Forbinde phono til XLR (dvs. ubalanceret udgang->balanceret indgang)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
hbuus
Forum Donator
Indlæg: 543
Sted: Østjylland

Forbinde phono til XLR (dvs. ubalanceret udgang->balanceret indgang)

Indlæg af hbuus »

Jeg hygger mig med at digitalisere mine LP'er med mit Babyface Pro lydkort.

Outputtet fra min RIAA har imidlertid så meget gain, at jeg ikke kan bruge RME'ens normale linjeindgange, fordi signalet 'klipper' (og der er ingen mulighed for at justere gain på RIAA'en - min pickup er en MM, og gain kan kun justeres for MC-pickupper).

Ovenstående gør, at jeg er henvist til at bruge RME'ens XLR-indgangene og så aktivere "Pad" inde i Totalmix-softwaren, for dermed at få outputtet fra RIAA'en ind i Babyface'n uden at det 'klipper'.

Problemet med det er, at jeg dermed forbinder en ubalanceret udgang (på RIAA'en) med en balanceret indgang (på RME'en via en XLR-phono adapter). I manualen til Babyface Pro står der, at dette kan give øget støj, og at man for at undgå dette, skal "grounde" XLR-stikket, ved at forbinde pin 1 og 3.

Jeg har ingen idé om, hvordan man "grounder" sådan et sæt XLR-adapterstik, udover at det må være noget med at lodde :)

Kan man købe XLR-adapterstik, der allerede er grounded? Eller et XLR<->phono kabel, hvor XLR-stikket er grounded?


Nyt svar