Spitfire - London Contemporary Orchestra Textures

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Spitfire - London Contemporary Orchestra Textures

Indlæg af Christoffer I. N. »

Produktside:
https://www.spitfireaudio.com/shop/a-z/ ... -textures/



Fra tidligere:

Teaseren:





Annonceringen fra i dag:


Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Cellobue på kanten af xylofon-'tangenter', det var godtnok alligevel smart og interessant.

Edit: vibraphone?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er en rigtig gammel og brugt effekt. Også på cymbals, crotales med meget mere.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Må anskaffe mig en basbue på et tidspunkt. Findes vist i alle prisklasser, men bare en for sjov billig én.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Gert, har du brugt den på klokkespil? Så at 'Dexter' havde et tema med arco glock.
skriver noder

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg masterede faktisk et solo-album med kontrabas-bue på hihat. Hele LPen er med dét instrument!

Og det er ikke det mest pudsige instrument, Claus Poulsen fra Skrat Records spiller på. Jeg har set ham spille live på bonsai-træ adskillige gange. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev:Gert, har du brugt den på klokkespil? Så at 'Dexter' havde et tema med arco glock.
Der er ikke den ting jeg ikke har "buet". Klokkespil kan være lidt besværlige, da tasterne ofte ikke er lette at komme til - derfor bruger man næsten aldrig bue på Klokkespil - men man kan.

Thomann har vildt billige carbon-buer i øvrigt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Graceville skrev:Må anskaffe mig en basbue på et tidspunkt. Findes vist i alle prisklasser, men bare en for sjov billig én.
Køb carbon bue hos Thomann - koster ingenting.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev: Der er ikke den ting jeg ikke har "buet".
I challenge you to woodblocks :-D
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Masser af gange - og lyder godt - men meget svagt:). Mener vi spillede noget Christian Winther i sidste sæson.

Jeg lavede engang et seminar for komponister fra Østeuropa, som lige havde fået avantgarde kørekort og 90 procent af deres spørgsmål lød: "can you bow it?":).

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Det er lækkert - det og så at "skrabe" trommestikken (eller f.eks. en mønt) oven på et bækken og evt. bækkenet på hovedet - det er nogle fede effekter.
Nogle gange kunne det være sjovt at være slagtøjsspiller. :-) Bare ikke når det skal slæbes rundt fra koncert til koncert og ind og ud af biler, så er det noget mere besværligt...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Til en indspilningssession for et par år siden brugte jeg en time med en janitschar på bare at få ham til at lege :)
skriver noder


Nyt svar