Toontracks SD-3 upgrade

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Toontracks SD-3 upgrade

Indlæg af Nicolai »

Jeg kan egentlig godt lide ToonTrack, bøde deres produkter, image og kunde-service. Men jeg synes der er et eller andet grådigt over deres SD2 -> SD3 upgrade. Jeg ved godt man får meget mere (ihvertfald på papiret med tonsvis af GB data) men jeg synes ikke rigtigt de behandler eksisterende, loyale kunder helt så fair som de burde. Jeg synes ikke rigtigt man har noget valg....
981B3FEB-08D9-4072-AFD2-D7999FBA6C12.png
981B3FEB-08D9-4072-AFD2-D7999FBA6C12.png (237.3 KiB) Vist 793 gange
Er det bare mig der ville ønske de bød på lidt større julegaver??

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Du er bestemt ikke alene, vi har vendt spørgsmålet indgående i selve SD3 tråden, samt på GS, KVR, samt andre internationale sider er der også tråde om utilfredsheden

Billigste tilbud på upgraden er vist lige nu i den danske afdeling af 4sound, jeg bestilte for et par uger siden

Men jeg er ikke længere en glad og tillidsfuld kunde

Prøver mestendels bare at beskytte de investeringer jeg allerede HAR gjort i SD2 samt biblioteker

Deres røvhuls-manøvre kom kort tid efter jeg havde købt SD2, hvilket gør det ekstra sygt,..

Jeg er dybest set flov over at have støttet dem endu engang, køber nok ikke flere biblioteker,.. håber at slippe dem helt på et tidspunkt
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Geez. Ender med at bruge SD2 til det åbenbart bliver obsolete og går derefter over til en konkurrent.
skriver noder

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg er enig i at denne manøvre er helt unødvendig, og ret respektløs overfor eksisterende kunder. Hvorfor skulle de ikke kunne have en opgarderingsmulighed fra tidligere versioner i sortimentet, det er der da ingen gyldig grund til.

Dog opgarderede jeg tidligt til SD3, og har solgt de meste andet fra Toontrack. Den er end-all-be-all af hvad Toontrack kan levere tror jeg. Har ikke brug for ekstra biblioteker til SD3, da basis versionen har alt jeg får brug for af deres trommesæt (har dog også andre tromme plugins).

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Klart I den grove ende. Jeg har ikke råd til at opgradere lige nu. Men tilsyneladende får jeg ikke mulighed for det igen.
Sandsynligvis er SD2 det sidste jeg køber hos toontracks.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

SD3 lyder desværre bare røvgodt

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Briannielsen79 skrev:SD3 lyder desværre bare røvgodt
Ja, det er jo det. Og den holder i mange år frem. Så det kan betale sig at æde frøen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the songcabinet skrev:
Briannielsen79 skrev:SD3 lyder desværre bare røvgodt
Ja, det er jo det. Og den holder i mange år frem. Så det kan betale sig at æde frøen.
Nahh, jvf. min erfaring, som beskrevet tidligere, så tror jeg ikke "den holder mange år frem"
DUBTEMPLE skrev: Deres røvhuls-manøvre kom kort tid efter jeg havde købt SD2, hvilket gør det ekstra sygt,.
Gætter på at de står der igen inden 1-2 år, med en ny version 4, og med hånden fremme, samt pistolen rettet mod kunderne, på samme måde som nu,..

Så håber jeg bare at jeg er klar til at sige farvel, og skrive min tid og penge på tabskontoen

Jeg opgradere med glæde diverse produkter, men i mit eget tempo, og ikke med det element af afpresning der ligger i Toontracks model

Har heldigvis ikke oplevet noget lignende de andre steder jeg har købt software, de sidste 20-25 år,...
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

DUBTEMPLE skrev:Gætter på at de står der igen inden 1-2 år, med en ny version 4, og med hånden fremme, samt pistolen rettet mod kunderne, på samme måde som nu,..
Arghhh....mon dog. Kan ikke huske den eksakte release dato på SD2, men det var vist 2013. Kan se at der var en 2.4 Update i 2014. SD3 kom i 2018. Så 5 år ca. Jeg tænker, at der går lidt tid endnu, før de kommer med noget, der kan erstatte 3’eren og blive endnu bedre. Det er da ikke så galt igen. Og prisen for min update på 1.000 kr synes jeg sgu er billigt. Så kan det godt være, at det er ufedt, at de stopper med at supporte 2’eren. Men helt ærligt så er 2’eren osse langt fra 3’eren og forstår godt de vil satse på dét produkt. Du kan jo stadig bruge dine 2’er ekspansions i 3’eren. Så du har jo ikke mistet dem. Men ja....lidt røvet at de lukker helt ned for upgrade, men der har været rigeligt med tid, synes jeg. Og måske tilbyder de upgrade igen på et tidspunkt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Spørg mig ikke hvorfor jeg kan huske det, men SD2 var i hvertfald ude sommeren 2011
skriver noder

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Du er sikker på, at det ikke var SD1?


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Briannielsen79 skrev:
DUBTEMPLE skrev:Gætter på at de står der igen inden 1-2 år, med en ny version 4, og med hånden fremme, samt pistolen rettet mod kunderne, på samme måde som nu,..
Arghhh....mon dog.
Lets see, uanset hvad så,..... never mind,..

Hvad de vælger fremover kommer nok også an på hvor mange kunder de har skubbet fra sig under manøvren her,

En ting er at de er bedst på området lige nu, men selv om det er udgangspunktet så kan det jo godt være de har forregnet sig, og må vælge at justere deres opførsel ind på en bedre retning, tror ikke de styrer efter et moralkodex, eller "god stil", men udelukkende bundlinie,...

Har foreløbig besluttet at stoppe al indkøb af biblioteker, mix-packs, samt andre produkter fra dem, til en start,..

Har alle NY-sættene da det var en bundle-SD2 jeg started ud med, derudover Latin, Rub-a-dub, og Twistet,.. der stopper det så

Vil løbende overveje hvordan der evt kan immigreres eller findes en anden løsning

Deres features for brug af egne samples er heller ikke som jeg kunne ønske, selv om det er det bedste der findes, så ender nok med at noget decideret sampler bliver en del af løsningen alligevel, og der vil så være mere frihed til at ændre platform samlet set

Foreløbig vil jeg mest arbejde med gamle multi-tracks fra Horseman hvad trommer angår de næste par år, så der er tid til omstilling
/Dub

Nyt svar