Relab 480 vs UAD 480

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Relab 480 vs UAD 480

Indlæg af gs-dk »

Jeg har Relab 480 pakken, som jeg er meget glad for. En reverb der lyder godt er altid godt at have i arsenalet. Lige nu er der tilbud på UAD's nye 480'er og som den rumklangsnørd jeg er, så kan jeg ikke lade være med at overveje at købe. Jeg kan selvfølgelig prøve demo'en af - og vil gøre det - men jeg vil bare høre om der skulle være en eller anden med lidt erfaringer omkring kvaliteten på de to produkter. Kort sagt - om det r spild af penge:)?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis du prøver UAD'en må du gerne vende tilbage! Jeg bruger deres 224 i nærmest alle projekter.




...... du må selvfølgelig gerne vende tilbage uanset hvad..

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Will do.....har desværre bare ikke lige et projekt for tiden, der passer helt. Så jeg skal lige have gravet lidt frem fra hylderne:)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg ved ikke om dette er "den nye" men der er en comparison her


Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

...på spansk XD

Men man skal jo bare lytte og danne sin egen mening :-D

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bredal187 skrev:...på spansk XD

Men man skal jo bare lytte og danne sin egen mening :-D
Ja - men som jeg skrev - der kunne jo sidde en derude med lidt første erfaring:)

Man jeg prøvede lidt i går alligevel - og må sige, at det er meget lig hinanden. Min fornemmelse var at UAD havde lidt mere krop (for nu at være abstrakt) i klangen og dermed fyldte lidt mere....men det vil være ret let at tolke anderledes. Bruger interfaces er også meget ens - lidt tydeligere skrift på Relab - til gengæld kan jeg bedre lide UAD's bank setup. Det vil være noget overforbrugsagtigt at have begge - men jeg kunne nu godt finde på det, selv om jeg egentlig havde lagt UAD plus bag mig, da jeg ikke bryder mig om at være låst til hardware.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

gs-dk skrev:
bredal187 skrev:...på spansk XD

Men man skal jo bare lytte og danne sin egen mening :-D
Ja - men som jeg skrev - der kunne jo sidde en derude med lidt første erfaring:)

Man jeg prøvede lidt i går alligevel - og må sige, at det er meget lig hinanden. Min fornemmelse var at UAD havde lidt mere krop (for nu at være abstrakt) i klangen og dermed fyldte lidt mere....men det vil være ret let at tolke anderledes. Bruger interfaces er også meget ens - lidt tydeligere skrift på Relab - til gengæld kan jeg bedre lide UAD's bank setup. Det vil være noget overforbrugsagtigt at have begge - men jeg kunne nu godt finde på det, selv om jeg egentlig havde lagt UAD plus bag mig, da jeg ikke bryder mig om at være låst til hardware.
Relab har varslet en update snart hvor bl.a preset systemet bliver forbedret :)
Det sucker osse pt !

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har en Beta af 3'eren. Så vidt jeg kan se, så er der ikke ændret på preset load.....stadig ind og vælge i browseren. Død irriterende....

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

weird har set et screenshot hvor det så bedre ud..

første billede her :
https://www.gearslutz.com/board/new-pro ... 1-0-a.html

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Sorry - det er mig, der fulgte gammel vane. Det ER bedre. Tak for at rydde op i uvidenheden.

UAD har nogle af de gode delay effekter og weird rum, som jeg ikke mener er i Relab.....så måske kan man godt forsvare begge to:). Men det ved du måske mere om?
Senest rettet af gs-dk tirs 5. mar 2019 13:02, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

nej, jeg har ikke UAD så det ved jeg ikke.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

raoul skrev:nej, jeg har ikke UAD så det ved jeg ikke.
Jeg tænkte mere på om RELAB havde de delay algoritmer - jeg har nemlig ikke fundet dem.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

nej ikke så vidt jeg ved.
Men man kan lave nogle fede ting med parametrene under ERTM knappen og så bruge ultra kort reverb time.
En stor del af grunden til at jeg valgte at købe den plugin faktisk.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Christoffer I. N. skrev: ...... du må selvfølgelig gerne vende tilbage uanset hvad..
Lige et heads-up her efter nogle dage, hvor jeg har sammenlignet lidt og prøvet UAD lidt mere i dybden.....og ja......jeg hader det....men jeg er virkelig fristet. Den lyder for mig - som har det som min reference all-time greatest rumklang - SUPER godt. Den er meget let at arbejde med - den reagerer på, hvad du gør med faderen og har bare masser af kvalitet. Sammenlignet med RELAB, som er en fantastisk LEX 480 emulering også, så har jeg en federe og dybere fornemmelse af UAD - mere krop og sammenhæng i klangen - men vi taler jo om noget, som er meget subjektivt og andre kan garenteret bedre lide Relab. Men jeg er fristet af at have tilgang til begge versioner, da UAD - vanen tro - suger dsp ud af kortene. Men jeg plejer aldrig at storforbruge mængden af klange - tænker stadig lidt hardware-tider:). Og mig som havde bestemt mig til at droppe indkøb af flere UAD plus.....rygrad som en orm......

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt :)

Jeg skal med garanti også have UAD'en, når jeg har vundet i lotto, eller når jeg kan få 75% rabat eller noget.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Den står til €249 for mig lige nu. Udsalg (€50) og en €50 voucher - så mon ikke det er en ok deal lige nu - trods alt et helt nyt plug-in fra dem....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja klart, men jeg har ikke travlt.. :)

Nyt svar