Yamaha 01v96i midi in problematik

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Warburger
Medlem
Indlæg: 8
Sted: DK

Yamaha 01v96i midi in problematik

Indlæg af Warburger »

Er der én eller anden der har tjek på yamaha 01v96i, jeg kan ikke rigtigt komme videre, det er endt som en gordisk knude, selv om jeg efterhånden er godt kendt med mixeren.
Jeg har i længere tid bøvlet med at få midi in til at virke, via 01v96i til PC (cubase 7.5 - 9). Der er fint hul igennem midi out, fra PC/usb via cubase og Showplay hvis jeg afvikler mp3 eller midifil som styring til dmx (enttec dmxis) eller clicktrack til playback (roland td6).
Har prøvet den enkle vej igennem fra m-audio prokey 88 klaver til Halion 5 stand alone, der er udslag på midi ikonet på mixer display, men ingen signal kommer igennem til usb/PC.

Medlemsavatar
hammondhands
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af hammondhands »

Jeg har samme mixer og har leget med midi, men jeg forstår ikke helt hvad du skriver.

Så vidt jeg ved kan midi in på denne mixer kun bruges til at styre de forskellige parametre i mixeren f.eks volume på en kanal. Du kan sætte hvilke ccs der skal modtage hvad ( der er et default setup ved factory reset)

Jeg har brugt en utility der hedder sendmidi. Den kan sende en bestemt midi cc controller med en bestemt værdi.

SÅvidt jeg husker skal du også enable midi in på mikseren - det slog jeg op i manualen - kan kigge hvis du har brug for det

Nyt svar