Nanokontrol 2 og Logic

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Nanokontrol 2 og Logic

Indlæg af bryla »

Har købt en Korg Nanokontrol 2 til at sende MIDI CC til Logic.

Jeg har sat det op i Korg Kontrol Editor så de fire første fadere sender 1, 11, 7 og 2 men Logic modtager kun 11 og 7 på hhv. anden og fjerde fader som var fabriksindstillingen. Jeg har brugt 'Write Scene' i editoren.

I Controller Assignments i Logic, følger den med, hver gang jeg rykker eller trykker, men der kommer ikke noget ind i Arrange-vinduet eller mine plug-ins, så Kontakt reagerer ikke på andet end 11 og 7, men 7 modtager Logic som kanalvolume.

Er der nogen der ved, hvordan jeg får det til at virke?
skriver noder

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jep. Fjern driveren til din Nanocontrol igen :)

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Som benjisan skriver så skal du have fjernet Nanokontrol som en "Control Surface", hvis den fremgår der, der kan godt gå ind og forstyrre hvor "signalerne" ryger hen.

Tjek også under indstillingerne i Korg Kontrol Editor at du sender CC ud på midikanal 1 - den findes under parameteren i øverste venstre hjørne - Global Midi Channel.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Problemet er, at hvis du bare fjerner den som "Control Surface" fra Logic, så dukker den automatisk op igen, næste gang du starter Logic :)

Og undskyld, du skal ikke fjerne MIDI driveren til din Nanokontrol, du skal fjerne det Control Surface Plugin som du har installeret.
Løsningen er at gå ind i: /Library/Application Support/MIDI Device Plug-ins/
Og fjerne "nanoKONTROL2. bundle" -så burde den ikke dukke op igen.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Jeg har primært brugt den til Cubase - så jeg installerede aldrig selv plugin'et til Logic - så det er nok derfor ovenstående virkede for mig - den kommer nemlig ikke selv igen. :-)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Det er jo meget praktisk at den automatisk kan konfigurere det hele for dig når du sætter din Nanokontrol til, men bare ikke praktisk når du ikke vil ha' den til at gøre det ;)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Okay, jeg har slettet Korg Kontrol Editor og der ligger ikke nogen nanoKONTROL2.bundle i /Library/Application Support/MIDI Device Plug-ins/

Alligevel når jeg starter Logic og sætter nanoKontrol til, dukker den op i Controller Assignments og i Setup – uden mulighed for at slette den derfra.

Det er vel det, der gør, der er kuk i forbindelsen?
skriver noder

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

bryla skrev:Okay, jeg har slettet Korg Kontrol Editor og der ligger ikke nogen nanoKONTROL2.bundle i /Library/Application Support/MIDI Device Plug-ins/
1. Der er ingen grund til at slette Korg Kontrol Editor
2. Kigger du i den "rigtige" Library mappe? Ikke den i din hjemmemappe, men den der ligger på øverste niveau på din disk?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

dormin skrev:Tjek også under indstillingerne i Korg Kontrol Editor at du sender CC ud på midikanal 1 - den findes under parameteren i øverste venstre hjørne - Global Midi Channel.
Den yderste står på 1 og den inderste 'Transport Button MIDI Channel' står på Global.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

benjisan skrev: 2. Kigger du i den "rigtige" Library mappe? Ikke den i din hjemmemappe, men den der ligger på øverste niveau på din disk?
Jep. Der var ikke en sådan mappe i bruger-biblioteket.
Korg Kontrol installeret igen :)
skriver noder

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

bryla skrev:Jep. Der var ikke en sådan mappe i bruger-biblioteket.
Nej, for den ligger i det andet bibliotek :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Lige præcis. Nu er den tom :)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Bumper lige. Har fjernet .bundle fra mappen og prøvet at resette alt i Logic. Den modtager kun CC7 og CC11.
skriver noder

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Har lige prøvet at replikere dit setup og det virker uden problemer her. Logic modtager uden problem MIDI signal fra fader 1, 2, 3 og 4 på hhv kanal 1, 11, 7 og 2.
Der må være noget i dit setup som gør det. Jeg havde samme problem som dig inden jeg fik fjernet Nano Kontrol'en fra Control Surfaces inde i Logic indstillingerne, da den på en eller anden måde gik ind og overrulede de MIDI kanaler. Men det virker altså fint nu.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Inde i Control Surface Setup er nanokontrol den eneste device jeg ikke kan vælge og slette. Har prøvet at slå Automatic Installation fra, men den dukker op lige så snart jeg slår den til og forsvinder, når jeg trækker stikket ud,
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Prøv evt. at følge uninstall vejledningen her:

https://www.logicprohelp.com/forum/view ... hp?t=95504

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Intet af det virkede, men: jeg installerede plug-inet (som jeg aldrig har haft installeret) slettede den igen og nu virker det :) tak for hjælpen!
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Ja, selvfølgelig skulle det installeres for så at skulle afinstalleres igen... d'oh... hmmm :-)

Nyt svar