Plugin Alliance SPL Iron

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Plugin Alliance SPL Iron

Indlæg af Christoffer I. N. »

Produktside:
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... _iron.html

Manual:
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... ual_en.pdf



Elendigt gainmatchet demo:





Flere demoer:

[soundcloudset][/soundcloudset]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Side 14 og 15 i manualen forklarer om Rectifier valg og påvirkning af attack og release tider.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Efter et par dages prøvetid har jeg netop erhvervet IRON. Synes den er ekstrem fleksibel med mange funktioner, TMT channels, auto A/B, og ikke mindst et interessant indblik i hardwarens topologi og funktioner, Og så er man jo forberedt, HVIS man en dag skulle vinde i lotteriet og anskaffer sig hardwaren :-D

Inkl. intro-pris, ‘heavy-hitter’ rabat, voucher og eks. momme, kom den næsten ned på 300kr.!


Hvordan blandede rectifiers (Ge/Si) faktisk fungerer, har jeg ikke helt styr på.. det er vist kun en del af signalet som går til vari-mu.

Synes IRON er relativ clean i lyden, men den har også noget karakter og fylde, dog uden at kunne ‘drives’ til saturation som hardwaren vist er i stand til, det har jeg i hvert fald ikke haft held med her. Output gain håber jeg de laver om til at have finere eller måske flydende justering. Selvom man kan tage andre parametre i brug for at kunne justere output med mindre steps end 2dB, så er det dog mere omstændigt.

Her er også en (laaang) video, som en af beta-testerne har uploaded -synes han kommer meget godt omkring:
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Omkring drive, der synes jeg ellers Plugin Alliance plejer at være OK med. Eksempelvis HG-2 clipper ikke hard men så snart du nærmer dig 0dBFS ændrer lyden sig. Så det kan være du bare skal gaine op inden Iron.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Jo enig mht. HG-2. Som sådan kan Iron godt presses og opføre sig anderledes, jeg følte bare ikke det var en udpræget rar lyd (for digital). Men igen, kombinationerne er talrige, og jeg har slet ikke afprøvet den i højere sample rate, som måske også kan bidrage til bedre emulering af rør-sat. I øvrigt synes jeg CPU hittet er imponerende lavt for dette komplekse plugin, måske i modsætning til HG-2 er der ikke så meget oversampling aktivt(?).
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De plejer ellers også at smide om sig med oversampling, der hvor de nu synes det betyder noget.
Nu hvor det ligner bestillings-arbejde fra SPL kunne det også være de har haft final say.

Elysia plugins'ne tilpasser mængden af oversampling til din samplerate, derfor ville jeg mene en anden samplerate ikke har det store at sige. Men jeg har aldrig afprøvet andet end 44.1, så jeg tager nok fejl.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Ah ok, kan sagtens være ovs er adaptivt, hvor så 44.1 burde trække mest. Jeg vil eksperimenetere videre:)
Iron bliver primært lanceret som en mastering/bus compressor, som ikke nødvendigvis behøver at være den helt store color-box, det har PA jo massere af i forvejen.

Christoffer, jeg har slet ikke fået prøvet Phil's Cascade - har du, -eller andre evt?
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fabian skrev:Christoffer, jeg har slet ikke fået prøvet Phil's Cascade - har du evt?
Nej jeg er generelt stået af ræset med nye analoge emuleringer.. :)

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Ha-ha, ok! :peace:
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Nå nu købte jeg den også, fro 24 USD ex. moms (to vouchers oveni).
Jeg kan ikke gennemskue om den er brugbar for mig, men den gør indtil videre som forventet (er på preset tur), men spørgsmålet er, om det er sådan en "genvejsplugin", hvor man opnår et hurtigt resultat, ikke kommer i dybden, og/på et mere seriøst plan for taget stillingen til lyden.
Ikke at det egentlig er odiøst, jeg gør brug af Masterdesk som en kontrolleret volumeknap (fik den også til 25 usd...så det)
men bruger den ikke i egen original musik, indtil videre ikke i noget slut produkt.

Jeg havde tænkt mig at bruge IRON til "hjemmemastering" ("ude" mastering er hr. Lagerfeldt og Hr. Lysholm),
men den virker også ret god til at glue BD, Bas, snare etc. - den renser godt i bunden..

sagt/spurgt på en anden måde: hvad er up to date erfaringer med denne flotte plugin...?


MVH
Søren BX
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Eftersom du ikke skal bruge den til final polish i mastering scenarie, så mener jeg stadig den er fin til mix, som shaper og glue-comp på grupper/busser. Ved flere instanser i projektet er TMT også god at have og for at undgå tingene clasher.

Jeg synes de int. side-chain curves er super at lege med, de kan give en fed karakter på forskellige typer af indhold.

Iron har ikke så meget tolerance, og hvis den bliver presset for meget synes jeg stadig ikke den lyder overbevisende. Jeg har i mellemtiden fundet ud af PA helt har udeladt al oversampling i Iron, og hvis man ønsker færre artefakter foreslår de simpelthen at benytte højere sample rate, eller at man benytter moderat compression(!)

Som du også er inde på, synes jeg ligeså at Iron har en rigtig god evne til at bevare bunden, og med en overall god definition så man faktisk kan høre hvad man foretager sig. Men, hvis den skal koste $329, så mener jeg mindst de skal forbedre den mht. oversampling, og evt. som et supplerende plug-in.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Tjek
Jeg må lige checke det er int. side chain - lyder interessant.
Jeg har også noteret mig, at den er bedst når den er lidt eller moderat arbejdende.

Generelt synes jeg deres vejl. priser er ALT for høje. men der er jo konstant tilbud og Vouchers kommer flyvende og..og..
Det er skørt - Valhalla plug ins er aldrig på tilbud -det koster bare 50 USD og lyder som en million :-)
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Nyt svar