Reason som "synth-rack" til eksisterende DAW

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Reason som "synth-rack" til eksisterende DAW

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har altid savlet over deres synths m.m. ,.. men aldrig ønsket at forlade Studio One ,..

Nu ligger der så pludselig lidt uventet en dugfrisk Reason 10 på min account, to muligheder syntes mulige:

1. Via Rewire på samme maskine, men de tutorials og videoer jeg ser syntes at vise et fuldstændig sygt workflow, med flippen frem og tilbage på skærmen, samt ikke mulighed for at have ordentlig overblik og acces begge steder samtidigt,... derudover selvfølgelig CPU-dræn

2. På stand-alone PC, jeg tænker mig ultra lav latency til realtime performance er mulig ved at trigge slave-maskinen via noget "midi over lan"

Hælder mest til løsning 2 af flere forskellige grunde, herunder OGSÅ at Reason ud over sin helt egen computer vil få en seperat HD-skærm samt være permanent åben, synlig, og tilgængelig

For begge løsningerne er jeg interesseret hvordan man i praksis ville "fryse" et enkelt Reason instrument til Audio, i selve DAW, samt hvordan man til aller sidst evt ville rendere alle Reason-spor til DAW-computeren før endeligt mix

Rent Audio-mæssigt vil der være Adat-basserede RME-kort på begge maskiner, samt flexible "total-mix" til dirigering af audio på main-DAW


Alle relaterede råd og links er generelt velkomne !!!
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis andre interesserede skulle falde over denne tråd, så ser det ud som om det lader sig gøre, men desværre kun med lodder og trisser, samt bøvl

https://forum.reasontalk.com/viewtopic.php?t=7501643

https://forum.reasontalk.com/viewtopic.php?t=7505858

Ved ikke om/hvornår jeg evt får tid til at rode med det, men hvis nogen har råd og viden af substans så bidrag gerne

Har selv trukket mig et skridt tilbage, og overvejer om det ikke er for åndsvagt grundlæggende

Ref:

https://en.wikipedia.org/wiki/RTP-MIDI
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Jeg har sendt Propellarhead en mail om et ønske om de laver en decideret VST med deres instrumenter og tilbehør. Sådan så når man køber Reason, ville man kunne vælge det som DAW eller vst i en anden DAW. Og UDEN rewire, som ikke virker godt nok for mig. Men det gør de jo nok ikke, da de jo nok har en forretningsplan. Det har de nok haft i lang tid, som har bevæget sig hen til, hvor de er i dag. En alt-i-en løsning som andre DAW. Men jeg ville få brugt Reason vildt meget, hvis det kunne blive integreret i Cubase. Men set sker sgu ikke. Man har dog lov til at håbe og kontakte dem med ønsket.

Jeg synes desværre, at workflow i Reason stinker. Alt er for besværligt i min verden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Briannielsen79 skrev:Jeg har sendt Propellarhead en mail om et ønske om de laver en decideret VST med deres instrumenter og tilbehør. Sådan så når man køber Reason, ville man kunne vælge det som DAW eller vst i en anden DAW. Og UDEN rewire, som ikke virker godt nok for mig. Men det gør de jo nok ikke, da de jo nok har en forretningsplan. Det har de nok haft i lang tid, som har bevæget sig hen til, hvor de er i dag. En alt-i-en løsning som andre DAW. Men jeg ville få brugt Reason vildt meget, hvis det kunne blive integreret i Cubase. Men set sker sgu ikke. Man har dog lov til at håbe og kontakte dem med ønsket.

Jeg synes desværre, at workflow i Reason stinker. Alt er for besværligt i min verden.

Fint at du har skrevet, men som du siger har de stukket en anden kurs ud, upåagtet om de skyder sig selv i foden, står nok ikke til at ændre,...

Så man må bruge det som det er hvis man skal bruge det

Grunden til at jeg købte ver 10 nu var at jeg havde en gammel ubrugt version liggende fra en tusk-handel, pludselig havde JRR upgrades til en plovmand hvor de smed noget ekstra oven i, samt sidst men ikke mindst, så følger Europa-synthen med OGSÅ som VST, den syntes jeg ser fed ud i sig selv, og dermed var den plovmand ved at være i orden, så må vi se om jeg får installeret pakken af på et tidspunkt :dollargrin:

Når det ryger på en stand-alone kan man vel betragte det lidt ala hardware-synths hvad bøvlet angår, dem har jeg alligevel mixer osv til,..

Men jeg er som sagt i tvivl om workflow når tracks skal fra midi til audio, og ende som et audio-spor på en anden computer

Måske bare afspille arrangementet i sin helhed, mens alle reason-spor på slave maskine optages over i master-daw på en gang routed via adat porte

Der må kunne laves en relativt hurtig procedure for det, der skal så bare gemmes et arrangement både i reason og studio one,..
/Dub

Default avatar
DanF
Medlem
Indlæg: 53
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »

Briannielsen79 skrev:Jeg har sendt Propellarhead en mail om et ønske om de laver en decideret VST ...
Det har vist lange udsigter - der blev ytret ønske om det helt tilbage i 2005 på hedengangne Reasonstation. Men Propellerheads er en speciel størrelse, har du nok lagt mærke til :|

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nu hvor "Europa" blev udgivet i begge formater så er det måske noget vi vil se fremover ?

(men uanset om det er tilfældet så vil klassikerne som SubTractor og NN-XT etc jo stadig være lukket land, der bliver næppe et re-write af det gamle)
/Dub

Medlemsavatar
Max
Medlem
Indlæg: 80

Indlæg af Max »

Dette kunne måske være en fremtidig løsning:

https://ask.audio/articles/propellerhea ... ntegration

:wink:
[color=#4000BF]Universet vibrere ...
[i]Michio Kaku.[/i][/color]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Max skrev:Dette kunne måske være en fremtidig løsning:

https://ask.audio/articles/propellerhea ... ntegration

:wink:
Lyder smart, selv om det åbner op for en masse spørgsmål,...

Men igen, det blir vel kun de nye ting der laves netop i dette format, og de kan så eksistere på en ukendt hardware-platform løsrevet fra Reason
/Dub

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

istedet for reasons synths, ku du vel skrue noget sammen med VCV ? (modular synth vst), mulighederne er uendelige

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har giver en plovmand for reason instrumnterne fordi det var DEM jeg gerne ville bruge, out of the box


Jeg inviterer ikke nyt ind længere, jeg prøver at færdiggøre det ufærdige ;-)
/Dub

Nyt svar