Nogen wavetable-hajer der bruger KV331 Synthmaster?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Nogen wavetable-hajer der bruger KV331 Synthmaster?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kiggede igennem tilbud, og opdagede at Synthmaster kan fås ganske billigt, eksempelvis hos Plugin Boutique:
https://www.pluginboutique.com/deals/show?sale_id=4508

Jeg er specifikt interesseret i Wavetable-delen.
Er der mulighed for 16 eller 256 single cycles i nyeste udgave? Det er ikke helt entydigt hvad den nyeste version kan.
Det ligner ikke at der er en decideret wavetable editor, som i Serum og andre, eller hvordan? I relation til det med editor eller mangel på samme, så ligner det ikke at den er helt så dyb som de noget dyrere konkurrenter. Ret mig igen gerne hvis jeg tager fejl.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg er ikke haj, men den kan ikke det samme som Serum.
jeg har købt den bare for lydenes skyld...

det står den har 16 waves, og kan importere wav/aiff som så "laver" noget...
så altså, vi skal ikke regne med mere end 16.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak Jan. De 16 waves der står i manualen er fra v2.8, men de er nu oppe på v2.9.8, derfor er det lidt uklart. Der bliver sagt i en af videoerne, at der vil komme en V3 "næste år", videoen var vist fra 2017, så den kommer nok indenfor det næste år. Med V3 skulle der følge en wavetable editor, men hvis den ikke er en del af plugin'et bliver det for omstændigt at arbejde med. Det er ubrugbart at bruge tid på at programmere en patch uden mulighed for at spille lyden umiddelbart efter.
Nå jeg må nok bare komme med i hulen og få købt Serum.... :-D

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Christoffer I. N. skrev: Nå jeg må nok bare komme med i hulen og få købt Serum.... :-D
Eller få fingrene i UVI Falcon :-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg mindes at Falcon er noget begrænset iforhold til at redigere i og loade forskellige singlecycle wavetables.
Det er for omstændigt at skulle sammensætte de singlecycles man vil bruge i en samlet wav-fil tagget med window size.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Christoffer I. N. skrev:Jeg mindes at Falcon er noget begrænset iforhold til at redigere i og loade forskellige singlecycle wavetables.
Det er for omstændigt at skulle sammensætte de singlecycles man vil bruge i en samlet wav-fil tagget med window size.
Mener da ikke den er mere begrænset end Serum. ? Samt du får tonsvis af andre muligheder som en fed sampler, granular osv. :-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar