Loopmasters KHORDS sampler m.m.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Den skal bestemt tjekkes ud! :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er der nogen måde at loade sine egne samples? Jeg kan ikke finde noget info på det, og idéen med et "låst" plugin er også fin, de har jo tunet samples og har root info m.m.
Lige gloet videoerne igennem, og den lyder da ganske interessant. Har tilføjet de to videoer fra Plugin Boutique til øverste post.
Smart med random funktion der bliver i den kategori man har valgt. Generelt godt simpelt gennemtænkt GUI der giver en god del muligheder.
Del gerne erfaringer. :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:Er der nogen måde at loade sine egne samples? Jeg kan ikke finde noget info på det, og idéen med et "låst" plugin er også fin, de har jo tunet samples og har root info m.m.
Nej, du kan desværre - ikke endnu, indlæse egne samples. Jeg ser frem til det som en kommende feature ...? Ellers er jeg godt tilfreds med KHORDS, som jeg syntes er let at arbejde med!

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Jeg kan rent umiddelbart ikke se formålet med Khords? Hvad kan den som man ikke kan med f.eks ableton live sampler/simpler og lign. Det er vel reelt blot en forklædt samplepack, lige som mange af dem der sælges til Kontakt.

Jeg lytter gerne
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er smart at samples allerede ér tunet, og inddelt i min/maj kategorier m.m.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:Det er smart at samples allerede ér tunet, og inddelt i min/maj kategorier m.m.
Ja, det er én af de smarte ting med KHORDS. Generelt, så kan man ret hurtig sammensætte en fed lead lyd eller bass. KHORDS henvender sig nok primært til dem der laver House - som mig.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som det fremgår af GUI og dermed begrænsede muligheder, så er det her instrument jo ikke tweaker-heaven, men det modsatte. Har man ("bare") brug for en hurtig lyd og god inspiration må det være et fint instrument.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:Som det fremgår af GUI og dermed begrænsede muligheder, så er det her instrument jo ikke tweaker-heaven, men det modsatte. Har man ("bare") brug for en hurtig lyd og god inspiration må det være et fint instrument.
Præcis! Hvis jeg f.eks "sammenligner" med SERUM, så kan der bruges lang tid på at trylle noget brugbart op. Med KHORDS kan jeg sagtens lave en god lead eller bass på 15 min.

Shuffle funktionen på KHORDS er faktisk ret sjov at lege med ... :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men hvordan har du det med manglende visualisering af waveform? Kunne IMHO været megete brugbart, især når man skal skrue på sample start.
Med et progress-mærke på sådan en visualizer ville speed også blive synliggjort. Den sidste del burde de nok undlade, da det primært henvender sig til tweakere som mig...

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:Men hvordan har du det med manglende visualisering af waveform? Kunne IMHO været megete brugbart, især når man skal skrue på sample start.
Med et progress-mærke på sådan en visualizer ville speed også blive synliggjort. Den sidste del burde de nok undlade, da det primært henvender sig til tweakere som mig...
Det har jeg det ret godt med - netop fordi jeg bruger mine ører mere end det visuelle ... :-D Selvfølgelig kan der være situationer, hvor det vil være praktisk at kunne se en wavefom.

Nyt svar