Konsekvenser ift. opdatering af styresystem (Mac)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Konsekvenser ift. opdatering af styresystem (Mac)

Indlæg af Ruun »

Halløjsa!

Jeg påtænker at opdatere min Mac’s OS til Mojave, ikke af nødvendighed, men mere af nysgerrighed.
Jeg har en del plug-ins fra forskellige udbydere, som burde kunne modstå denne handling, uden negativer følger. Dog er min Waves Update plan udløbet og jeg har ikke i sinde at forlænge, da dette i min verden er “bondefangeri for amatør-musikeren”. Jeg er dog bekymret for, om disse plug-ins lige pludseligt bliver ubrugelige, da Mojave blev sluppet løs efter min UP udløb.

Er der nogle som kan kloge mig lidt på den sag?

På forhånd tak.
Mvh
Rune
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du er nødt til at gå ind på de respektive firmaers hjemmeside for at være sikker - ProTools er først klar ved næste update. Husk backup ved hver opgradering.
Senest rettet af gs-dk tirs 29. jan 2019 21:33, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har netop opdateret til Mojave på min kontor/video iMac 27. Fuld backup først.

I studiet/til pro brug ville jeg ikke turde før næste styresystem er ude. Altid mindst 1 fuldt system bagud.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Der er også flere sider der kan byde ind med informationer - bl.a.:

https://www.sweetwater.com/sweetcare/ar ... atibility/

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Tror stadig jeg er 2 eller 3 OSX (og dermed også Logic-) versioner bagud på min studio computer - ganske simpelt fordi lorte spiller virkeligt stabilt som den står nu, og jeg ikke rigtig har behov de nye opdateringer alligevel (selvom det til tider er fristende).

Uanset officiel kombapilitet osv, synes jeg altid det er lidt et sats at opdatere.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Ruun skrev:Jeg er dog bekymret for, om disse plug-ins lige pludseligt bliver ubrugelige, da Mojave blev sluppet løs efter min UP udløb.
Så ville jeg styre min nysgerrighed 8-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ruun skrev:... ikke af nødvendighed, men mere af nysgerrighed.
Du giver næsten selv svaret :)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Altså jeg kører Mojave, nyeste version på en frisk hackintosh jeg lavede i weekenden.

Alt spiller, kører Logic Pro (nyeste version), og alle plugins spiller, deriblandt alle Waves, Fabfilter, Omnisphere og N.I..

Det fede ved det nyeste logic er at man nu kan gemme biblioteket på en anden SSD:)

Jeg ville dog aldrig opdatere på et eksisterende system, men nu havde jeg muligheden

Nyt svar