Ultrewide monitors = Bruger i det ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Ultrewide monitors = Bruger i det ?

Indlæg af Jenkins »

Sidder self ogresigere en del video ved siden af musikproduktion.

Og har derfor luret på at skifte min 21 tommer 16:9 skærm ud med en 29 eller 32 tommer 21:9 skærm.

Så.. noget nogen af jer arbejder med ? Pros cons ?

Skærmen jeg har kigget på er en LG 29UM58-P

Hilsen Bjørn

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg håber engang ude i fremtiden at de bliver så normale at man kan købe dem for ca ingenting, så vil jeg meget gerne have én, måske 2 over hinanden.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Jeg har en 43" 4K skærm bag mine højtalere - og den er der lige plads til. Med en bredere skærm ryger målene mht en ligebenet trekant mht afstand til ører. Sagt med andre ord : Jeg sidder også ca. 43" væk fra mine højtalere.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Har brugt lidt tid på at nærstudere monitors og størrelser nu.

Og kom frem til at opgradere fra min gamle 21” 16:9 hd skærm 1920x1080 til den nævnte LG ikke rigtigt ville give mig noget , da jeg søgte mere estate workspace. Altså højere opløsning. Og den model jeg kiggede på er kun på 2560x1080. Dvs jeg kun ville hente 500 pixels på langs.

Og en ultra wide i en størrelse der er brugbar (34 tommer med høj opløsning minimum 3440x1440) lå langt udover budget . Gerne på 6000+

Kiggede så lidt på 4K skærme i en størrelse jeg har plads og råd til.

Men gik væk fra 4K da det i en størrelse på 28 tommer simpelthen vil blive så småt jeg vil finde det mere ubrugeligt og alligevel skulle ende med at skalere op. Vil ville være spild.

Så valget faldt på en AOC 31.5 tommer QHD 2K i en opløsning på 2560x1440 til en pris jeg kunne være med til. Omkring 1500kr

Nyt svar