Bedste piano vst ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Bedste piano vst ?

Indlæg af SIDwave »

Jeg synes ikke rigtigt jeg har noget godt piano vst..
har 2 gratis on så Kontakt.. det er forældet!!!! det lyder stift, og 20 år gammelt!

Jeg søger det bedste der findes, men hvad er det ?
Har øje på Keyscape, kender intet til markedet!

?


Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Vil anbefale Keyscape -meget anvendeligt. East West til klassiske ting.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg følger med her! Jeg savner også "en bestemt" klaverlyd som VST, nemlig den gamle klassiske, tyndbenede men meget lyse Yamaha P-150 og P-200 lyd. Altså en nærmest ubrugelig lyd til solo, jazz, klassisk o.l. Men som shiner fuldstændigt i en pop/rock band med to snerrende overdrive guitarer, lilletromme, leadvokal og andet med en masse høj mellemtone.

Jeg har en masse af det, hvor Keyscape, The Grand og Alicia Keys nok kommer tættest på, men stadig er milevidt fra. Det skal siges: Jeg hører til dem, der mener NordStage lyder forfærdeligt. Jeg har set helt vanvittigt gode pianister få rigtig meget ud af det, oftest med C7, pillet en masse med EQ og lydmanden er skrap, men flere gange hvor jeg til hver en tid ville vælge de 4mb ROM samples i en gammel P-200.

Ideer til den typiske Yamaha pianolyd i et VSTi modtages med kyshånd.

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nicolai skrev:Ideer til den typiske Yamaha pianolyd i et VSTi modtages med kyshånd.
Jeg har ikke selv kendskab til Nexus, men det kunne være der var noget at finde der.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Er det det Yamaha piano der er i Cubase?

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

SIDwave skrev:Jeg synes ikke rigtigt jeg har noget godt piano vst..
har 2 gratis on så Kontakt.. det er forældet!!!! det lyder stift, og 20 år gammelt!

Jeg søger det bedste der findes, men hvad er det ?
Hvad skal du bruge det til? - Sidder og spille for dig selv, eller skal det passe godt ind i et mix? Jeg tror ikke der er et "det bedste der findes".

Keyscape er lækkert - og har du oven i også Omnisphere, får du en masse ekstra muligheder og en bl.a. masse hybrid patches i deres "Keyscape Creative" bibliotek.

Native Instruments "The Gentleman" og "The Grandeur" samt "Alicia's Keys" som bl.a. er i Komplete pakken, skulle være rigtig gode "in the mix" klaverer. - XLN Audios "Addictive Keys" er vist også i den kategori... de har ikke helt så mange tilpasningsmuligheder, men skulle udemærke sig ved at være nemme at mixe ind i produktioner.

Selv bruger jeg en del tid på Pianoteq for tiden - det er som regel det jeg starter op hvis jeg lige skal spille lidt, uden nødvendigvis at gøre mere ud af det, der her inden for den seneste uge er udkommet med en model af et Bechstein flygel. - Det er en spændende, og faktisk også ret vellydende, modelleringsteknologi.

Af andre muligheder, som ikke andre har nævnt (endnu) er også bl.a. Synthogy Ivory - det gamle sample flagskib. Det kan måske godt føles lidt mere "støvet" og "stift" hvor sådan noget som East West Pianos måske er mere "in your face" med deres tilgang.

Default avatar
DanF
Medlem
Indlæg: 53
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »

Pianoteq har måske ikke den aller-allermest realistiske lyd nogensinde hørt - til gengæld er den ekstremt fleksibel, har en tilfældighedsgenerator til samtlige parametre simultant, og jeg har selv brugt den til ambient med næsten max rumklang og meget lang strengelyd.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Er nu meget glad for NI Kompletes klaverudvalg i Una Corda, Alicia's Keys og The Giant til al slags cinematisk. Keyscape kan sikkert dække dette.
Til alt orkestralt bruger jeg EW pianos og til jazz er jeg ret glad for Swing! More.
Der er mange gode pakker og ikke én dækker alt.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

The Giant er helt særlig og til dels også Una Corda. Dem har jeg ikke i Keyscape - Alicia K. har jeg aldrig været vild med. Helt enig - forskellige opgaver kræver forskellige valgmuligheder.

Default avatar
Quark
Forum Donator
Indlæg: 121
Sted: Skive

Indlæg af Quark »

Jeg bruger Pearl concert grand, synes den er rigtig god, skal bare tweekes lidt --> https://impactsoundworks.com/product/pe ... ert-grand/

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Bruger nogle stykker - men elsker Alicia's Keys.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

dormin skrev:
SIDwave skrev:Jeg synes ikke rigtigt jeg har noget godt piano vst..
har 2 gratis on så Kontakt.. det er forældet!!!! det lyder stift, og 20 år gammelt!

Jeg søger det bedste der findes, men hvad er det ?
Hvad skal du bruge det til? - Sidder og spille for dig selv, eller skal det passe godt ind i et mix? Jeg tror ikke der er et "det bedste der findes".
Jeg skal bruge det til at lave decideret piano tunes

Nyt svar