo heller ikke hvis jeg ikke klikker paa det. Jeg kan godt klikke paa CB ikonet paa processlinjen. Man skal saa klikke hele 5 gange (har jegf talt) før at windows explorer vinduet lægger sig i baggrunden.

Hvor mange gange skal du klikke. huske først at dragge en sample ind i Cubase

Venligst Thomas

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvis jeg har CB arrange vindue åbent og trykker på folder ikon i proceslinjen, så lægger folder vinduet sig oven på CB vinduet.
Jeg kan så trækken sample ind i CB på et audio spor.

Jeg kan også hover over CB ikonet så folder vinduet forsvinder bag CB og så placere en sample i CB arrange vinduet.

Det hele kræver dog at der er et audiospor at ramme, lader det til

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeg bruger altid ALT + TAB til at skifte hurtigt mellem aktive vinduer i Windows - vil det ikke løse dit problem ?

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Tak for svarene. Det lader til det ikke virker. Det er ogsaa et lidt svært problem at løse da det er lidt svært at beskrive. Måske man skulle bruge video. Det ville nok gøre det lettere.

Da jeg ogsaa har en del andre ting jeg roder med tror jeg lige jeg vil lade dette problem ligge lidt. Men tak for svarerene... :)

Dr Tolle

Nyt svar