Mic simulatorer på markedet

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Mic simulatorer på markedet

Indlæg af Graceville »

Jeg vil prøve at teste mikrofon sims hvor man ikke behøver at købe en mikrofon af producenten for at være med.

Har lige leget lidt med Townsend Labs, hvilket gik fint. Jeg kan se Slate har et produkt til en 300$ men jeg får fnidder af manden bag. Synes han ligner Peter North alt for meget og virker som en der synes du er dum hvis du ikke kan motiveres til at se, hvor genialt det er og ikke køber hans produkter.

Er der andet på markedet. Gerne noget med en 20 dages prøvetid.

Vil lige se, hvad det vil gøre ved min AGK kineser og min Røde K2, før jeg kaster mig ud i en større investering. Mit største ønske er Townsend Labs Sphere fordi det passer til mit UAD lydkort, men der skal samles en del flasker, før det kan lade sig gøre.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Waves har noget også, 29 usd ved næste udsalg tænker jeg, mennkan ikke lade være med at tænke på om det langt hen af vejen ikke bare handler om en EQ med nogle faste presets ? og en SM57 får jo aldrig samme lyd som en lille elektret, da f.eks transienterne jo ikke kommer med fra start, og al eventuel moddeling kun kan være tåget gætværk på hvad originalen indeholdte
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg vil heller ikke bruge en sm57 men en Røde K2. Den har en ret hård mellemtone som man ikke sådan lige kan fikse, dog oplevede jeg en markant forbedring med townsends softwaren. Det er værd at prøve ad men er osse opmærksom på ikke at købe mig blindt til quickfixes. Jeg vil prøve at se, hvad den Waves kan hvis den er på demo.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Sorry det var ikke waves men IK jeg tænkte på:

https://www.ikmultimedia.com/products/trmicroom/
/Dub


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
DUBTEMPLE skrev:waves
https://www.waves.com/plugins/the-king-s-microphones
Jo, men nu rettede jeg mig selv, for det var IK jeg tænkte på, den der "kings mic" er jo noget helt specielt niche-noget, og sikkert ikke det der efterlyses
/Dub

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Antares MIC MOD EFX: https://www.antarestech.com/product/mic-mod-efx/. Spændende hvad du får ud af det! Jeg har selv MIC MOD, men har aldrig brugt det....

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jo så godt Antares på nogle gamle gearslutz tråde, så tænkte ikke det fandtes længere.

Sidst jeg var i noget IK produkt, var vist den der blue tooth pedal de har, var det et rent registeringshelvede for at få lov til at få den til at virke, til trods for at det bare var blue tooth og egentlig ikke behøvede nogen ekstra driver, og der blev sendt reklamer om alt muligt i min indbakke om flere af deres produkter, meget insisterende og irriterende. Derfor er jeg lidt skeptisk med at kaste penge efter dem. Jeg er allerede i en anden sekt med UAD'en.

Jeg starter med at demokøre Antares bud.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg havde Antares softwaren en gang - længe siden. Det var ikke pengene værd.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Graceville skrev:Jo så godt Antares på nogle gamle gearslutz tråde, så tænkte ikke det fandtes længere.

Sidst jeg var i noget IK produkt, var vist den der blue tooth pedal de har, var det et rent registeringshelvede for at få lov til at få den til at virke, til trods for at det bare var blue tooth og egentlig ikke behøvede nogen ekstra driver, og der blev sendt reklamer om alt muligt i min indbakke om flere af deres produkter, meget insisterende og irriterende. Derfor er jeg lidt skeptisk med at kaste penge efter dem. Jeg er allerede i en anden sekt med UAD'en.

Jeg starter med at demokøre Antares bud.
Graceville, fik du nogensinde testet de der mic simulatorer?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har købt en Sphere L22, det er jeg vældig godt tilfreds med. Som udgangspunkt til UAD, men de kører osse native nu og har et samarbejde med Protools.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar