Bedste Computer/Mac til musik produktion

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Saqib
Medlem
Indlæg: 709
Sted: Frederiksberg

Re: Bedste Computer/Mac til musik produktion

Indlæg af Saqib »

Saqib skrev:Jeg er gået laptop vejen. Macbook Pro 2016 15” maxet ud PÅ ALT har trukket mine produktioner Mix og masters upåklageligt. Den har jeg desuden til salg.
RødeNegle skrev:Har et par spørgsmål :)
Ca hvor mange midi spor havde du i dine session[/i]
Hvor lav buffer size kunne du køre de store sessions i?
Og hvor meget er den til salg for? ;)[/i]

Ca hvor mange midi spor havde du i dine session
Sygt mange :) men selvfølgelig afhængig af hvilken synth etc og plugs jeg havde på.
Nogle trækker tænder ud, andre trækker intet.

Hvor lav buffer size kunne du køre de store sessions i?
Buffer tit afhængig af hvilket Lydkort jeg satte til, og igen hvad min session bestod af.
Arbejdede tit i 32 samples, bedst med indbygget lydkort.
Tunge sessions røg op, dog aldrig over 256

Og hvor meget er den til salg for? ;)
Gav 37K for den. Håber på 28k?

SPECS:
2016 15" Space Gray Macbook Pro med Touch Bar.
MAX RAM 16GB
MAX SSD Harddisk 2000 GB (2TB)
MAX Processor i7 2,9 GHZ
AMD RADEON PRO 460 2GB Grafik kort
Kontra Agency - A&R / Partner
RMC Vejleder og underviser
Producer / Composer / Engineer

Default avatar
kas_lar
Medlem
Indlæg: 297
Sted: Holbæk

Indlæg af kas_lar »

Holger skrev:Ja, det bliver et stort skridt op.

Derudover kan det giver god mening at gå efter høj single core performance, når vi taler Mac/Logic Pro X, dvs. kig mere på single core performance end multi-core, når du ser på benchmarks.
Jeg highjacker lige tråden kortvarigt:

Hej Holger. Kan du henvise til nogle benchmarks eller andet information som fortæller mere om single vs multi-core i Logic sammenhæng? Jeg tror skam på dig da jeg også har rodet lidt med det og jeg vil gerne vide mere da jeg muligvis skal opgradere i 2019. Jeg offline-bouncer altid og vil gerne optimere både offline-bounce og selvfølgelig den generelle respons i brugen af Logic.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hm, der var en lang tråd om det her på maskinen... om det er relevant for dig kommer mest an på om du bruger mange, mindre krævende plug-ins eller få, meget krævende plugs-ins. Det er relateret til spredningen.

Derudover altså offline, hvor Logic oprindeligt kun brugte 1 kerne offline, men kan ikke huske om eller hvornår dette blev ændret...

Min Mac mini høvler så meget derud af at jeg slet ikke kigge på eller tænker over CPU-forbrug/hastighed, heller ikke med 100+ kanalers mixes. Tror aldrig jeg har været over 75% CPU.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er vel ikke værre end man kan åbne Aktivitetsovervågning og åbne vinduet med CPU historik. Derefter begynder man at arbejde med de forskellige ting i sin DAW og ser, hvordan de påvirker tingene.

Medlemsavatar
kontrolrummet
Medlem
Indlæg: 86
Sted: Vallekilde

Indlæg af kontrolrummet »

"Køb Mac mini'en separat og få en god forhandler som Cyber Farm eller Indigo til at sætte kvalitets-SSD + RAM upgrade i til en billigere penge end Apple."
Holger, Hvilke specs anbefaler du som minimum, på en 2018 model, til Logic, lidt piano plugs og lidt waves måske?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Man kan ikke skifte SSD i en 2018 Mac Mini. Og Apples SSDs der sidder i er top spec.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

kontrolrummet skrev:"Køb Mac mini'en separat og få en god forhandler som Cyber Farm eller Indigo til at sætte kvalitets-SSD + RAM upgrade i til en billigere penge end Apple."
Holger, Hvilke specs anbefaler du som minimum, på en 2018 model, til Logic, lidt piano plugs og lidt waves måske?
hvis det kun er logic med lidt piano plugs og lidt waves, så vil jeg tro at de alle sammen kan udfylde opgaven

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

For at sammenligne lidt, så var er den mindste i3 Mac mini 2018 ca. 40 % hurtigere end 2012 i7 Mac mini'en.
Så for at sammenligne med Holgers produktionsmaskine, så er basismodellen allerede dét kraftigere.

Nyt svar